حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

شیائومی 13 اولترا در تست پایداری عملکرد آیفون 14 پرو مکس را شکست داد

نوشته

12 ماه قبل | بدون دیدگاه | اپل، تست، شیائومی

شیائومی 13 اولترا بهترین مثال از یک گوشی پرچمدار است که تقریباً تمامی جنبه‌های موردنیاز یک کاربر حرفه‌ای را با خود به‌همراه دارد. با کالبدشکافی این گوشی، دیدیم که ماژول دوربین عظیم، خنک‌کننده بزرگ و سایر اجزا به‌طور منظم بر روی یکدیگر قرار گرفته‌اند. حال طبق تست‌های انجام‌شده توسط یک یوتیوبر، این چیدمان سخت‌افزاری همراه با مواد حرارتی چشمگیر به شیائومی 13 اولترا اجازه می‌دهد تا آیفون 14 پرو مکس را در تست پایداری عملکرد هنگام اجرای بازی شکست دهد.

تست پایداری عملکرد شیائومی 13 اولترا و آیفون 14 پرو مکس

جدیدترین گوشی هوشمند پریمیوم چینی توسط یوتیوبر معروف بریتانیایی، Mrwhosetheboss، با آیفون 14 پرو مکس مقایسه شده است. درحالی‌که آزمایش‌های متعددی در این تست انجام شد، هدف اصلی تمرکز بر روی پایداری هنگام اجرای بازی بوده است. در ابتدا و هنگام اجرای Geekbench 6، تراشه A16 Bionic به‌راحتی توانست اسنپدراگون 8 نسل 2 را در تست CPU شکست دهد. بااین‌حال، هنگامی‌که هر دو گوشی در تست بازی تحت فشار قرار می‌گیرند، این رویه تغییر می‌کند.

به‌خاطر داشته باشید که آیفون 14 پرو مکس دارای خنک‌کننده محفظه بخار عمده‌ای نیست، درحالی‌که شیائومی 13 اولترا به یک راه‌حل اختصاصی متکی است که به کنترل دما کمک می‌کند. درواقع، شیائومی پیش از این نیز ادعا کرده بود که پرچمدار آن‌ها می‌تواند تا دو درجه خنک‌تر درحین ضبط ویدیوی 4K با نرخ 60 فریم‌برثانیه کار کند. با آمدن به تست استرس شدید Wild Lifeاما ، iPhone 14 Pro Max عملکرد یکنواخت خود را به‌طور سریع‌تری نسبت‌به Xiaomi 13 Ultra از دست می‌دهد که منجر به پایداری بدتر در جدیدترین و بهترین گوشی آیفون اپل می‌شود.

تست پایداری عملکرد شیائومی 13 اولترا و آیفون 14 پرو مکس

تست پایداری عملکرد شیائومی 13 اولترا و آیفون 14 پرو مکس

در پایان آزمایش، این شیائومی 13 اولترا بود که پایداری عملکرد بهتری با 80.8 درصد داشت و کمترین امتیاز آن 2999 بود، درحالی‌که آیفون 14 پرو مکس پایداری ضعیف 65.8 درصدی با امتیاز 2216 را ثبت کرد. ازآنجایی‌که Snapdragon 8 Gen 2 و A16 Bionic هر دو به‌صورت انبوه بر اساس معماری 4 نانومتری TSMC تولید می‌شوند، برعهده سازندگان است که خنک‌کننده‌های داخل گوشی‌های خود را برای حفظ عملکرد بالا در آزمایش‌های مختلف به‌کار ببرند.

متأسفانه، به‌نظر می‌رسد که اپل درحالی‌که روی سایر دسته‌بندی‌ها تمرکز می‌کند، از این حوزه صرف‌نظر کرده است، تصمیمی که خوشبختانه شیائومی آن را به‌خوبی پیاده‌سازی کرده است.

نظر شما درباره تست پایداری عملکرد دو گوشی پرچمدار برتر چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی