حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

بریتانیا ممنوعیت نصب تجهیزات 5G هواوی را تا پاییز ۱۴۰۰ انجام می دهد

نوشته

3 سال قبل | یک دیدگاه | شبکه 5G، هواوی

انگلیس گام دیگری در جهت حذف هواوی از شبکه 5G خود برداشت. بلومبرگ گزارش داد، روز یکشنبه دولت انگلیس اعلام کرد که شرکت های مخابراتی کشور مجاز به نصب تجهیزات جدید 5G از هواوی پس از سپتامبر 2021 نیستند. به این ترتیب این یعنی بریتانیا ممنوعیت نصب تجهیزات 5G هواوی را تا پاییز ۱۴۰۰ انجام می دهد.

ممنوعیت نصب تجهیزات 5G هواوی

به گفته بلومبرگ، اگرچه انگلیس اوایل تابستان ۹۹ اعلام کرد که ارائه دهندگان مخابرات باید تجهیزات هواوی را از اواخر سال ۲۰۲۷ از شبکه های خود حذف کنند، اما محدودیت جدید می تواند برنامه های ارائه دهندگان مخابرات برای تعمیرات اساسی سیستم های خود را تسریع کند. ارائه دهندگان مخابرات از ابتدای سال ۲۰۲۱ از خرید تجهیزات جدید 5G از هواوی منع شده بودند.

بلومبرگ گزارش داد که از ماه آوریل سال ۲۰۲۱ (اوایل سال ۹۹) شرکت های مخابراتی نیز از برون سپاری مدیریت خدمات به هواوی منع می شوند.

الیور داودن، وزیر امور خارجه در امور دیجیتال، فرهنگ، رسانه و ورزش، در یک سند راهنما که روز یکشنبه منتشر شد، گفت:

“ما گام های جسورانه ای را برای اجرای یکی از سخت ترین رژیم های امنیتی مخابرات در جهان برمی داریم.” “بخش اصلی آن مبارزه با فروشندگان پر خطر است و من یک جدول زمانی مشخص برای حذف کامل تجهیزات Huawei از شبکه های 5G خود حداکثر تا سال 2027 تعیین کرده ام.”

داودن ادامه می دهد که اگرچه این تصمیم “تصمیم صحیحی” است، اما این کشور بیش از حد به تعداد اندکی از تأمین کنندگان متکی است. به طور خاص، شرکت های مخابراتی انگلستان باید به تجهیزات تولید کنندگان اروپایی نوکیا و اریکسون اعتماد کنند.

منع هواوی از توسعه شبکه 5G استرالیا

محدودیت جدید در کنار استراتژی جدید 5G زنجیره تامین دولت انگلیس اعلام شد. بر اساس راهنمایی منتشر شده توسط وزارت دیجیتال، فرهنگ، رسانه و ورزش، برنامه 250 میلیون پوندی (حدود 333 میلیون دلار) هدف از توسعه زنجیره تأمین مخابرات کشور و اطمینان از “مقاوم بودن در برابر روندها و تهدیدهای آینده” است.

این طرح همچنین پروژه ها و مراکز تحقیقاتی جدیدی را ایجاد می کند، مانند مرکز قابلیت همکاری OpenRAN SmartRAN ، که به گفته دولت ، بستری را برای تأمین کنندگان موجود و در حال ظهور ایجاد می کند تا راه حل های قابل همکاری و آزمایش را نشان دهند. علاوه بر این، این یک آزمایش با تأمین کننده ژاپنی NEC نیز خواهد داشت تا این شرکت بتواند تجهیزات خود را در بازار انگلستان آزمایش کند.

با توجه به راهنمایی ها، آزمایشگاه ملی مخابرات جدید، یک مرکز پیشرفته تحقیق و توسعه، که آزمایش امنیت، عملکرد و مقاومت را برای تأمین کنندگان و فن آوری های جدید انجام می دهد، از اهمیت بیشتری برخوردار خواهد بود.

در ابتدای سال، بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس در ابتدا قصد داشت به رغم هشدارهای ایالات متحده در مورد خطرات هوآوی به دلیل ارتباط با دولت چین، به هوآوی نقش محدودی در زیرساخت های 5G این کشور بدهد.

با این وجود، جانسون مجبور شد موقعیت خود را تغییر دهد و پس از آنكه ایالات متحده محدودیت های جدیدی را در مورد هواوی در اردیبهشت ایجاد كرد و این مانع استفاده شركت و تأمین كنندگان آن از فناوری و نرم افزار آمریكایی شد. مقامات انگلیس گفتند این تحریم ها به این معنی است که دیگر نمی توانند امنیت محصولات هواوی را تضمین کنند.

هواوی خطر ایجاد امنیت را انکار کرده و در پاسخ به گزارش کمیته دفاعی پارلمان انگلستان در ماه اکتبر ، اظهار داشت که اگر این کشور ممنوعیت خود را اعمال کند، در پایان تأثیر منفی خواهد داشت.

این شرکت اظهار داشت:

“محدود كردن هواوی انگلیس را در مسیر آهسته قرار خواهد داد، اختلاف دیجیتال را عمیق تر خواهد كرد و احتمالاً صورت حساب ها را افزایش می دهد.”

نظر شما چیست؟ فکر می کنید تحریم هواوی منطقی است؟

اشتراک در
اطلاع از
1 Comment
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Milad7

ببینیم بالاخره تکلیف ترامپ چی میشه 😐 یه دنیا را بازیچه ی خودش کرده!

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)