حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

اپل Lockdown Mode برای iOS 16 را با سطح امنیتی بالا معرفی کرد

نوشته

2 سال قبل | بدون دیدگاه | iOS، اپل، امنیت

اپل امروز از یک حالت جدید با نام Lockdown Mode برای آیفون، آیپد و مک با iOS 16 ،iPadOS 16 و macOS Ventura رونمایی کرد. این شرکت می‌گوید این ویژگی امنیتی جدید به‌صورت اختیاری برای محافظت از «درصد بسیار کمی» از کاربران شامل روزنامه‌نگاران، فعالان و کارمندان دولت طراحی شده است که ممکن است درمعرض خطر «حملات سایبری بسیار هدفمند» شرکت‌های خصوصی توسعه‌دهنده نرم‌افزارهای جاسوسی باشند.

Lockdown Mode اپل برای iOS 16

اپل می‌گوید Lockdown Mode در سومین نسخه بتای iOS 16 ،iPadOS 16 و macOS Ventura که امروز منتشر شد، فعال است و این ویژگی پس از انتشار به‌روزرسانی‌های این نسخه از سیستم‌عامل در اواخر امسال، برای همه کاربران در دسترس خواهد بود. درحالی‌که این ویژگی برای کاربرانی می‌باشد که هدف حملات سایبری هستند، به‌نظر می‌رسد که می‌تواند توسط هر کاربری فعال شود.

Lockdown Mode به‌طور پیش‌فرض خاموش است و می‌توان آن را در بخش حریم‌خصوصی و امنیت برنامه تنظیمات یا تنظیمات سیستم فعال کرد. پس از روشن شدن، حالت قفل جدید را می‌توان در هر زمان در همان بخش برنامه تنظیمات خاموش کرد. برای فعال یا غیرفعال کردن حالت جدید، باید دستگاه را مجدداً راه‌اندازی کرده و رمز عبور دستگاه را وارد کنید.

Lockdown Mode اپل برای iOS 16

Lockdown Mode اپل برای iOS 16

اپل می‌گوید که وقتی حالت قفل فعال شود، با محدود کردن یا غیرفعال کردن شدید عملکرد ویژگی‌ها، برنامه‌ها و وب‌سایت‌ها، سطح امنیتی «بسیار بالایی» را فراهم می‌کند. هنگام راه‌اندازی، حالت قفل شامل محافظت‌های زیر می‌شود:

در برنامه پیام‌ها، بیشتر انواع پیوست پیام غیر از تصاویر مسدود شده و برخی از ویژگی‌ها مانند پیش‌نمایش پیوند در دسترس نیستند.

تماس‌های دریافتی FaceTime از افرادی که قبلاً با آن‌ها تماس نگرفته‌اید، مسدود می‌شوند. دعوت‌نامه‌های دریافتی برای سایر سرویس‌های اپل از افرادی که قبلاً آن‌ها را دعوت نکرده‌اید نیز مسدود می‌شوند.

برخی از فناوری‌های پیچیده وب و ویژگی‌های مرورگر، ازجمله کامپایل جاوا اسکریپت (JIT)، غیرفعال هستند، مگر اینکه کاربر یک سایت مورداعتماد را از حالت قفل خارج کند. این حفاظت برای Safari و سایر مرورگرهای وب که از WebKit در iPhone ،iPad و Mac استفاده می‌کنند نیز اعمال می‌شود.

آلبوم‌های مشترک از برنامه Photos حذف شده و دعوت‌نامه‌های آلبوم مشترک جدید مسدود می‌شوند.

هنگامی که دستگاه قفل است، اتصالات سیمی با سایر دستگاه‌ها/لوازم جانبی مسدود می‌شود.

پروفایل‌های پیکربندی را نمی‌توان نصب کرد و دستگاه نمی‌تواند در مدیریت دستگاه تلفن همراه (MDM) ثبت‌نام کند.

اپل اعلام کرد که به‌مرورزمان به افزودن محافظ‌های جدید به حالت قفل جدید ادامه خواهد داد. اپل دسته جدیدی را به برنامه Security Bounty خود اضافه کرده است تا به محققانی که دور زدن حالت قفل را پیدا می‌کنند که به بهبود محافظت‌های آن کمک می‌کند، پاداش دهد.

Ivan Krstić، رئیس مهندسی امنیت اپل، در بیانیه‌ای مطبوعاتی که امروز به‌اشتراک گذاشته شد، بیان می‌کند: «حالت قفل یک قابلیت پیشگامانه است که نشان‌دهنده تعهد تزلزل‌ناپذیر ما برای محافظت از کاربران در برابر نادرترین و پیچیده‌ترین حملات سایبری است. درحالی‌که اکثریت قریب‌به‌اتفاق کاربران هرگز قربانی حملات سایبری بسیار هدفمند نخواهند شد، ما به‌طور خستگی‌ناپذیر برای محافظت از تعداد کمی از کاربران تلاش خواهیم کرد.»

اپل همچنین اعلام کرده که 10 میلیون دلار کمک مالی به صندوق کرامت و عدالت بنیاد فورد برای حمایت از سازمان‌هایی که به تحقیق، افشای و جلوگیری از حملات سایبری بسیار هدفمند می‌پردازند، اختصاص می‌دهد. اپل همچنین اعلام کرده است که هرگونه خسارت ناشی از شکایت خود علیه NSO Group، خالق نرم‌افزار جاسوسی Pegasus را نیز به این صندوق اهدا خواهد کرد.

سال گذشته، اپل ازطریق ایمیل و اعلان‌های iMessage به کاربرانی که ممکن است مورد هدف مهاجمان حمایت‌شده دولتی قرار گرفته باشند، اطلاع‌رسانی کرد.

نظر شما پیرامون حالت جدید قفل آیفون با نام Lockdown Mode برای سیستم‌عامل‌های این شرکت چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی