حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

لیست نوآورانه ترین شرکت های فناوری جهان در سال ۲۰۲۱ منتشر شد: سامسونگ در صدر

نوشته

2 سال قبل | بدون دیدگاه | برندهای مطرح فناوری، حق اختراع

براساس تازه‌ترین گزارش Capital on Tap، سامسونگ نوآورانه ترین شرکت فناوری در جهان به‌شمار می‌رود. غول فناوری کره‌ای درمجموع برای 13024 پتنت در سال 2021 درخواست داده که با کمی اختلاف مقام اول را به‌خود اختصاص داده است. کمپانی هواوی نیز با 9739 درخواست ثبت اختراع، در جایگاه دوم قرار داد.

نوآورانه ترین شرکت فناوری

اکنون، با نگاهی به جدول ارسال‌شده توسط Capital on Tap، متوجه می‌شویم که هواوی دراینجا، در صدر جدول حاضر شده است؛ اما نکته‌ای وجود دارد. سامسونگ درواقع تحت دو نهاد مجزا شامل Samsung Electronics و Samsung Display اختراعات را اجرا و ثبت می‌کند. هنگامی‌که پتنت‌های ثبت‌شده توسط هر دو بخش (9499 توسط Samsung Electronics و 3524 توسط Samsung Display) را ترکیب می‌کنیم، امتیاز نهایی بدست آمده، سامسونگ را به‌عنوان برند اول نوآور در جهان قرار می‌دهد.

همچنین با وجود تصمیم ال‌جی مبنی‌بر خروج از بازار گوشی‌های هوشمند، مشاهده این شرکت در میان 5 مورد برتر نیز جالب است (گوشی‌های هوشمند تنها ابزار الکترونیکی موجود نیستند).

نوآورانه ترین شرکت فناوری

نوآورانه ترین شرکت فناوری

تولیدکننده نمایشگر چینی BOE Technologies نیز در جایگاه سوم قرار داشته و یک پله صعود نسبت به سال گذشته از خود نشان داده است که اصلاً تعجب‌آور نیست؛ چراکه این شرکت پنل‌های نمایشگر شرکت‌های بزرگی ازجمله سامسونگ را تأمین می‌کند. همچنین شایعه‌ای وجود دارد که اپل به‌دنبال استفاده از نمایشگرهای BOE برای آیفون‌های نسل آینده خود است.

کوالکام با شش پله صعود، درحال‌حاضر با 4815 درخواست ثبت اختراع در سال 2021، رتبه چهارم را به خود اختصاص داده است؛ درحالی‌که شرکت‌های چینی Tencent و Baidu به‌ترتیب در مکان‌های ششم و هفتم قرار دارند. اینتل و IBM نیز 10 شرکت برتر را تشکیل می‌دهند که اپل تنها یک پله از آن‌ها فاصله گرفته است. شرکت کوپرتینویی امسال 2925 پتنت ثبت کرده و در زمان حال، جایگاه یازدهم را به خود اختصاص داده است.

از دیگر شرکت‌های مطرح و بیشتر شناخته‌شده، شیائومی در جایگاه ۱۷، گوگل در رتبه ۲۲ و سونی در رده ۲۴ قرار دارند.

نوآورانه ترین شرکت فناوری به‌تفکیک حوزه فعالیت

نوآورانه ترین شرکت فناوری به‌تفکیک حوزه فعالیت

همچنین لیست جداگانه‌ای شامل شرکت‌های برتر در دسته‌های مختلف ازجمله واقعیت مجازی/افزوده، شبکه 5G، رانندگی خودکار، بلاک‌چین، هوش‌مصنوعی و یادگیری ماشینی، امنیت سایبری و موارد دیگر نیز توسط سایت مذکور، تهیه شده که در بخش‌های ذکرشده به‌ترتیب هواوی، کوالکام، ال‌جی، تنسنت و آی‌بی‌ام جایگاه برتر در حوزه اختصاصی را بدست آورده‌اند.

درمجموع تعداد ثبت پتنت‌ها، Samsung Electronics تاکنون موفق به ثبت ۲۶۳۷۰۲ پتنت شده که با احتساب ۲۶۲۱۹ پتنت ثبت‌شده توسط Samsung Display، نشان می‌دهد که بار دیگر این شرکت کره‌ایست که توانسته عنوان نوآورانه‌ترین کمپانی جهان را پس از سونی با مجموع ۱۹۷۲۷۹ پتنت، IBM با ۱۸۷۷۰۹ پتنت، میتسوبیشی با ۲۵۹۳۲۳ و ال‌جی با ۱۵۳۹۷۳ پتنت بدست آورد.

همچنین، بیشتر رشد و سقوط تعداد پتنت‌ها در سال ۲۰۲۱ نسبت به سال گذشته نیز، ابتداعا متعلق به شرکت Baidu با ۲۱ جهش، TSMC با ۱۰ و درنهایت SK Hynix با ۹ پله رشد می‌باشد. میتسوبیشی با ۱۲ پله سقوط، بیشترین افت عملکرد در ثبت حق اختراع را از خود به‌جای گذاشته است.

درنهایت، دیدگاه شما پیرامون لیست نوآورانه ترین شرکت فناوری در سال ۲۰۲۱ چیست؟ به‌نظر شما در سال آینده، این لیست چه تغییری خواهد کرد و به‌نفع کدام شرکت؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی