حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

ایلان ماسک در خرید توییتر بازی درآورده تا این شبکه‌اجتماعی را به قیمت کمتر بخرد؟

نوشته

1 سال قبل | بدون دیدگاه | تجاری، چهره ها، شبکه‌های اجتماعی

برخلاف وجه ظاهری در خرید توییتر، شاید کار های اخیر ایلان ماسک یک بازی فکر شده برای مجبور کردن این شبکه اجتماعی به ارائه قیمتی پایین‌تر باشد. به هر حال ایلان ماسک با بازی در زمین مخالفان خود به ثروتمندترین فرد جهان تبدیل نشده است! واقعیتی که به نظر می‌رسد بسیاری از تحلیلگران در اشتیاق تازه خود برای اعلام توئیتر به عنوان یک رقیب بی عیب و نقص در مبارزه قانونی آتی علیه ایلان ماسک در دادگاه ها نادیده می‌گیرند. ماسک میلیاردها دلار در توییتر سرمایه‌گذاری نکرد تا حالا جاه‌طلبی‌ های مربوط به رسانه‌ اجتماعی خود را در این مقطع به راحتی کنار بگذارد!

ایلان ماسک رسما انصراف خود از خرید توییتر با قیمت 44 میلیارد دلار را اعلام کرد

در جدیدترین اخبار، می‌دانیم که ایلان ماسک روز جمعه رسماً از قرارداد خرید توییتر کناره‌گیری کرد و مدعی شد که بر خلاف قرارداد خرید، این پلتفرم رسانه‌ های اجتماعی اطلاعات کاملی را ارائه نکرده است. به طور خاص، ماسک شکست توییتر در اثبات وفاداری معیار های کاربران فعال ماهانه (MAU) خود را به عنوان یک مانع بزرگ شناسایی کرده است. اگر به یاد داشته باشید ما در ترنجی برای شما نوشتیم که توییتر می‌گوید برای حفظ کاربران واقعی روزانه حدود 1 میلیون اکانت جعلی و ربات را از شبکه اجتماعی خود حذف می‌کند. در واقع توییتر اعلام کرده است که به طور مداوم کمتر از 5 درصد از حساب‌ های فعال در این پلتفرم را می‌توان به‌عنوان ربات یا حساب‌ های جعلی تعریف کرد. ادعایی که ماسک چندین بار آن را مشکوک اعلام کرده است و نیز تا حدی به همین دلیل زیر قرارداد خرید را آبی رنگ نمی‌کند!

به منظور کاهش نگرانی های ایلان ماسک، توییتر به مدیر عامل تسلا اجازه دسترسی به بخش اعظمی از اطلاعات خود را داد. جریان عظیمی از داده های داخلی که شامل بیش از 500 میلیون توییت است که هر روز پست می‌شود. با این حال، ماسک در نامه خود به هیئت مدیره توییتر در روز جمعه ادعا کرد که این دسترسی با توجه به اینکه با رشته توییت های پیوست شده بود، ارزش محدودی دارد.

به علاوه، این داده ها حاوی یک مانع ساختگی برای تعداد درخواست‌ ها و جستجو هایی بودند که آقای ماسک و تیمش می‌توانستند بدون توجه به محدودیت ها در درون این اطلاعات اجرا کنند. این مسئله‌ای بود که در همان ابتدا آقای ماسک و مشاورانش را از تکمیل تجزیه و تحلیل اطلاعات در هر یک از آنها در مدت مشخص شده برای تحقیقات باز داشت. آقای ماسک به محض آگاهی از این مشکل، در اولین پاراگراف نامه خود در 8 تیر ماه این موضوع را به صورت زیر مطرح کرد:

به تازگی توسط کارشناسان داده ما مطلع شده‌ایم که توییتر محدودیتی مصنوعی برای تعداد جستجو هایی که کارشناسان ما می‌توانند در اطلاعات داده شده انجام دهند، قرار داده است. این مسئله اکنون آقای ماسک و تیمش را از انجام آنالیز خود باز می‌دارد.

گفتنی است که این مانع تا 15 تیر ماه و پس از اینکه آقای ماسک برای بار دوم خواستار حذف آن شد، برداشته نشد.

دلیل اصلی دیگری که ایلان ماسک برای کناره‌گیری از این قرارداد ذکر کرد، عدم موفقیت توییتر در «حفظ کامل اجزای مادی سازمان تجاری فعلی‌اش» بود(به این معنا که توییتر نمی‌توانست تعهد دهد که تمام تیم خود را کامل به ایلان ماسک تحویل دهد). در اینجا، ماسک به تصمیم اخیر توییتر برای اخراج دو مدیر کلیدی و همچنین اخراج یک سوم از تیم جذب استعداد خود اشاره کرده است.

ایلان ماسک در خرید توییتر بازی درآورده تا این شبکه‌اجتماعی را به قیمت کمتر بخرد؟

ایلان ماسک به طرز درخشانی توییتر را تحت الشعاع قرار داده است

تمام این حواشی را به اصل موضوع می‌رساند. توییتر با به چالش کشیدن فسخ قرارداد خرید در دادگاه دلاور، ایلان ماسک را درست به میدانی فرستاده که خود مایل به ورود به آن بوده است.

توییتر در مواجهه با قمار ماسک تنها دو گزینه داشت: موافقت با فسخ قرارداد و ادعای حداکثر 1 میلیارد دلار خسارت و یا شکایتی که از دادگاه بخواهد به هر طریقی توافق را اجرا کند.

مخالفان ایلان ماسک به درستی ادعا می‌کنند که او در جریان مذاکرات تصاحب مالکیت را کنار گذاشته است و در نتیجه به جایگاه حقوقی او و احتمال پیروزی او در این مرحله آسیب جدی وارد می‌کند. اما اگر مقدار ربات‌ها در توییتر واقعاً به طور قابل‌ توجهی بیشتر از آن چیزی باشد که پلتفرم رسانه‌ های اجتماعی همچنان ادعا می‌کند، تا حدی که دادگاه حتی به کنار گذاشتن این توافق فکر کند، ماسک در مورد تصمیمات و ادعا های اخیر توییتر ادعای قابل توجه و محکمی دارد.

خرید توییتر توسط ایلان ماسک

قیمت خرید توییتر در دادگاه ممکن است کاهش یابد و ایلان ماسک این موضوع را به خوبی می‌داند

سطحی برداشت کردن از تمام این مشاهدات انگیزه پنهان ایلان ماسک در پشت این حرکت را به اشتباه تفسیر می‌کند. آن طور که در نگاه اول به نظر می‌رسد، مدیرعامل تسلا به دنبال کناره گیری از توافق خرید نیست. بلکه او به دنبال کاهش شدید قیمت در خرید این شبکه اجتماعی است و در اینجا، ایلان ماسک در یک مرحله قابل قبول قرار دارد. بر اساس تجزیه و تحلیل انجام شده، تنها 10 درصد از معاملات دعوی در نهایت با ارزش پیشنهاد اولیه انجام می‌شود. بنابراین ایلان ماسک نمی‌خواهد جزو آن 10 درصد که به سادگی تسلیم قیمت اولیه می‌شوند باشد.

منبع می‌گوید علاوه بر آن، دادگاه‌ های دلاور معمولاً موارد خاصی را پیش برده اما نهایتا با ارزش کمتری حل می‌کنند. به عنوان مثال، LVMH اخیراً مجبور شد .Tiffany & Co را تحت شرایط مشابه و با قیمت کمتر خریداری کند.

با امتناع توییتر از مذاکره مجدد در مورد قیمت خرید خود و عدم تمایل ایلان ماسک به پرداخت چنین مبلغ سنگینی آن هم برای یک شرکت بیمار، دادخواهی تنها راه پیش رو برای مدیر عامل تسلا بود تا تلاش کند قیمت خرید توییتر، این پلتفرم رسانه های اجتماعی، را کاهش دهد.

در همین حال اما ایلان ماسک همان کاری را که معمولاً انجام می‌دهد، این بار نیز بسیار خوب انجام می‌دهد. شاید عجیب باشد اما او در روز های اخیر به ترول کردن توییتر مشغول است و با اینکه عجیب است اما روش های او واقعاً هم تاثیر دارند!

 

در هر صورت باید منتظر ماند و دید هدف ایلان ماسک از بازی های اخیر خود با توییتر چیست. فکر می‌کنید ماسک در بازی خود موفق می‌شود تا در خرید توییتر به قیمت پایین‌تری از پیشنهاد اولیه 44 میلیارد دلاری دست یابد؟ دیدگاه های خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
مصطفی‌ بشری