حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

آیفون ۱۴ پرو و آیفون ۱۴ پرو مکس به صورت انحصاری از تراشه A16 استفاده می‌کنند

از زمان انتشار اولین جزئیات پیرامون آیفون‌های بعدی اپل، تاکنون اخبار و اطلاعات زیادی منتشر شده است. یکی از شایعات مهم مطرح شده، این است که آیفون ۱۴ پرو و آیفون ۱۴ پرو مکس به صورت انحصاری از تراشه A16 استفاده خواهند کرد. در ادامه با ترنجی همراه باشید.

استفاده انحصاری آیفون ۱۴ پرو و آیفون ۱۴ پرو مکس از تراشه A16 اپل

اگرچه هنوز چند ماه تا عرضه رسمی سری آیفون ۱۴ باقی مانده است، اما گزارش‌های متعددی در رابطه با این دستگاه‌ها منتشر شده است. گمانه زنی‌های قبلی نشان می‌دهد که تراشه جدید A16 Bionic به صورت انحصاری ذر آیفون ۱۴ پرو و ​​آیفون ۱۴ پرو مکس مورد استفاده قرار خواهد گرفت. اکنون، مینگ چی کو، تحلیلگر محبوب موسسه Tianfeng International Securities، این گزارش را تایید کرده است.

علاوه بر این، وی فاش کرده است که در آینده، تنها آیفون‌های سطح بالا با آخرین پردازنده‌ها عرضه خواهند شد. لازم به ذکر است که پیش از این، کل سری جدید آیفون‌های اپل با جدیدترین تراشه این شرکت عرضه می‌شدند. به نظر می‌رسد این کار آخرین تلاش اپل در پاسخ به بحران کمبود تراشه است. مینگ چی کو گفته است که تنها دو مدل پرو آیفون ۱۴، از آخرین تراشه A16 این شرکت استفاده می‌کنند.

آیفون ۱۴ پرو و آیفون ۱۴ پرو مکس

این امر می‌تواند به طور قابل توجهی، تولید و عرضه مدل‌های رده‌ بالاتر آیفون‌های جدید را تا ۵۵ تا ۶۰ درصد در نیمه دوم سال ۲۰۲۲ (و ۴۰ تا ۵۰ درصد در نیمه اول) افزایش دهد. بنابراین، سفارشات اپل برای جدیدترین تراشه‌های رده بالای خود افزایش خواهد یافت.گویا نسبت تولید و عرضه مدل‌های آیفون‌های گران‌ قیمت اپل از این به بعد تبدیل به یک تصمیم دائمی خواهد شد که برای تامین‌کنندگان قطعات نیز سودمند است.

مینگ چی کو همچنین ادعا کرده است که انتظار دارد تامین‌ کنندگان اصلی قطعات رده بالا برای دوربین پشتی آیفون ۱۴، افزایش چشمگیری نسبت مدل‌های قبلی داشته باشد. با پیگیری افزایش تولید مدل‌های پرو آیفون ۱۴، انتظار می‌رود مقدار خروجی قطعات مورد استفاده برای این دستگاه، به میزان قابل توجهی افزایش یابد.

پیکربندی داخلی آیفون ۱۴ پرو و آیفون ۱۴ پرو مکس و قیمت احتمالی این دو دستگاه

بر اساس گزارش‌های اخیر از زنجیره‌های تامین، تامین کنندگان اپل اخیرا شروع به ارسال قطعات برای مدل‌های آیفون ۱۴ کرده‌اند. در هیمن رابطه، گمانه زنی‌ها مبنی بر اینکه مدل‌های پرو به زودی وارد تولید انبوه شوند، وجود دارد. اگر همه چیز طبق برنامه پیش برود، معرفی محصول جدید آیفون در سپتامبر سال جاری انجام خواهد شد. در حال حاضر هیچ اطلاعات رسمی در مورد سری آیفون ۱۴ وجود ندارد. با این حال، گمانه زنی‌هایی در مورد آیفون ۱۴ پرو و ​​آیفون ۱۴ پرو مکس وجود دارد. بر اساس گزارش‌های دریافتی، آیفون ۱۴ پرو با قیمت پایه ۱۰۹۹ دلار و آیفون ۱۴ پرو مکس با قیمت پایه ۱۱۹۹ دلار به فروش خواهند رسید.

آیفون ۱۴ پرو و آیفون ۱۴ پرو مکس

از نظر پیکربندی، آیفون ۱۴ پرو و آیفون ۱۴ پرو مکس با تراشه A16 Bionic عرضه خواهد شد. این گوشی‌های هوشمند به ترتیب با دو نمایشگر ۶.۱ اینچی و ۶.۷ اینچی از نوع OLED و نرخ با نوسازی ۱۲۰ هرتزی عرضه خواهند شد. در بخش دوربین، این دو دستگاه برای اولین بار با سنسور اصلی ۴۸ مگاپیکسلی عرضه خواهند شد. همچنین در کنار حسگر اصلی، از دو حسگر ۱۲ مگاپیکسلی دیگر برای تکمیل مشخصات دوربین سه گانه خود استفاده خواهند کرد.

سری پرو آیفون ۱۴ از ۸ گیگابایت رم در کنار ۱۲۸ گیگابایت، ۲۵۶ گیگابایت، ۵۱۲ گیگابایت و ۱ ترابایت حافظه داخلی بهره‌مند خواهند شد. علاوه بر این، ظرفیت باتری این دو دستگاه به ترتیب ۳۲۰۰ میلی آمپر ساعت و ۴۳۲۳ میلی آمپر ساعت است و این دستگاه‌ها از صفحه نمایش AOD، در کنار سیستم Face ID و iOS 16 پشتیبانی می کنند.

پس از ارتقای نسبتا متوسط ​​سال به سال بین سری‌های آیفون ۱۲ و آیفون ۱۳، انتظار می‌رود اپل با سری آیفون ۱۴ امسال تغییرات چشمگیری ایجاد کند. آیفون ۱۴ پرو و ​​آیفون ۱۴ پرو مکس مدل‌هایی با بیشترین تغییرات خواهند بود. زیرا دوربین سلفی این دو دستگاه از فوکوس خودکار و دوربین پشتی آن نیز از حسگر ۴۸ مگاپیکسلی و فیلمبرداری 8K پشتیبانی می‌کند.

خانواده آیفون ۱۴ و هر آنچه که باید درباره آن‌ها بدانید

همچنین لازم به ذکر است که اولین خط تولید سری آیفون ۱۴، حدود ۹۰ میلیون دستگاه برای عرضه تولید خواهد کرد. طبق اطلاعات اخیر، اولین سری از محموله‌های آیفون ۱۴ حدود ۹۰ میلیون دستگاه است. این بدان معناست که مجموع محموله‌های سری آیفون ۱۴ تفاوت چندانی با نسل قبلی خود ندارد. بزرگ‌ترین ارتقا در مشخصات، مربوط به آیفون ۱۴ پرو و آیفون پرو مکس است و آیفون ۱۴ و آیفون ۱۴ مکس، به جز ارتقاء جزئی در حافظه داخلی، نسبت به نسل قبلی تغییرات کمی دارند.

آیفون ۱۴ پرو و ​​آیفون ۱۴ پرو مکس از یک صفحه نمایش با پانچ هول بیضی شکل و دایره‌ای شکل، به جای بریدگی قبلی نمایشگر استفاده خواهند کرد. این موضوع، مقدار فضای اضافی مهمی را از روی صفحه آزاد می‌کند. آیفون ۱۴ و آیفون ۱۴ مکس (یا آیفون ۱۴ پلاس) همچنان طراحی ناچ قدیمی خود را حفظ خواهند کرد. علاوه بر این، این گوشی‌های هوشمند پتنت جدید اپل را خواهند داشت و می‌توانند زیر بارش باران نیز امکان تعامل با نمایشگر را داشته باشند.

پتنت جدید اپل به دستگاه اجازه می‌دهد تا با وجود رطوبت روی صفحه با آن کار کنید

اداره ثبت اختراع و علائم تجاری ایالات متحده (USPTO)، یک پتنت جدید از اپل با عنوان “تغییر عملکرد یک دستگاه الکترونیکی در هنگام قرار گرفتن در معرض رطوبت” منتشر کرده است. این پتنت نشان می‌دهد که کاربران می‌توانند در صورت خیس بودن صفحه نمایش آیفون، کارهایی مانند تایپ کردن را انجام دهند. این موضوع به طور موثر لمس‌های تصادفی را کاهش می‌دهد. این پتنت همچنین تجربه استفاده از دستگاه‌های الکترونیکی هنگام پاشیده شدن آب روی صفحه را بهبود می‌بخشد.

آیفون ۱۴ پرو و آیفون ۱۴ پرو مکس

اداره ثبت اختراع و علائم تجاری ایالات متحده (USPTO) یک پتنت جدید از اپل با عنوان “تغییر عملکرد یک دستگاه الکترونیکی در هنگام قرار گرفتن در معرض رطوبت” منتشر کرد. این پتنت نشان می‌دهد که کاربران می‌توانند در صورت خیس بودن صفحه نمایش آیفون، تعاملاتی مانند تایپ کردن را کامل کنند. این به طور موثر لمس های تصادفی را کاهش می دهد. این پتنت همچنین تجربه استفاده از دستگاه های الکترونیکی با آب روی صفحه را بهبود می بخشد.

این پتنت نشان می‌دهد که روش جدید اپل، یک لایه محافظ را به صفحه نمایش دستگاه اضافه می‌کند که به سیستم تشخیص لمسی آن متصل است. با لایه محافظ، سیستم قادر است نیروی وارد شده به صفحه نمایش را تشخیص دهد. همچنین می‌تواند وجود رطوبت را روی صفحه نمایش متمایز از سایر فشارها تشخیص دهد.

به گفته GizChina، هنگامی که سطح رطوبت روی صفحه، از یک آستانه از پیش تعیین شده فراتر رود، الگوریتم آن، دیجیتایزر را در پاسخ به اقدامات کاربر فعال می‌کند و فشار اضافی ناشی از رطوبت را در نظر می‌گیرد. علاوه بر این، زمانی که کاربر از آیفون در زیر آب استفاده می‌کند، رابط کاربری آیفون تغییر می‌کند. برای مثال، هنگام استفاده از دوربین در زیر آب، آیکون‌های برنامه بزرگ‌تر شده و راحت‌تر فشار داده می‌شود.

این ویژگی ممکن است به طور پیش‌فرض فعال شود و در صورت تشخیص رطوبت، به‌طور خودکار عمل کند. با این حال، پتنت همچنین یک گزینه احتمالی آینده را نشان می‌دهد که به کاربران اجازه خواهد داد تا به صورت دستی، عملکرد این ویژگی را تغییر دهند. البته به عنوان یک پتنت هنوز مشخص نیست که آیا اپل این ویژگی را در آیفون‌های آینده معرفی خواهد کرد یا خیر. با این وجود، از نظر ثبت اختراع، این ویژگی همچنان بسیار مفید است.

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
محسن علیرضائیان