حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

تست مقایسه بهترین دوربین گوشی های 2022 توسط MKBHD: برتری میان‌رده گوگل برای دومین سال پیاپی!

نوشته

1 سال قبل | بدون دیدگاه | دوربین

مشهورترین یوتیوبر فناوری، مارکوس براونلی با نام مستعار MKBHD، هفته گذشته تست مقایسه دوربین گوشی های هوشمند سال 2022 خود را با یک سیستم رتبه‌بندی دقیق و جدید ازطریق یک وب‌سایت اختصاصی راه‌اندازی کرد. پس از گذشت سه روز، بیش از 6 میلیون نفر تعداد آرای 20 میلیون را برای حجم قابل‌توجهی از داده‌ها ثبت کردند. نتیجه مقایسه اما، عجیب و تاحدودی آشنا بود. امسال و برای دومین سال پیاپی، میان‌رده گوگل از سری A این شرکت توانست رتبه اول بهترین دوربین در مقایسه گوشی های هوشمند تست شده توسط MKBHD برای سال 2022 را از آن خود کند. در ادامه، به بررسی کامل این تست و تمام جنبه‌ها و نوع جدید رتبه‌بندی آن می‌پردازیم.

تست مقایسه بهترین دوربین گوشی های 2022 MKBHD

سیستم جدید و نوآورانه ثبت رأی، برخلاف نظرسنجی‌های سنتی سال گذشته که گوشی‌ها دوبه‌دو با یکدیگر مقایسه می‌شدند، این‌بار در قالب یک مدل جدید با نام Elo ارائه شد که در یک وب‌سایت اختصاصی میزبانی شده بود. این حالت، با پردازش نتایج عکس‌ها و ارائه آن‌ها به‌صورت آمار و ارقام، دید دقیق‌تری از مقایسه دوربین بین گوشی‌های هوشمند به ما می‌دهد که مشکلات و انتقادات سال‌های گذشته را نیز تا حد زیادی کم‌رنگ می‌‌کند.

روش کار این تست بدین صورت است که کاربران باید از بین دو تصویری که درمقابل خود می‌بینند، به یکی رأی دهند و هیچ‌یک از بینندگان (حتی خود مارکوس!) نمی‌داند کدام تصویر با کدام گوشی هوشمند ثبت شده است، بنابراین تست دوربین به‌صورت کاملا ناشناس (blind camera test) انجام می‌شود.

در این تست، 16 دستگاه از میان بهترین گوشی‌های هوشمند سال 2022 انتخاب شده‌اند که لیست کامل آن‌ها در تصویر زیر نمایان است.

16 گوشی مورداستفاده در تست مقایسه دوربین MKBHD

16 گوشی مورداستفاده در تست مقایسه دوربین MKBHD

همچنین لازم‌به‌ذکر است که این گوشی‌ها در سه دسته مجزا شامل عکاسی در روز و نور روشن، عکاسی در شب و شرایط نوری ضعیف و درنهایت عکاسی پرتره به رقابت پرداختند. جای تعجب است که بدانید Pixel 6a جایزه بهترین دوربین گوشی‌های هوشمند در سال 2022 را با بیشترین مجموع آرا درمیان این سه دسته بدست آورد، درحالی‌که اوپو Find X5 Pro جایزه بهترین عکس استاندارد در نور روز را از آن خود کرد و پس از آن Pixel 7 Pro برنده جایزه بهترین عکاسی در کم‌نور و بهترین عکس پرتره شد.

سناریوهای عکاسی در نور روز، شب و پرتره

سناریوهای عکاسی در نور روز، شب و پرتره

در نتایج کلی و مجموع آرا در هر سه سناریوی عکاسی، Pixel 7 Pro درواقع پس از Pixel 6a در جایگاه دوم قرار گرفت و Zenfone 9 ایسوس سوم شد. Galaxy S22 Ultra سامسونگ جایگاه پنجم را به خود اختصاص داد و iPhone 14 Pro Max در جایگاه هفتم قرار گرفت. در این میان، بد نیست به گوشی‌های +Realme 10 Pro و Mate 50 Pro نیز اشاره کنیم که پس از نماینده اوپو و به‌عنوان دو برند چینی دیگر، به‌ترتیب در جایگاه ششم و هشتم قرار گرفته‌اند.

بهترین دوربین گوشی موبایل 2022

بهترین دوربین گوشی موبایل 2022

همچنین درمیان بدترین نتایج کسب‌شده، نام دو گوشی پرچمدار متعلق‌به سونی و موتورولا به‌چشم می‌خورد. البته لازم‌به‌ذکر است که این عکس‌ها در حالت خودکار گوشی‌ها ثبت شده‌اند و به‌عنوان‌مثال، Xperia 1 IV در حالت پیشرفته خود می‌تواند عکس‌های به‌مراتب بهتری ثبت کند. همچنین نتایج گوشی Edge 30 Ultra به‌عنوان اولین دستگاه با حسگر تصویر 200 مگاپیکسلی ناامیدکننده است.

بدترین دوربین گوشی موبایل 2022

بدترین دوربین گوشی موبایل 2022

گوگل با گوشی‌های میان‌رده و پرچمدار خود، درطول سالیان سال شهرت بالایی را در زمینه عکاسی موبایل بدست آورده است. بااین‌حال، دیدن اینکه پرچمدارانی مانند گلکسی اس 22 اولترا و آیفون 14 پرو مکس حتی نتوانستند مقام دوم یا سوم را کسب کنند، تعجب‌آور بود. درنهایت این همان چیزی است که کاربران با جامعه آماری بالا به آن رأی دادند.

پیکسل 6a رتبه اول تست مقایسه بهترین دوربین گوشی 2022 MKBHD

پیکسل 6a رتبه اول تست مقایسه بهترین دوربین گوشی 2022 MKBHD

اگر شما نیز قصد دارید در این تست شرکت کنید، MKBHD اعلام کرده است که وب‌سایت اختصاصی تا اواخر ماه ژانویه 2023 در دسترس خواهد بود. بنابراین برای محک بهترین دوربین گوشی موبایل سال 2022، همین الان به این لینک رفته و نتایج آمار خود را با نتایج نهایی مقایسه کنید.

نظر شما پیرامون تست مقایسه بهترین دوربین گوشی 2022 MKBHD و نتایج جالب آن چیست؟ به‌نظر شما، کدام گوشی هوشمند لایق عنوان بهترین کمرافون سال است؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی