حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

مشکل حسگر اثر انگشت پیکسل 6a؛ این بار عدم‌دقت در شناسایی انگشت کاربران

نوشته

1 سال قبل | بدون دیدگاه | گوگل

آخرین گوشی هوشمند گوگل، Pixel 6a، قرار است اواخر این هفته و در تاریخ 28 ژوئیه به‌طور رسمی برای بازارهای جهانی عرضه شود. بااین‌حال، این دستگاه از هم‌اکنون دراختیار شماری از بررسی‌کنندگان قرار گرفته است و تعدادی از آن‌ها گزارش می‌دهند که پیکسل 6a برخلاف ادعاهای پیشین و همانند برادران بزرگ‌تر خود از سری پیکسل 6، کماکان از مشکل حسگر اثر انگشت رنج می‌برد.

مشکل حسگر اثر انگشت پیکسل 6a

این خبر از یوتیوبرهای معروف هندی GeekyRanjit و Beebom گزارش شده است که مشکل امنیتی را در بررسی‌های خود خود پیدا کرده‌اند. این نقص امنیتی همچنین به‌طور جداگانه توسط وب‌سایت 91Mobiles نیز تأیید شده است. درحال‌حاضر، مشخص نیست که آیا این اشکال مربوط به نرم‌افزار یا سخت‌افزار دستگاه است. اما، Pixel 6a اساساً با اثر انگشتی که حتی در دستگاه نیز ثبت نشده است، باز می‌شود! به بیان ساده، اسکنر اثر انگشت در صفحه‌نمایش آن‌طور که بایدوشاید کار نمی‌کند که این مورد نشان‌دهنده‌ی یک نقص امنیتی بزرگ است.

در یکی از این ویدیوها، می‌توانیم افراد مختلفی را ببینیم که می‌توانند قفل پیکسل 6a را باز کنند. بنابراین اگر دستگاه شما گم یا دزدیده شود، هر شخص دیگری می‌تواند به گوشی هوشمندتان دسترسی پیدا کند. این یک مسئله بزرگ به‌خصوص برای غول موتور جستجو است که پس از مشکلات مشابه پیرامون عملکرد کند حسگر اثر انگشت سری پیکسل 6، هنوز از آن‌ها درس نگرفته است.

حسگر اثر انگشت جدید پیکسل 6a

مشکل حسگر اثر انگشت پیکسل 6a

در مورد خود گوشی هوشمند، باید بگوییم که این پیکسل 6a دارای صفحه‌نمایش 6.1 اینچی OLED با رزولوشن +FHD است که از HDR نیز پشتیبانی می‌کند. Pixel 6a همچنین به چیپست اختصاصی Tensor این شرکت مجهز شده است که با 6 گیگابایت رم و 128 گیگابایت حافظه داخلی، قدرت دستگاه را تأمین می‌کند. انرژی موردنیاز این گوشی نیز توسط یک باتری 4306 میلی‌آمپرساعتی تأمین می‌شود که از شارژ سریع 18 واتی نیز پشتیبانی می‌کند. برای عکاسی، این دستگاه دارای دوربین دوگانه با سنسور اصلی 12.2 مگاپیکسلی و فوق‌عریض 12 مگاپیکسلی در پشت و دوربین سلفی 8 مگاپیکسلی است.

نظر شما پیرامون مشکل عجیب حسگر اثر انگشت گوشی میان‌رده گوگل چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی