حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

حق اختراع سامسونگ برای سیستم تشخیص چهره با ۲ دوربین زیر نمایشگر

نوشته

1 سال قبل | بدون دیدگاه | حق اختراع، سامسونگ

شرکت‌های بزرگ ایده‌های زیادی دارند که آن‌ها را به صورت حق اختراع ثبت می‌کنند. لزوما همه آن‌ها به تحقق نمی‌پیوندند اما این که بدانیم به چه چیز و چطور فکر می‌کنند، جذاب است. بیاید با هم درباره حق اختراع سامسونگ برای سیستم تشخیص چهره با ۲ دوربین زیر نمایشگر صحبت کنیم.

حق اختراع سامسونگ

سامسونگ ممکن است روی یک سیستم نسبتا جالب برای تشخیص چهره کار کند. سیستمی که شامل دو دوربین زیر نمایشگر است. در یک درخواست ثبت اختراع که سامسونگ مارس 2021 در KIPRIS (سرویس اطلاعات حقوق مالکیت معنوی کره) ثبت کرده، این حق اختراع توضیح داده شده است. سند مورد بحث هفته گذشته عمومی شد.

به صورت کلی و در اصل، ایده نسبتاً ساده است. چندین تصویر از کاربر را از دو زاویه دریافت می‌کند تا یک مدل سه بعدی از چهره را بهتر بسازید و از آن برای اهداف احراز هویت استفاده کنید.

در این طرح سامسونگ به طور خاص به استفاده از دوربین های زیر نمایشگر اشاره می کند که در نوع خود جالب است. تا به حال، این غول فناوری کره‌ای کم و بیش این فناوری را در سری Galaxy Fold خود و در عرضه گسترده تر آزمایش کرده است.

یکی از گمانه‌زنی‌ها این است که سامسونگ در حال بررسی این فناوری جدید دوربین زیر نمایشگر دوگانه برای گوشی‌های تاشو خود است.با این حال ما معتقدیم که این فناوری کاربردهای گسترده تری دارد و تمایل به استفاده از دوربین های UDC از نیاز به فاصله هر دو دوربین تا حد امکان و برای دریافت دو زاویه متفاوت از کاربر ناشی می شود.

این امر می تواند مستلزم قرار دادن دوربین در نزدیکی پایین گوشی در اطراف جایی باشد که اکنون اثر انگشت زیر نمایشگر وجود دارد. شاید حتی ترکیب این دو در یک ماژول نوری رخ بدهد.

حق ثبت اختراع واقعاً به جزئیات زیادی نمی‌پردازد. با این حال، ماکتی از یک تلفن معمولی غیرتاشو با دو دوربین زیرنمایشگر، یکی در بالا و دیگری در پایین را نشان می دهد. یکی دیگر از موارد ذکر شده در این حق اختراع، اندازه گیری اندازه مردمک است.

ایده این است که اندازه مردمک چشم انسان باید بسته به شرایط نوری متفاوت باشد. این می تواند به عنوان یک اقدام امنیتی اضافی در برابر استفاده از چیزهایی مانند عکس یا ماسک برای فریب احراز هویت صورت استفاده شود.

این مفهوم مطمئناً جالب است، اما باید توجه داشت که در این مرحله فقط یک ایده و حق اختراع است و نه یک محصول واقعی یا نشانه‌ای از آن.

نظر شما درباره این حق اختراع سامسونگ چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)