حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

نکات و ترفندهای iOS 16 را بشناسید؛ تغییراتی جذاب به سبک اپل

نوشته

1 سال قبل | بدون دیدگاه | iOS، آموزش و راهنمایی، اپل

نسخه شانزدهم سیستم عامل محبوب iOS با تغییراتی جذاب و کاربردی همراه شده تا به دارندگان آیفون، بیش از پیش امکان شخصی سازی را ارائه کند. در این مطلب به بررسی نکات و ترفندهای iOS 16 خواهیم پرداخت و تمام موارد را به صورت تصویری به شما نشان خواهیم داد. تا پایان این مطلب با ترنجی همراه باشید.

نکات و ترفندهای iOS 16 و هر آنچه که باید درباره آن‌ها بدانید…!

سیستم عامل iOS 16 احتمالا بزرگ‌ترین و اساسی‌ترین تغییرات را برای لاک اسکرین آیفون به ارمغان آورده است. اما تغییرات این نسخه از سیستم عامل موبایلی اپل، محدود به این بخش نیست. چندین ویژگی جدید در نسخه جدید این سیستم عامل وجود دارد که ممکن است بخواهید با نکات و ترفندهای ساده‌ای به آن‌ها مسلط شوید. اطلاع و درک کافی از این قابلیت‌های جدید به شما در استفاده بهتر از آیفون‌تان کمک زیادی خواهد کرد. در ادامه این نکات را به شما خواهیم گفت.

راهنمای لاک اسکرین iOS 16 و همه ویجت‌هایی که می‌توانید به آن بیافزایید

آموزش جامع شخصی سازی لاک اسکرین آیفون در iOS 16

چگونه تصویر زمینه لاک اسکرین آیفون خود را تغییر دهید

بی شک اولین کاری که باید در iOS 16 انجام دهید این است که حتما لاک اسکرین دستگاه خود را سفارشی کنید. برای انجام این کار، ابتدا روی لاک اسکرین دستگاه‌تان با انگشت به مدت کوتاهی فشار دهید، سپس روی گزینه Customize ضربه بزنید و در اینجا می‌توانید یک عکس را به عنوان تصویر جدید لاک اسکرین خود انتخاب کنید.

احتمالا شما هم دوست دارید که آیفون‌تان به طور خودکار لبه‌های تصویر را تشخیص دهد و آن‌ها را پشت ساعت پنهان کند، مثل این است که یک جلد مجله مد روی لاک اسکرین دستگاه خود داشته باشید. همچنین زمانی که گوشی خود را روشن می‌کنید، در مراحلی نیز متحرک شده و یک افکت جذاب و زیبا را خلق می‌کند. شما در اینجا گزینه‌های زیادی دارید. می‌توانید مجموعه‌ای از تصاویر را برای نمایش داده شدن در طول روز انتخاب کنید، می‌توانید یک تصویر زمینه با فرم شکلک و با الگوهای جالب را تنظیم کنید، می‌توانید تصاویر مرتبط با نجوم و ستاره شناسی جدیدی انتخاب کنید یا شرایط آب و هوایی فعلی مکان شما را نشان دهد و … .

ویجت ها را به لاک اسکرین دستگاه خود اضافه کنید

در مرحله دوم، شما می‌توانید ابزارک‌های جدید لاک اسکرین را امتحان کنید. شما یک نقطه برای یک ویجت در ردیف بالایی دارید و سپس در زیر ساعت نیز، می‌توانید چهار ویجت با اندازه کوچک یا دو ویجت با اندازه بزرگ‌تر قرار دهید. زدن یک تپ روی ویجت، شما را مستقیما به برنامه‌ای که با آن مرتبط است می‌برد.

در حال حاضر، تنها چند برنامه اپل از این پشتیبانی می‌کنند، اما احتمالا در عرض چند ماه آینده، اکثر برنامه‌های محبوب دارای ویجت مخصوص خود برای لاک اسکرین خواهند بود.

یک وضعیت فوکوس خاص را برای لاک اسکرین دستگاه خود انتخاب کنید

اپل با iOS 16، یک گام فراتر رفته و حالا شما می‌توانید لاک اسکرین سفارشی خود را به یک حالت فوکوس خاص متصل کنید، بنابراین لحظه‌ای که دستگاه خود را به حالت فوکوس کاری تغییر می‌دهید، برای مثال یک لاک اسکرین کاری و مرتب خواهید داشت.

تغییر فونت و رنگ

در نسخه جدید سیستم عامل اپل می‌توانید عناصر جداگانه لاک اسکرین را نیز سفارشی سازی کنید. مثلا شما می‌توانید بین فونت‌ها و رنگ‌های مختلفی که در دسترس است، گزینه مورد علاقه خود را انتخاب کنید.

بازخورد لمسی هنگام تایپ

یکی از تغییرات جالب و جدید این است که اکنون هنگام تایپ می‌توانید یک فیدبک یا بازخورد لمسی دریافت کنید. اندروید تقریبا یک دهه است که از این ویژگی برخوردار است (!)، بنابراین ما نمی‌دانیم چه چیزی باعث شده تا اپل ارائه چنین قابلیت پیش پا افتاده‌ای را اینقدر طول بدهد.

این قابلیت به طور پیش فرض روشن نیست، برای فعال کردن آن باید وارد منوی Sounds & Haptics شوید، سپس روی Keyboard Feedback ضربه بزنید و گزینه Haptic را روشن کنید. این ویژگی یک لرزش بسیار خوب و محکم و ظریف برای هر نوع استفاده ارائه می‌دهد و احساس فوق العاده‌ای به شما خواهد داد.

قابلیت جدید رمز عبور از عکس‌های شما محافظت می‌کند

با iOS 16، چند ویژگی جدید در برنامه Photos اپل نیز افزوده شده است، شما می‌توانید به عکس‌های مخفی و مواردی که اخیرا حذف شده‌اند، به وسیله سیستم Face ID یا رمز عبور دسترسی پیدا کنید. این قابلیت مهم برای آن دسته از عکس‌هایی که نمی‌خواهید دوستان یا خانواده‌تان به طور تصادفی به آن‌ها برخورد کنند، عالی است. (بالاخره بعضی از مردم به حریم خصوصی نیاز دارند 🙂

یادآوری وجود موقعیت مکانی هنگام به اشتراک گذاری عکس‌ها یا فیلم‌ها

یکی دیگر از ویژگی‌های مفید این نسخه از iOS، این است که وقتی عکس یا ویدیویی را به اشتراک می‌گذارید، برگه اشتراک‌ گذاری به شما می‌گوید که آیا آن فایل حاوی موقعیت مکانی شما است یا خیر. می‌توانید به راحتی روی منوی گزینه‌ها ضربه بزنید و اشترا گذاری اطلاعات مکان خود را غیرفعال کنید تا از حریم خصوصی‌تان محافظت به عمل آورید.

امکان قفل کردن یادداشت‌ها با رمز عبور

شما حالا در iOS 16 گزینه‌ای را برای قفل کردن یادداشت‌ها دارید که می توانید با رمز عبور آیفون خود به آن دسترسی پیدا کنید و یا حتی می‌توانید یک رمز عبور جداگانه را برای یادداشت‌ها در حساب خود ایجاد کنید، اما به خاطر داشته باشید که اگر آن را فراموش کنید، نمی‌توانید آن یادداشت‌ها را باز کنید.

لغو ارسال و ویرایش پیام در iMessage

برنامه iMessage اکنون چند ویژگی بسیار جذاب را به همراه خود دارد. ابتدا می‌توانید یک پیام را در ۱۵ دقیقه اول پس از ارسال آن، ویرایش یا لغو ارسال کنید، اما پس از گذر از این زمان، آن پیام غیر قابل ویرایش می‌شود. این قابلیت، یک گزینه عالی برای متن‌هایی است که بعد از ارسال آن‌ها، پشیمان شده‌اید.

برش پس زمینه از عکس‌ها

شما در این نسخه جدید از iOS می‌توانید به راحتی از ابزار جدید انتخاب سوژه خودکار در عکس‌های خود استفاده کنید. شاید متعجب شوید که چگونه یک گوشی هوشمند، در یک لحظه و به سادگی می‌تواند پس‌زمینه را کاملا دقیق دقیق برش دهد و سپس آن تصویر را در iMessage یا ایمیل یا در هر جایی دیگر جای‌گذاری کند.

دریافت متن از ویدئوها

آیا می‌دانستید که اکنون می‌توانید با iOS 16، به راحتی متن زنده را از ویدیو دریافت کنید؟ شما فقط ویدیو را مکث می‌کنید، سپس بزرگنمایی می‌کنید، روی متن ضربه می زنید و انتخاب آن بسیار دقیق است. اگر در یک کشور خارجی هستید و نیاز دارید چیزی را ترجمه کنید یا فقط یک دسته از متن را کپی کنید، این قابلیت برای شما عالی است.

آسان شدن تبدیل واحد 

در iOS 16 اکنون تبدیل واحدها از امپریال به متریک بسیار آسان است، مثلا می‌توانید به سیری بگویید ۳۵ مایل تا او آن را به کیلومتر تبدیل کند و یا مقداری پول را به ارز خارجی تایپ کنید و تا سیری معادل آن را به ارز پیش فرض منطقه شما اعلام کند. اگر می‌خواهید دما را از فارنهایت به سانتی گراد تبدیل کنید، این قابایت برای شما فوق‌العاده مفید است.

قابلیت یادداشت برداری سریع

یکی از ویژگی‌های مفید جدید در این نسخه از سیستم عامل اپل، قابلیت Quick Notes است. این قابلیت به شما امکان می‌دهد هر انتخاب، عکس، ویدیو، صفحه وب یا هر فایلی را در قالب یک یادداشت سریع به اشتراک بگذارید. اگر یک پاراگراف به یاد ماندنی را از مقاله‌ای که خوانده‌اید انتخاب کنید، فقط روی آیکون اشتراک گذاری ضربه بزنید و آن را به عنوان یک یادداشت سریع ذخیره کنید تا به طور خودکار لینک منبع را نیز در آنجا ذخیره کنید.

ویژگی زیرنویس و تنظیم سرعت پخش با ویدیو پلیر جدید اپل

تنظیم کردن ویدیو برای تماشای سریع آن حالا به روشی بسیار جذاب‌تر و زیباتر در ویدیو پلیر جدید iOS 16 پیاده سازی شده است و زیرنویس‌های خودکار، کنترلرهای سرعت پخش و قابلیت‌های مهم دیگری را دریافت می‌کنید. به علاوه، شما می‌توانید از عملکرد متن زنده از داخل پخش کننده نیز استفاده کنید.

در این مقاله موارد مهم در iOS 16 را بررسی کردیم. اما ویژگی‌های جدید دیگری نیز در iOS 16 وجود دارد. مواردی که در این مقاله به آن‌ها اشاره شد، آن‌هایی هستند که بی شک بزرگ‌ترین تغییر را در نحوه استفاده شما از آیفون‌تان ایجاد می‌کنند. به گفته PhoneArena، برخی از این قابلیت‌ها مانند ویجت‌ها و یا سفارشی‌ سازی‌های لاک اسکرین بسیار عمیق‌تر هستند و برخی دیگر ساده‌تر می‌باشد. توصیه می‌کنیم دو مطلب اول این مقاله را مطالعه کنید. به نظر می‌رسد همه این قابلیت‌ها حتی در این مرحله بتا نیز عالی کار می‌کنند و قطعا نمی‌توانید صبر کنید تا نسخه شخص ثالث ویجت‌های خود را به لاک اسکرین دستگاه نیز بیاورید. نظر شما در مورد نکات و ترفندهای iOS 16 چیست؟ آیا این نکات و ترفندهای iOS 16 برای شما مفید بود؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
محسن علیرضائیان