حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

اپل به کسی که حالت قفل آیفون را در IOS 16 بشکند 2 میلیون دلار جایزه می‌دهد!

نوشته

1 سال قبل | بدون دیدگاه | iOS، اپل، امنیت

اپل به طور رسمی ویژگی جدیدی به نام lockdown Mode یا به عبارت فارسی “حالت قفل” را برای آیفون های خود در کنفرانس WWDC امسال راه اندازی کرد. این ویژگی جدید با سیستم عامل iOS 16 ارائه می‌شود و هدف از ارائه آن مبارزه با تهدید های Pegasus و سایر نرم افزار های مخرب است. حالا اما خبر می‌رسد که اپل بالاترین جایزه 2 میلیون دلاری صنعت را برای تشویق افراد خارجی به شکستن حالت قفل در iOS 16 ارائه خواهد کرد.

حالت Lockdown یک حالت دفاعی امنیتی بسیار سخت است. سناریوی اصلی فعال‌سازی این حالت زمانی است که کاربران مشکوک هستند که تلفن همراه آنها آلوده به تروجان است. علاوه بر آن، این حالت آیفون را در برابر نظارت توسط منابع ناشناس محافظت می‌کند.

اپل Lockdown Mode برای iOS 16 را با سطح امنیتی بالا معرفی کرد

هنگامی که آیفون در حالت قفل است، سیستم پیوست های تصویر و پیش نمایش پیوند ها را در اکثر پیام ها مسدود می‌کند. علاوه بر این، دعوت‌نامه‌ها را در سرویس‌ های اپل، مانند تماس‌ های FaceTime که از شماره‌ های عجیب هستند مسدود می‌کند. همچنین تا زمانی که قفل دستگاه باز نشود، اطلاعات آیفون مسدود خواهد شد. کاربر نمی‌تواند نرم افزار مدیریت از راه دور جدیدی را نصب کند و مرورگر سافاری عملکرد کامپایل به موقع Javascrip را غیرفعال می‌کند. همچنین فایل توضیحات نصب نمی‌شود. منبع می‌گوید حالت Lockdown برای آزمایش توسط توسعه دهندگان در تابستان امسال منتشر می‌شود و با انتشار رسمی در پاییز امسال در دسترس همگان خواهد بود.

اپل به کسی که حالت قفل آیفون را در IOS 16 بشکند 2 میلیون دلار جایزه می‌دهد!

حالت قفل اپل غیرقابل نفوذ است

ایوان کرستی، مدیر مهندسی امنیت و معماری اپل در بیانیه‌ای گفت

در حالی که اکثریت قریب به اتفاق کاربران هرگز قربانی یک حمله سایبری هدفمند نمی‌شوند، ما همچنان باید از همه کاربران در محصولات اپل محافظت کنیم. حالت قفل یک ویژگی پیشرفته است که نشان دهنده تعهد تزلزل ناپذیر ما برای محافظت از کاربران در برابر حملات است.

یک نرم افزار جاسوسی تلفن همراه به نام “پگاسوس” بیش از 50 کشور در سراسر جهان را اشغال کرده است. بر اساس گزارش‌ها، تعداد افرادی که توسط این بدافزار تحت نظارت هستند، می‌تواند به 50000 نفر برسد. هنگامی که “پگاسوس” به تلفن همراه حمله می‌کند، می‌تواند پیام های متنی، عکس ها و ایمیل ها را استخراج کند، تماس ها را ضبط کند و حتی بدون اطلاع کاربر، میکروفون و دوربین گوشی را از راه دور روشن کند. این یک تهدید بزرگ برای حریم خصوصی کاربر است. بدافزار “Pegasus” توسط شرکت نظارت بر نرم‌افزار اسرائیل NSO برای جاسوسی از افراد با نفوذتر مانند روزنامه‌نگاران، وکلا و سیاستمداران توسعه یافته است. اپل از NSO Group شکایت کرده و مقامات آمریکایی نیز آن را در لیست سیاه تجاری قرار داده‌اند.

به نظر شما اپل در حفاظت از اطلاعات کاربران خود موفق است؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
مصطفی‌ بشری