حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

برنامه ۱.۹ میلیارد دلاری ایالات متحده برای جایگزینی تجهیزات هواوی از ماه آینده میلادی اجرایی می‌شود

نوشته

2 سال قبل | یک دیدگاه | تجاری، هواوی

در ماه ژوئیه، کمیسیون ارتباطات فدرال ایالات متحده (FCC)، به‌اتفاق آراء ۱.۹ میلیارد دلار را برای جایگزینی تجهیزات تولیدشده شبکه توسط شرکت‌های چینی هواوی و ZTE هزینه کرد که توسط شرکت‌های مخابراتی روستایی کوچکتر استفاده می‌شد. با توجه به اینکه Huawei و ZTE به‌دلیل روابط احتمالی خود با دولت چین، تهدیدات امنیت ملی را به‌خطر انداخته‌اند، سه دولت اخیر آمریکا نگران این هستند که تولیدکنندگان چینی درهای پشتی به تجهیزات مخابراتی خود برای جاسوسی از شرکت‌ها و مصرف‌کنندگان آمریکایی اضافه کرده باشند.

جایگزینی تجهیزات هواوی توسط ایالات متحده

با آنکه هواوی و ZTE بارها اتهامات مطرح شده علیه خود را رد کرده‌اند، اما این باعث نشده است که ایالات متحده از متحدان خود در چند سال گذشته بخواهد که از تجهیزات شبکه هواوی برای ایجاد شبکه‌های 5G خود استفاده نکنند. با این حال، تنها چند متحد ایالات متحده به این درخواست توجه کرده‌اند و هواوی، همچنان بزرگ‌ترین تأمین‌کننده تجهیزات شبکه در جهان به‌شمار می‌رود.

شکایت هواوی از دولت امریکا به دلیل ممنوعیت استفاده از تجهیزات این شرکت

به گزارش رویترز، FCC امروز اعلام کرد که برنامه 1.9 میلیارد دلاری خود برای جایگزینی تجهیزات هواوی و ZTE را در تاریخ 29 اکتبر (۷ آبان) آغاز می‌کند. همچنین از آن تاریخ تا 14 ژانویه 2022 (۲۴ دی)، این برنامه به‌حالت اجرایی درمی‌آید. درحال‌حاضر، بسیاری شرکت‌های ارائه‌دهنده شبکه مخابراتی روستایی، از تجهیزات هواوی استفاده می‌کنند؛ زیرا دستگاه‌های این شرکت با قیمت بسیار مناسب و شرایط مقرون‌به‌صرفه به آنها ارائه شده است.

جایگزینی تجهیزات هواوی توسط ایالات متحده

جایگزینی تجهیزات هواوی توسط ایالات متحده

هواوی بزرگ‌ترین ارائه‌دهنده تجهیزات مخابراتی در جهان است

در نوامبر 2019، FCC شرکت‌های مخابراتی روستایی را از استفاده از 8.3 میلیارد دلار صندوق خدمات جهانی (USF) برای کمک به پرداخت هزینه تجهیزات از Huawei و ZTE منع کرد. USF یک صندوق مدیریت‌شده توسط FCC است که هزینه‌های پرداخت‌شده توسط مصرف‌کنندگان به شرکت‌های مخابراتی را جمع‌آوری می‌کند. در همان زمان، FCC شرکت‌های مخابراتی روستایی را از ورود به USF برای سرویس تجهیزات شبکه هواوی و ZTE منع کرد.

شرکت‌های مخابراتی روستایی درحال‌حاضر می‌توانند با دریافت کمک‌هزینه و “جابجایی و تعویض” تجهیزات هواوی و ZTE از شبکه‌های خود، درخواست کمک کنند. ارائه‌دهندگان وایرلس واجد شرایط برای بازپرداخت می‌توانند بین حداقل ۲ میلیون تا حداکثر ۱۰ میلیون مشتری داشته باشند.

هواوی ۳۱ درصد بازار جهانی تجهیزات مخابراتی را در اختیار دارد

نظر شما راجع‌به به آغاز اجرای برنامه ۱.۹ میلیارد دلاری کمیسیون ارتباطات فدرال (FCC) برای جایگزینی تجهیزات مخابراتی هواوی و ZTE از ماه آینده میلادی چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
1 Comment
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Danial3abz

آفرین به آمریکا که متوجه خطر کمونیست‌ها شده!

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی