حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

راهنمای لاک اسکرین iOS 16 و همه ویجت‌هایی که می‌توانید به آن بیافزایید

نسخه شانزدهم سیستم عامل محبوب iOS با تغییراتی جذاب و کاربردی همراه شده تا به دارندگان آیفون، بیش از پیش امکان شخصی سازی را ارائه کند. در این مطلب به راهنمای لاک اسکرین iOS 16 خواهیم پرداخت و تمام مراحل را به صورت تصویری به شما نشان خواهیم داد. تا پایان این مطلب با ترنجی همراه باشید.

راهنمای لاک اسکرین iOS 16 و هر آنچه که باید درباره آن بدانید

دیروز در ترنجی، به آموزش جامع شخصی سازی لاک اسکرین آیفون در iOS 16 پرداختیم. اگر هنوز آن مقاله را مطالعه نکرده‌اید، پیشنهاد می‌کنیم که حتما آن را بررسی کنید. در آن مقاله، در مورد گزینه‌های جدید سفارشی سازی لاک اسکرین iOS 16 و نحوه استفاده از آن صحبت کردیم. شما می‌توانید با اضافه کردن جلوه‌های مختلف فیلتر به تصویر زمینه و تغییر قلم، رنگ و حتی سیستم نمایش اعدادی، لاک اسکرین آیفون خود را شخصی سازی کنید.

اما احتمالا مفیدترین گزینه‌های سفارشی سازی جدید در iOS 16، مربوط به ابزارک‌ها یا ویجت‌های لاک اسکرین آن هستند. سرانجام اپل ویجت‌ها را به لاک اسکرین آیفون اضافه کرد، بنابراین با iOS 16، اطلاعاتی که برای شما مهم است تنها در یک نگاه در دسترس‌تان قرار می‌گیرد. سیستم عامل iOS 16 در حال حاضر در وضعیت بتای عمومی است و مقاله ما بر اساس این نسخه از سیستم عامل است.

آموزش جامع شخصی سازی لاک اسکرین آیفون در iOS 16

به خاطر داشته باشید که برخی از موارد ممکن است در نسخه نهایی که پاییز امسال منتشر خواهد شد، متفاوت باشد. لاک اسکرین iOS 16 دارای دو ردیف ویجت است که یکی بالاتر از ساعت و دیگری در زیر آن قرار دارند. در این مطاقله به این دو بخش خواهیم پرداخت.

ابزارک‌های ردیف اول (بالاتر از ساعت)

در حال حاضر ، iOS 16 از ۱۵ ابزارک برای ردیف اول در شش برنامه پشتیبانی می‌کند که شامل تقویم، ساعت، تناسب اندام، یادآور، وضعیت بورس و آب و هوا می‌باشد. از آنجا که آن‌ها توسط برنامه‌ها قرار گرفته‌اند، می‌توانید ویجت مورد نظر خود را به راحتی پیدا کنید. شما همچنین یک بخش Suggestions یا پیشنهادی را برای دریافت برخی از ابزارک‌های توصیه شده و استفاده از آن‌ها دارید. با این حال، از آنجا که فضای موجود در ردیف اول کاملا محدود است، شما فقط می‌توانید یک ویجت را در یک زمان به خصوص داشته باشید که همیشه در سمت راست تاریخ قرار دارد.

دو ابزارک برای برنامه تقویم وجود دارد که یکی که روز جاری هفته، تاریخ و ماه و موارد دیگر را نشان می‌دهد که رویداد بعدی شما را در آن جا قرار می‌دهد. برنامه ساعت همچنین دارای دو ابزارک است. مورد اول زمان زنگ هشدار بعدی را به شما نشان می‌دهد و دومین مورد نیز زمان فعلی را در یک شهر منتخب به نمایش می‌گذارد. به طور پیش فرض، ویجت دوم برای نمایش زمان در Cupertino تنظیم شده است، اما اگر در قسمت سفارشی سازی روی آن ضربه بزنید، می‌توانید شهرهای دیگری را نیز انتخاب کنید.

برنامه‌های تناسب اندام، یادآور و بورس و سهام دارای ویجت‌های خاص خود هستند. ویجت برنامه Fitness آمار فعالیت‌های شما مانند کیلو کالری سوخته و زمان صرف شده برای فعالیت‌های ورزش را نشان می‌دهد. در مورد یادآورها و ابزارک‌های سهام، اولین مورد یادآوری‌های آینده را برای روز به شما نشان می‌دهد و مورد دوم نیز به شما امکان می‌دهد تا آخرین وضعیت سهام یک شرکت خاص را دنبال کنید. شما می‌توانید با استفاده از ویجت سهام در مراحل شخصی سازی، سهام هر شرکت را دنبال کنید.

با این حال، برنامه هواشناسی در حال حاضر بیشترین ابزارک‌ها را دارد. از طریق هشت ابزارک این برنامه، شما قادر خواهید بود وضعیت ماه فعلی را ببینید و هنگامی که خورشید غروب می‌کند و چه زمانی دوباره طلوع می‌کند را نیز در دسترس داشته باشید. همچنین این ابزارک وضعت دما و شرایط هواشناسی حال حاضر در منطقه شما و احتمال بارش باران را نیز نمایش می‌دهد. همچنین ویجت‌هایی وجود دارند که کیفیت فعلی هوا ، شاخص UV و سرعت باد را نشان خواهند داد.

برای دسترسی سریع به برنامه مورد نیاز خود، همه این ابزارک‌ها برنامه‌ای را که در هنگام ضربه زدن به آن‌ها، به آن مربوط می‌شوند را باز می‌کنند. بنابراین، ضربه زدن به گزینه وضعیت دما بر روی روی لاک اسکرین، شما را مستقیما وارد برنامه آب و هوا می‌کند.

