حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

هزینه جایگزینی تجهیزات شبکه هواوی و ZTE برای آمریکا بیش‌از 5 میلیارد دلار است

نوشته

1 سال قبل | بدون دیدگاه | شبکه 5G، شبکه و امنیت، هواوی

حدود یک سال پیش، کمسیون ارتباطات فدرال رای به خرج کردن 1.9 میلیارد دلار برای حذف و جایگزینی تجهیزات شبکه هواوی و ZTE در ایالات متحده داد. دلیل حذف این دو شرکت از شبکه های متعلق به اپراتور های سنتی، تهدیدات امنیتی بود. با توجه به اینکه اپراتور های سنتی به دنبال ایجاد پوشش 5G هستند، اکنون زمان آن است که بپرسیم حالا دیگر بقایایی از تجهیزات این دو شرکت هنوز در ایالت های آمريكا استفاده می‌شود یا خیر؟

برنامه ۱.۹ میلیارد دلاری ایالات متحده برای جایگزینی تجهیزات هواوی از ماه آینده میلادی اجرایی می‌شود

کمسیون ارتباطات فدرال هنوز به بیش از 3 میلیارد دلار نیاز دارد تا تجهیزات شبکه هواوی و ZTE را جایگزین کند

ارائه دهندگان تکنولوژی های ارتباطی در ابتدا تصمیم گرفتند با تجهیزات هوآوی و زد تی ای همراه شوند. آنها این کار را انجام دادند زیرا آن تجهیزات با قیمت های پایینی عرضه می‌شدند که نمی‌توانستند به آن نه بگویند. در اوایل سال میلادی جاری و به طور دقیق در ماه فوریه، پیش‌بینی مجموع هزینه اولیه 1.9 میلیارد دلاری برآورد شده برای حذف حضور هواوی و ZTE از شبکه های سنتی به 5.6 میلیارد دلار افزایش یافت. این رقم بر اساس مبلغی است که جسیکا روزنورسل، رئیس کمیسیون ارتباطات فدرال، به کنگره آمریکا گفت که شرکت های ارتباطی و اپراتور ها به دنبال بازپرداخت آن توسط کنگره هستند.

منبع گزارش می‌دهد که کمسیون ارتباطات فدرال هنوز باید 3.08 میلیارد دلار اضافی برای حذف کامل تجهیزات شبکه تلفن همراه Huawei و ZTE از شبکه های سنتی تهیه کند. رئیس FCC در نامه‌ای به ریاست کمیته بازرگانی، گفت که آژانس نظارتی 3.08 میلیارد دلار کسری دارد. در این نامه بیان می‌شود که برای تامین تمام برآورد های هزینه معقول و پشتیبانی شده، برنامه بازپرداخت به 4.98 میلیارد دلار نیاز دارد. این موضوع نشان دهنده کسری 3.08 میلیارد دلاری است.
کمسیون ارتباطات فدرال به اتفاق آرا به هزینه 1.9 میلیارد دلاری برای حذف کردن و جایگزینی شبکه های ZTE و Huawei در مناطق سنتی ایالات متحده رأی داد. اما از آنجایی که کنگره تنها 1.9 میلیارد دلار برای انجام این کار اختصاص داد، ولی هزینه ها بسیار بیشتر شده است. اپراتور های سنتی با این شرایط تنها 40 درصد از پولی را که خرج خواهند کرد پس می‌گیرند.

هزینه جایگزینی تجهیزات شبکه هواوی و ZTE برای آمریکا بیش‌از 5 میلیارد دلار است

ایالات متحده می گوید هواوی و ZTE هر دو بسیار به دولت کمونیست چین نزدیک هستند

ایالات متحده نگران است که هواوی و زد تی ای بیش از حد به دولت کمونیست چین نزدیک باشند. در همین حال، شبکه های سنتی یارانه های فدرال را از صندوق خدمات جهانی که توسط کمسیون ارتباطات فدرال مدیریت می‌شود، دریافت می‌کنند. پول دریافتی از صندوق از ارزیابی‌ های ارائه‌دهندگان مخابراتی بر اساس درآمد های بین‌دولتی و بین‌المللی آن‌ها به دست می‌آید.

در سال 2019 قانون جدیدی توسط کنگره آمریکا وضع شد.  این قانون اپراتور های مخابراتی را که یارانه های فدرال دریافت می‌کنند مجبور می‌کند شبکه های خود را از تجهیزات شرکت هایی که تهدیدی برای امنیت ایالات متحده تلقی می‌شوند، پاک کنند.

اپراتور های سنتی اکنون مجبور هستند تجهیزات شبکه هوآوی و زد تی ای را حذف و جایگزین کنند. اما آنها طبق قانون اجازه دارند تا زمان بازپرداخت توسط کمسیون ارتباطات فدرال از تکمیل کار خودداری کنند. بدون تخصیص مبالغ جدید توسط کنگره، ممکن است تاخیر زیادی برای بازپرداخت اپراتور های سنتی وجود داشته باشد. اما تخصیص آن نهایتاً به آنها امکان می‌دهد تمام تجهیزات شبکه ای را که از Huawei و ZTE خریداری کرده‌اند، حذف کنند.

در نوامبر 2019، کمسیون ارتباطات فدرال، صندوق خدمات جهانی را از خرج کردن پول خود برای تجهیزات Huawei و ZTE منع کرد. آنها سالانه 8.5 میلیارد دلار برای تجهیزات مخابراتی سنتی هزینه می‌کند. هدف این است که مطمئن شوند همه افراد در ایالات متحده توانایی برقراری و دریافت تماس های تلفنی را دارند. این بودجه همچنین برای اطمینان از دسترسی آمریکایی‌ های ساکن در مناطق روستایی به اینترنت استفاده می‌شود.

هواوی بزرگترین تامین کننده تجهیزات شبکه در جهان است در حالی که ZTE در رتبه چهارم قرار دارد. ایالات متحده همچنان چند قانون دارد که دسترسی هوآوی به زنجیره تامین ایالات متحده و انجام تجارت در آنجا را دشوار می‌کند.

فکر می‌کنید جایگزینی تجهیزات هواوی و ZTE و حذف دائم آنها از زیرساخت های شبکه های ارتباطی در آمریکا چقدر به طول بيانجامد؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
مصطفی‌ بشری