حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

افشاگری ایلان ماسک درباره توییتر؛ این پلتفرم از تعداد دقیق حساب‌های ربات اطلاعی ندارد

نوشته

1 سال قبل | بدون دیدگاه | اخبار، شبکه‌های اجتماعی

همانطور که می‌دانید، داستان خریداری توییتر توسط ایلان ماسک شدیدا به حاشیه کشیده شده است و هر دو طرف ماجرا، دیگری را مقصر مشکلات می‌دانند. اخیرا شاهد افشاگری ایلان ماسک درباره توییتر هستیم که اذعان دارد این پلتفرم از تعداد دقیق حساب‌های ربات اطلاعی ندارد. با ترنجی همراه باشید.

افشاگری ایلان ماسک درباره توییتر؛ این پلتفرم از تعداد دقیق حساب‌های ربات اطلاعی ندارد

توییتر و مدیرعامل تسلا، یعنی ایلان ماسک، در چند هفته گذشته بر سر فروش توییتر با هم درگیر بوده‌اند. پس از اینکه ایلان ماسک خرید مستقیم توییتر را رد کرد، این شرکت وی را به دادگاه برد. ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا از اینکه توییتر از او اطلاعات زیادی خواسته است، شکایت دارد. او ادعا می‌کند که توییتر حتی تمام محتوای چت در مورد خرید را می‌خواهد. علاوه بر این، ایلان ماسک در ابتدا توییتر را به تلاش برای فروش حساب‌های رباتی متهم کرده بود. بر اساس گزارش‌ها، پیتر زاتکو، مدیر سابق امنیت توییتر گفت که مدیران توییتر منابع کافی برای درک کامل تعداد واقعی حساب‌های ربات در پلتفرم خود را ندارند.

زاتکو یک هکر معروف است که دو سال پیش به عنوان مدیر امنیت توییتر انتخاب شد. در ماه ژانویه، توییتر اعلام کرد که زاتکو به دلایل نامعلومی از این شرکت جدا می‌شود. آخرین گزارش‌ها نشان می‌دهد که زاتکو در ماه گذشته شکایتی علیه توییتر به کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC)، وزارت دادگستری ایالات متحده (DOJ) و کمیسیون تجارت فدرال ایالات متحده (FTC) ارائه کرده است. او توییتر را به آسیب‌ پذیری‌های جدی در حفاظت از امنیت و حساب‌های اسپم متهم کرده است. این موضوع در نهایت باعث گمراهی قانون گذاران شد.

افشاگری ایلان ماسک درباره توییتر

زاتکو ادعا می‌کند که مدیران توییتر منابع لازم برای درک کامل تعداد واقعی حساب‌های ربات در این پلتفرم را ندارند. همچنین، آن‌ها انگیزه کمی برای دانستن و درک این موضوع دارند. همانطور که همه ما می‌دانیم، توییتر در حال حاضر با ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا، بر سر موضوع حساب‌های ربات (حساب‌های اسپم) درگیر یک اختلاف حقوقی است. توییتر در پرونده‌های نظارتی اعلام کرد که تعداد حساب‌های ربات در این پلتفرم، کمتر از ۵ درصد از کل کاربران است. با این حال، ماسک تردید دارد و می‌گوید که احتمالا ۲۰ درصد کاربران توییتر جعلی و اسپم هستند. یک قاضی در تاریخ ۱۷ اکتبر به مدت پنج روز به این پرونده رسیدگی خواهد کرد.

توئیتر مدعی است که زاتکو را به دلیل عملکرد ضعیف اخراج کرده است

در حال حاضر، هیچ پاسخی از سوی زاتکو یا ایلان ماسک در رابطه با این موضوع وجود ندارد. با این حال، سخنگوی توییتر گفته است که زاتکو در ژانویه به دلیل مدیریت و عملکرد ضعیف اخراج شده است. در بیانیه‌ای به خبرگزاری تایم، در پاسخ به سوالاتی در مورد افشای افشاگران، سخنگوی این شبکه اجتماعی گفته است که امنیت و حریم خصوصی از مدت‌ها پیش اولویت‌های شرکت در توییتر بوده است و ما هنوز کار زیادی در پیش داریم».

آقای زاتکو بیش از شش ماه پیش به دلیل عملکرد ضعیف و رهبری ناکارآمدش از سمت مدیریت ارشد خود در توییتر اخراج شد. در حالی که ما به اتهامات خاصی که به آن‌ها ارجاع داده شده است دسترسی نداشته‌ایم، آنچه تاکنون دیده‌ایم، روایتی درباره حریم خصوصی و اقدامات امنیتی داده‌های ما است که مملو از تناقضات و نادرستی است و ادعایی کذب است.

افشاگری ایلان ماسک درباره توییتر

ادعاهای زاتکو و چنین زمان‌ بندی فرصت‌ طلبانه‌ای، به نظر می‌رسد برای جلب توجه و آسیب رساندن به توییتر، مشتریان و سهامداران این پلتفرم طراحی شده است. حالا نیز ایلان ماسک، مدیر عامل تسلا، از موسس توییتر، جک دورسی درخواست ارائه اسناد را کرده است. ایلان ماسک از بنیانگذار توییتر جک دورسی اسنادی را درخواست کرده تا واقعیت ماجرا را روشن‌تر کند.

به گفته GizChina، این موضوع به این دلیل است که ماسک در حال دعوای قضایی با توییتر است، زیرا می‌خواهد طرح خرید توییتر را لغو کند. دورسی در ماه نوامبر از سمت مدیر عاملی توییتر کنار رفت و در ماه می هیئت مدیره توییتر را ترک کرد. ماسک در ماه آوریل با توییتر به توافق خرید رسیده بود. با این حال، ماسک از دورسی، اسناد و اطلاعات مربوط به توافق و حساب‌های جعلی این پلتفرم را درخواست کرده است.

این احضاریه نشان می‌دهد که ماسک همچنین از توییتر درخواست اسناد و سوابق ارتباطی مرتبط با mDAU کرده است. توییتر جایگزین mDAU با شاخص‌های دیگر را در نظر گرفته است. توییتر mDAU را هنگام پرداخت غرامت مدیران و تعیین اهداف سالانه اجرایی معرفی کرده است. هر دو نفر، یعنی ایلان ماسک و جک دورسی موافق هستند که الگوریتم‌ها باید شفاف‌تر باشند و به کاربران کنترل بیشتری بدهند. دورسی معتقد است که این مدل تبلیغاتی مانع توسعه توییتر می‌شود.

با این حال، ماسک می‌خواهد توییتر بیشتر به هزینه‌های اشتراک و سایر خدمات متکی باشد. این خدمات می‌تواند شامل خدمات انتقال پول بین کاربران باشد. ماسک در ماه مارس با دورسی درباره پیوستنش به هیئت مدیره توییتر صحبت کرده بود، قبل از اینکه ماسک فاش کرد که قبلا ۹.۴ درصد از سهام توییتر را در اختیار داشته است، سپس ماسک کرسی هیئت مدیره را پذیرفته، اما قبل از شروع به کار به طور ناگهانی مسیر خود را تغییر داد و به خرید توییتر روی آورده است.

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
محسن علیرضائیان