ابزارک‌های ردیف سوم (زیر ساعت)

در این ردیف‌، اپل ابزارک‌های بیشتری را برای انتخاب به شما خواهد داد. همچنین، در اینجا می‌توانید حداکثر چهار ویجت را در در کنار هم داشته باشید که می‌تواند به روش‌های مختلف ترکیب شود. با این حال، در اینجا ما دو نوع ابزارک داریم. یکی مدل کوچک که اطلاعات کمتری را نشان می‌دهند و دیگر نیز مدل بزرگ که اطلاعات تکمیلی‌تر را نشان می‌دهند و داده‌های بیشتری را از همان نوع هم مدل کوچک‌تر خود ارائه خواهند داد. از آنجا که مدل دوم، بزرگ‌تر از اندازه یعنی حدودا دو برابر است، شما قادر نخواهید بود حداکثر تعداد ویجت‌ها را در هر ترکیب داشته باشید. متاسفانه ، اضافه کردن حتی یک ویجت به ردیف سوم، به طور خودکار اثر عکس لایه‌ای فوق العاده را غیرفعال می‌کند.

در حال حاضر، در ردیف سوم، iOS 16 ویجت‌هایی را برای هشت برنامه ارائه می‌دهد که شامل باتری، تقویم، ساعت، تناسب اندام، خانه، یادآوری، سهام و آب و هوا می‌باشد. ابزارک‌های موجود در اینجا نیز توسط برنامه‌ها مرتب شده‌اند و دقیقا مانند ردیف اول، شما یک بخش پیشنهادی دارید.

ابزارک‌های برنامه باتری، درصد باتری دستاگه شما یا لوازم جانبی متصل را نشان می‌دهد. ویجت کوچک‌تر فقط نشان می‌دهد که چه مقدار از باتری شما (از طریق نوار پیشرفت) باقی مانده است. اما مدل بزرگ‌تر، علاوه بر نوار پیشرفت، درصد باتری را نیز در شماره‌ها و نام تلفن یا لوازم جانبی متصل شما نشان می‌دهد. با حرکت به برنامه تقویم، ویجت کوچک‌تر در اینجا فقط زمان قرار ملاقات بعدی خود را به شما نشان می‌دهد. اما مدل بزرگ‌تر آن نیز نام این رویداد و زمان شروع و پایان آن را نشان خواهد داد.

برنامه ساعت دارای چند ویجت نیز می‌باشد. این ویجت شامل یک ترکیب دوتایی و دو ویجت ساعت کوچک (یکی آنالوگ و دیگری دیجیتال) است که زمان فعلی را در یک شهر انتخاب شده نمایش می‌دهد. ویجت با اندازه دوتایی نیز تفاوت زمانی بین گوشی و مکان انتخابی را نشان خواهد داد. در این قسمت یک ساعت جهانی بزرگ و ابزارک‌های زنگ هشدار کوچک در دو اندازه وجود دارند. برای تغییر مکان نمایش داده شده، فقط باید در قسمت سفارشی سازی روی ویجت‌ها ضربه بزنید.

برنامه بعدی فیتنس است. در اینجا یک ویجت کوچک دارید که حلقه‌های فعالیت برنامه را نمایش می‌دهد و یک ویجت بزرگ‌تر نیز وجود دارند که نشان می‌دهد چقدر کالری سوزانده‌اید و چه مدت زمانی را فعال بوده‌اید. برنامه Home در حال حاضر دارای چهار ویجت بزرگ است که خلاصه‌ای از کل فضای هوم، لوازم جانبی امنیتی و چراغ‌های آن را نشان می‌دهد و دو ویجت کوچک که اطلاعات تنها یک لوازم جانبی خانه را نشان می‌دهند.

برای برنامه یادآوری‌ها، در حال حاضر یک ویجت با اندازه دوتایی دارید که لیست یادآوری شما را برای روز جاری نمایش می‌دهد و به آن دسترسی می‌دهد.

کسانی که در بازار سهام معامله می‌کنند، می‌توانند سه ویجت را برای صفحه قفل خود تنظیم کنند. با iOS 16، اپل یک ویجت برای فهرست تماشا را نیز ارائه می‌کند که به کاربران اجازه می‌دهد تا عملکرد حداکثر سه شرکت را در طول روز ردیابی کنند، همچنین یک ویجت کوچک و یک ویجت با دو اندازه برای نظارت بر عملکرد یک شرکت واحد وجود دارند.

به گفته PhoneArena، در مورد برنامه Weather که آخرین مورد از لیست ویجت‌ها است، این بخش دارای ویجت‌های دو اندازه‌ای برای رویدادهای ماه و شرایط فعلی منطقه است. ویجت رویدادهای ماه، فاز فعلی ماه، زمان طلوع ماه و طول شب را نشان می‌دهد. ویجت Conditions نیز، دما و شرایط فعلی را با بالاترین و کمترین دمای ممکن برای منطقه شما نمایش خواهد داد. اپلیکیشن Weather همچنین دارای شش ویجت کوچک است که رویدادهای خورشید، میزان احتمال بارندگی، دمای فعلی، شاخص UV، کیفیت هوا و سرعت باد را برای منطقه شما به نمایش می‌گذارد.

در حال حاضر حداکثر می‌توانید ۵ ویجت داشته باشید (۱ ویجت در ردیف بالا و ۴ ویجت در ردیف سوم)، اما با توجه به قابلیت جابجایی سریع بین لاک اسکرین‌های مختلف، به راحتی می‌توانید اطلاعات بسیار قابل توجه تری را داشته باشید. نظر شما کاربران ترنجی درباره راهنمای لاک اسکرین iOS 16 چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
محسن علیرضائیان