حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

طرح شماتیک آیفون 14 پرو مکس جزئیات دقیق اندازه آن را افشا کرد

نوشته

1 سال قبل | بدون دیدگاه | اپل، شایعات

بر اساس طرح شماتیک آیفون 14 پرو مکس، برترین گوشی پرچمدار سال 2022 اپل ممکن است کمی عریض تر از آن چیزی باشد که پیش از این افشا شده بود‌. منبع یک طرح شماتیک بر روی کاغذ را نشان می‌دهد که طراحی و اندازه‌ های آیفون 14 پرو مکس 6.7 اینچی را دقیقا بیان می‌کند. گفتنی است که منبع اطلاعات دهنده آن را در پلتفرم چینی بایدو پیدا کرد.

این طرح شماتیک در همه موارد مطابق با شماتیک های قبلی و تصاویر رندر ساختگی است، به جز یک مورد. افشا های قبلی نشان می‌داد که آیفون 14 پرو مکس 77.58 میلی متر عرض خواهد داشت، در حالی که این طرح جدید می‌گوید که عرض آن 78.78 میلی‌ متر خواهد بود. این باعث می‌شود این دستگاه کمی عریض تر از آیفون 13 پرو مکس با عرض 78.1 میلی متر باشد.

ماکت آیفون 14 پرو مکس جزئیات طراحی آن را بار دیگر تایید کرد

iPhone 14 Pro Max کمی ضخیم تر از نسل قبل خواهد بود

یکی دیگر از جنبه های طراحی که احتمالاً تغییر خواهد کرد، ضخامت گوشی است. آیفون 13 پرو مکس 7.65 میلی‌متر ضخامت دارد، البته اگر برآمدگی دوربین را حذف کنید. اما جانشین آن ظاهراً 7.85 میلی متر ضخامت خواهد داشت. البته با ماژول دوربین، ضخامت بدنه آن 12.02 میلی متر خواهد بود. این اطلاعات با گزارش قبلی که گفته بود ضخامت برآمدگی دوربین از 3.60 میلی متر به 4.18 میلی متر افزایش می‌یابد، مطابقت دارد.

این برآمدگی اگرچه ممکن است از نظر زیبایی شناختی خوب به نظر نرسد، اما چیزی که ممکن است آن را قابل تحمل تر کند این است که اپل ظاهراً مجبور شد ابعاد آن را افزایش دهد تا دوربین جدید 48 مگاپیکسلی با وضوح بالاتر را در دستگاه جدید خود جای دهد. این می‌تواند به آیفون 14 پرو مکس کمک کند تا در بسیاری بخش ها به بهترین گوشی هوشمند دوربین‌محور سال تبدیل شود.

ارتفاع این گوشی در مقایسه با مدل قبلی به سختی تغییر می‌کند. در واقع ما با عدد 160.71 میلی متر برای آیفون 14 پرو مکس در مقابل 160.8 میلی متر برای آیفون 13 پرو مکس طرف هستیم که اصلاً تفاوت قابل توجهی محسوب نمی‌شود.

طرح شماتیک آیفون 14 پرو مکس جزئیات دقیق اندازه آن را افشا کرد

طرح شماتیک آیفون 14 پرو مکس جزئیات دقیق اندازه آن را افشا کرد

آیفون 14 و 14 پلاس با ناچ و آیفون 14 پرو و پرو مکس با دو بریدگی به شکل علامت “!” تولید می‌شوند

در تصویر، بریدگی‌ های حفره‌ای و قرصی شکل آیفون 14 پرو مکس را به وضوح می‌بینید که جایگزین ناچ قدیمی اپل خواهد شد. طبق گزارش های قبلی، این گوشی احتمالا حاشیه های باریک تری نیز خواهد داشت.

همچنین انتظار می‌رود آیفون 14 پرو 6.1 اینچی نیز طراحی مشابهی داشته باشد. از سوی دیگر، آیفون 14 با اندازه 6.1 اینچی و آیفون 14 مکس یا پلاس 6.7 اینچی، ناچ عریض را حفظ خواهند کرد و احتمالاً سنسور دوربین اصلی جدیدی نیز دریافت نخواهند کرد.

شایعه شده است که همه تلفن های این خط دارای دوربین سلفی بهبود یافته و همچنین ویژگی اتصال ماهواره‌ای هستند. گزارش ها همچنین می‌گویند که فقط مدل های پرو شامل آیفون 14 پرو و آیفون 14 پرو مکس تراشه A16 Bionic را دریافت خواهند کرد. این تغییرات می‌تواند منجر به افزایش قیمت شود، اما به نظر نمی‌رسد اپل به این فکر کند که این موضوع روی فروش تاثیر می‌گذارد.

انتظار می رود اپل در تاریخ 22 شهریور ماه 1401 از سری آیفون 14 رونمایی کند. این گوشی ها صحنه نمایش را با سه مدل ساعت اپل و سایر تولیدات مزین خواهند کرد.

نظر شما راجع به این جزئیات جدید چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
مصطفی‌ بشری