حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

ایسوس Zenfone 9 با اسنپدراگون 8 پلاس نسل 1 در بدنه‌ای کامپکت رسما معرفی شد

نوشته

1 سال قبل | یک دیدگاه | ایسوس، برترین‌های ترنجی

همان‌طور که وعده داده شده بود، کمپانی ایسوس امروز در رویداد اختصاصی به‌صورت رسمی از آخرین گوشی پرچمدار خود با نام Zenfone 9 رونمایی کرد. برخلاف نسل‌های پیشین، این شرکت امسال مدل فلیپ از گوشی پرچمدار خود را کنار گذاشته و آن را تنها در یک مدل با بدنه‌ای جمع‌وجور معرفی کرده است. بااین‌حال، این دستگاه از مشخصات پرچمدار شامل تراشه اسنپدراگون 8 پلاس نسل 1 درکنار نمایشگر 5.9 اینچی با رفرش‌ریت 120 هرتز، دوربین دوگانه با سنسور اصلی 50 مگاپیکسلی و باتری بزرگ‌تر 4300 میلی‌آمپرساعتی بهره می‌برد.

ایسوس Zenfone 9

Zenfone 9 دارای ابعادی معادل 146.6 در 68.2 در 9.5 میلی‌متر و وزن 165 گرم می‌باشد که آن را به یکی از کوچک‌ترین پرچمداران اندرویدی تبدیل کرده است. درحقیقت این گوشی یک دستگاه کوچک مشابه با آیفون 13 مینی اپل نیست، اما بازهم بدنه‌ای جمع‌وجورتر از بسیاری از پرچمداران دیگر اندرویدی دارد. این گوشی از چیپست جدید اسنپدراگون 8+ نسل 1 بهره می‌برد و ایسوس برای خنک نگه‌داشتن آن، لوله حرارتی موجود در زنفون 8 را با یک محفظه بخار جدید و بزرگ جایگزین کرده است.

ایسوس Zenfone 9

ایسوس Zenfone 9

برای این گوشی پرچمدار، سه پیکربندی حافظه درنظر گرفته شده است: 8/128 گیگابایت، 8/256G2B و 16/256 گیگابایت (رم LPDDR5 و حافظه UFS 3.1). بااین‌حال، مشابه سال گذشته هیچ اسلات کارت microSD وجود ندارد. این گوشی همچنین با اندروید 12 در خارج از جعبه عرضه شده و 2 به‌روزرسانی اساسی اندروید و حداقل 2 سال وصله امنیتی دریافت خواهد کرد.

اگر به طراحی این گوشی برگردیم، فریم میانی Zenfone 9 از آلومینیوم ساخته شده است. قسمت پشتی نیز از یک ماده پلیمری ساخته شده که خراشیدن آن سخت‌تر از پلاستیک بوده درحالی‌که مقاوم‌تر از شیشه است. این گوشی دارای گواهی IP68 برای مقاومت در برابر گردوغبار و آب می‌باشد و پنل جلویی آن توسط گوریلا گلس ویکتوس محافظت می‌شود.

نمایشگر ایسوس Zenfone 9

نمایشگر ایسوس Zenfone 9

نمایشگر 5.9 اینچی این دستگاه از پنل +OLED HDR10 سامسونگ با وضوح 1080×2400 پیکسل (نسبت‌تصویر 20:9 و تراکم پیکسلی 445ppi) بهره می‌برد. این نمایشگر همچنین دارای رفرش‌ریت 120 هرتز و نرخ نمونه‌برداری لمسی 240 هرتز بوده که روشنایی آن نیز به حداکثر 1100 نیت می‌رسد.

ایسوس نمایشگر این گوشی را در دو سطح روشنایی مختلف کالیبره کرده تا از کیفیت بالای تصویر اطمینان حاصل کند (متوسط ​​deltaE < 1). این نمایشگر همچنین دارای پوشش 112% DCI-P3 و 151.9% sRGB است و از کاهش نور DC در سطوح روشنایی کم و حالت همیشه روشن پشتیبانی می‌کند.

دوربین ایسوس Zenfone 9

دوربین ایسوس Zenfone 9

Zenfone 9 از سه سنسور سونی برای ترکیب دوربین‌های خود استفاده می‌کند. لنز اصلی در پنل پشتی مجهز به سنسور 50 مگاپیکسلی IMX766 (ابعاد 1/1.56 اینچی با پیکسل‌های 1.0 میکرومتری) است. این ماژول دارای یک لرزشگیر هیبریدی گیمبال 6 محوره بوده که طبق ادعای ایسوس، تا سه برابر از OIS معمولی مؤثرتر است. متأسفانه، هیچ لنز زوم تله‌فوتویی در این گوشی وجود ندارد، اما IMX766 می‌تواند زوم بدون افت 2 برابری (با وضوح 16 مگاپیکسل) را برای شما تدارک ببیند.

دوربین ثانویه این گوشی شامل یک لنز فوق‌عریض با زاویه‌دید 113 درجه است که از یک سنسور 12 مگاپیکسلی IMX363 (ابعاد 1/2.55 اینچی با پیکسل‌های 1.4 میکرومتری) استفاده می‌کند. این ماژول همچنین دارای فوکوس خودکار است تا بتواند عکس‌های ماکرو (در فاصله‌ی 4 سانتی‌متر) ثبت کند و همچنین دارای EIS پیشرفته برای تثبیت ویدیوهای HyperSteady نیز می‌باشد. لنز اصلی دوربین می‌تواند ویدیو با رزولوشن 8K و نرخ 24fps و همچنین رزولوشن 4K با نرخ 60fps را ضبط کند. دوربین سلفی با سنسور 12 مگاپیکسلی IMX663 (ابعاد 1/2.93 اینچی با پیکسل‌های 1.22 میکرومتری) نیز دارای فوکوس خودکار PDAF دوگانه است، بنابراین می‌تواند سلفی‌های واضح و ویدیوهای 4K با نرخ 30 فریم‌برثانیه (یا 1080p با نرخ 60 فریم‌برثانیه) ثبت کنید.

ایسوس در آخرین گوشی خود بخش صدا را نیز بسیار جدی گرفته است؛ بنابراین سخت‌افزار کوالکام را با تنظیم Dirac ترکیب می‌کند. درنتیجه، دو بلندگو در این دستگاه وجود دارد که پایینی دارای طراحی 7 آهنربایی (12×16 میلی‌متر) بوده و بلندگوی بالایی نیز از طراحی 3 آهنربایی (10×12 میلی‌متر) بهره می‌برد. همچنین هر کدام از اسپیکرها دارای یک آمپ Qualcomm Aqstic (WSA8835) هستند. جک هدفون 3.5 میلی‌متری نیز برای این گوشی درنظر گرفته شده است؛ اما اگر ترجیح می‌دهید به‌صورت بی‌سیم به محتوای خود گوش فرا دهید، فناوری‌های aptX HD و Adaptive و همچنین LDAC و AAC در این دستگاه پشتیبانی می‌شوند. شما همچنین به چهار سبک صوتی توسط Dirac و یک اکولایزر 10 بانده دسترسی دارید. درنهایت، داده‌های پیکربندی سفارشی برای اکثر هدفون‌های متعلق‌به برند ایسوس در دسترس است تا بتوانید بهترین صدا را از گوشی و هدفون دریافت کنید.

همان‌طور که وعده داده شده بود، باتری Zenfone 9 بسیار بزرگ است. این گوشی درحقیقت باتری با ظرفیت 4300 میلی‌آمپرساعتی (300 میلی‌آمپرساعت بیشتر از Zenfone 8 و همچنین درمقایسه با 3700 میلی‌آمپرساعتی گلکسی S22 با ابعاد مشابه) دارد. همچنین یک حالت ویژه باتری نیز برای این گوشی درنظر گرفته شده است که می‌توانید حداکثر شارژ را تا 90٪ یا 80٪ تنظیم کنید. به‌عنوان‌مثال، با تعیین بر روی 80 درصد، صدمه‌ی کمتری به باتری وارد شده و تنها 7 درصد به‌جای 15 درصد خرابی باتری پس از 500 چرخه حاصل می‌شود.

این گوشی دارای شارژ HyperCharger با توان 30 وات است (از USB Power Delivery 3.0 PPS پشتیبانی می‌کند)، اما می‌توانید حالت‌های Steady و Ultra Steady را تغییر دهید که قدرت شارژ را به‌ترتیب به 18 و 10 وات محدود می‌کند. این باعث کاهش دما و افزایش طول عمر باتری می‌شود. ایسوس نزدیک به 2 روز عمر باتری را برای زنفون 9 خود وعده می‌دهد.

ایسوس در Zenfone 9 حسگر اثرانگشت زیر نمایشگر در نسل پیشین را به کناره گوشی منتقل کرده است. این مورد به گوشی مذکور اجازه می‌دهد تا به‌عنوان یک دکمه هوشمند عمل کند. برای مثال، می‌توانید با کشیدن انگشت به بالا یا پایین بر روی حسگر، به اسکرول صفحه بپردازید. همچنین می‌توانید سایر قابلیت‌های سفارشی را با دوبار فشار دادن یا فشار طولانی تنظیم کنید.

این گوشی همچنین با حالت Game Genie قرض‌گرفته‌شده از سری گیمینگ ROG این شرکت عرضه خواهد شد. این قابلیت به شما امکان می‌دهد اعلان‌ها را مسدود کرده، اما درعین‌حال به شما امکان می‌دهد تا درصورت نیاز به پاسخ یا بررسی چیزی، هر برنامه‌ای را بر صفحه روی بازی به‌صورت شناور داشته باشید. Genie می‌تواند FPS بازی، عمر باتری تخمینی باقی‌مانده، دمای سیستم و موارد دیگر را نیز نشان دهد. همچنین درصورت نیاز می‌تواند برنامه‌های پس‌زمینه را از رم پاک کند. این حالت دارای یک ضبط‌کننده محتوای نمایشگر داخلی برای ضبط گیم‌پلی شما ارائه خواهد شد.

ایسوس یک جعبه بسته‌بندی درخور را برای گوشی پرچمدار خود درنظر گرفته است. محتویات این جعبه شامل آداپتور شارژر 30 واتی HyperCharge و کابل شارژ به‌علاوه قاب محافظ گوشی می‌شود. این جعبه همچنین از کاغذ بازیافتی با جوهر سویا ساخته شده است و از طراحی بدون چسب استفاده می‌کند.

قیمت Asus Zenfone 9 برای مدل 8/128GB از 800 یورو شروع شده و در 8/256G2B به 849 یورو رسیده و درنهایت در مدل 16/256 به 899 یورو ختم می‌شود. این گوشی درابتدا در اروپا، هنگ‌کنگ و تایوان در دسترس خواهد بود و سپس در آمریکای شمالی، ژاپن، اندونزی و بخش‌هایی از آمریکای جنوبی به‌فروش می‌رسد.

ایسوس همچنین مجموعه‌ای از قاب‌های اختصاصی برای این گوشی با نام Connex رونمایی کرده است. این‌ قاب‌های محافظ اجازه می‌دهند تا لوازم جانبی به آن‌ها متصل شوند. به‌عنوان‌مثال، یک قاب با پایه بازشونده اختصاصی به‌گونه‌ای برنامه‌ریزی شده است که وقتی آن را باز کنید، به‌طور خودکار شروع به پخش ویدیو در YouTube کند (می‌توانید از تنظیمات برنامه‌های آن را سفارشی‌سازی کنید). همچنین یک قاب دیگر به‌عنوان نگهدارنده‌ی کارت‌های فیزیکی شما نیز موجود است.

در آخر، یک پایه کوله‌پشتی هوشمند نیز از سوی این شرکت معرفی شده است. این لوازم جانبی به بند شانه‌ای کوله‌پشتی شما متصل شده و به‌لطف یک پایه مغناطیسی، گوشی را ثابت نگه می‌دارد تا بتوانید از آن به‌عنوان یک دوربین اکشن استفاده کنید. اگر نیاز به بررسی نقشه یا چیزی دارید، گوشی روی یک بند قابل‌جمع شدن قرار دارد، بنابراین می‌توانید آن را کشیده و اجازه دهید به شانه‌ی شما برگردد.

نظر شما پیرامون گوشی پرچمدار ایسوس Zenfone 9 با بدنه‌ای جمع‌وجور و مشخصات رده‌بالا چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
1 Comment
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Mahdi

اگه بخوام تو سال ۲۰۲۲ یه گوشی رو انتخاب کنم انتخابم این گوشیه ، خیلی خوشم اومد ازش

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی