حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

گوگل پیکسل 6a با تراشه تنسور، دوربین دوگانه 12 مگاپیکسلی و قیمت 449 دلار رسما معرفی شد

نوشته

1 سال قبل | بدون دیدگاه | برترین‌های ترنجی، گوگل

در خلال کنفرانس سالانه توسعه‌دهندگان Google I/O 2022، کمپانی گوگل رسماً گوشی هوشمند پیکسل 6a خود را با تمرکز بر مقرون‌به‌صرفه‌بودن معرفی کرد که به‌عنوان مدل ابتدایی سری پیکسل 6 با پردازنده پرچمدار Tensor این شرکت عرضه می‌شود.

گوگل پیکسل 6a

گوشی پیکسل 6a با نمایشگر 6.1 اینچی به‌همراه تعدادی تغییرات سخت‌افزاری برای کمک به کاهش قیمت اولیه ارائه می‌شود، اما همچنان زیبایی طراحی برادران پرچمدار خود، پیکسل 6 و 6 پرو را حفظ کرده است.

صفحه‌نمایش این دستگاه از نوع OLED با رزولوشن +FHD و رفرش‌ریت 60 هرتز بوده و شایان‌ذکر است که Pixel 6a اولین گوشی مقرون‌به‌صرفه گوگل است که از اسکنر اثرانگشت زیر نمایشگر برای امنیت بیومتریک بهره می‌برد. صفحه‌نمایش این دستگاه همچنین از شیشه Corning Gorilla Glass 3 استفاده می‌کند که همان پوششی است که در Pixel 5a سال گذشته مشاهده شد.

گوگل پیکسل 6a

گوگل پیکسل 6a

اگرچه Pixel 6a به‌عنوان یک جایگزین میان‌رده برای Pixel 6 و 6 Pro عرضه می‌شود؛ بااین‌حال، این دستگاه از پردازنده پرچمدار Tensor گوگل استفاده می‌کند. مانند مدل‌های پرچمدار، Pixel 6a همچنین دارای پردازنده امنیتی Titan M2 است که این دستگاه را به یکی از امن‌ترین گوشی‌های اندرویدی موجود تبدیل می‌کند.

Tensor با 6 گیگابایت رم LPDDR5 و 128 گیگابایت حافظه UFS 3.1 در گوشی جدید گوگل جفت می‌شود، درکنار باتری 4306 میلی‌آمپرساعتی که از شارژ سریع نیز پشتیبانی می‌کند. گوگل ادعا می‌کند که با استفاده از حالت Extreme Battery Saver، پیکسل 6a با یک بار شارژ تا 72 ساعت کار می‌کند. متأسفانه برای اولین بار در مدل‌های سری A Pixel، جایی برای جک هدفون 3.5 میلی‌متری وجود ندارد.

ترکیب دوربین عقب نسبت‌به سنسور اصلی 50 مگاپیکسلی ISOCELL GN1 که در Pixel 6 و 6 Pro استفاده شده است، یک گام رو به عقب برداشته است. لنز اصلی دوربین با سنسور 12.2 مگاپیکسلی درکنار لنز فوق‌عریض با سنسور 12 مگاپیکسلی را در این گوشی خواهید دید که به‌ترتیب از سنسورهای سونی IMX363 و IMX386 بهره می‌برند. در جلو، بریدگی سوراخ نمایشگر که در مرکز صفحه قرار گرفته است میزبان یک دوربین سلفی 8 مگاپیکسلی سونی IMX355 می‌باشد.

بسیاری از حالت‌های متکی به پردازنده Tensor ازجمله Magic Eraser، صدای واقعی و رفع محو شدن چهره در پیکسل 6a گنجانده شده‌اند. ضبط ویدیوی 4K با نرخ 30 و 60 فریم‌برثانیه همچنان امکان‌پذیر است، همچنین امکان ضبط ویدیوی 1080p با نرخ 30 و 60 فریم‌برثانیه نیز وجود دارد. فیلمبرداری Slo-mo با کیفیت 1080p با نرخ 240 فریم‌بر‌ثانیه نیز در دسترس است. دوربین سلفی 1080p با حداکثر نرخ 30 فریم‌برثانیه فیلمبرداری می‌کند.

گوگل به 3 سال به‌روزرسانی اندروید و درمجموع 5 سال به‌روزرسانی امنیتی برای پیکسل 6a متعهد شده است. این به این معنی است که پنجره پشتیبانی در برخی از نقاط در سال 2027 برای گوشی هوشمند سطح پایه 2022 Made by Google بسته خواهد شد. درنهایت، پیکسل 6a با قیمت پایه 449 دلار به‌فروش خواهد رسید.

دیدگاه شما پیرامون گوشی میان‌رده پیکسل 6a، طراحی و مشخصات این دستگاه چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی