حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

شکایت توییتر از ایلان ماسک به‌دلیل انصراف از خرید چند میلیارد دلاری این رسانه اجتماعی

نوشته

1 سال قبل | بدون دیدگاه | چهره ها، شبکه‌های اجتماعی

ایلان ماسک اوایل هفته جاری تأیید کرد که رسماً از قراردادی که در ماه آوریل با توییتر انجام داده و در آن وعده خرید این پلتفرم رسانه اجتماعی را به قیمت 44 میلیارد دلار داده بود، منصرف شده است. اکنون توییتر از ایلان ماسک به‌دلیل عدم رعایت این قرارداد، شکایت کرده است.

شکایت توییتر از ایلان ماسک

به‌گزارش رویترز، در شکایتی که روز سه‌شنبه در دادگاه سلطنتی علیه ماسک ارائه شد، توییتر ادعا می‌کند که این میلیاردر از انجام “تعهدات” خود در مورد توافق اوایل سال جاری، خودداری می‌کند.

قرارداد اولیه شامل یک بند جریمه 1 میلیارد دلاری درصورتی‌که ماسک از این معامله عقب‌نشینی کند، بود. بااین‌حال، عقب‌نشینی از توافق خرید چندان آسان نیست و توییتر اکنون می‌خواهد ماسک مجبور به خرید 44 میلیارد دلاری این رسانه شود. ماسک ضمن توئیتی به این شکایت پاسخ داده و آن را به‌تمسخر گرفته است.

قبل از اینکه ایلان ماسک قصد خود را برای خرید توییتر تأیید کند، نزدیک به 3 میلیارد دلار در این پلتفرم سرمایه‌گذاری کرده بود که حدود 10 درصد از سهام این شبکه اجتماعی محسوب می‌شد. چند هفته بعد، توییتر پیشنهاد ماسک مبنی‌بر تصاحب کامل این رسانه را در قراردادی پذیرفت که انتظار می‌رفت اواخر امسال تکمیل شود.

شکایت توییتر از ایلان ماسک

شکایت توییتر از ایلان ماسک

جمعه گذشته، ماسک نامه‌ای به توییتر نوشت و در آن رسماً این شرکت را از خروج از قرارداد خرید مطلع کرد. قرارداد توییتر قبلاً توسط ماسک به‌طور موقت به‌حالت تعلیق درآمده بود زیرا او ادعا می‌کرد از تعداد ربات‌ها و حساب‌های اسپم در این شبکه اجتماعی ناراضی است. برای برخی از تحلیلگران، این تنها بهانه‌ای برای لغو خرید بوده است.

به‌گفته‌ی وکلای توییتر، ماسک “خواهان فرار” از معامله بود، اما توافقنامه خرید “جای کمی” برای او باقی گذاشت. این شکایت شامل چندین نمونه از اظهارات عمومی ماسک در انتقاد از توییتر و کارمندان آن در تلاش برای آسیب رساندن به شهرت این پلتفرم است.

توییتر همچنین ادعا می‌کند که ماسک قبل از تنظیم توافق، هرگز از این شرکت در مورد تعداد حساب‌های اسپم سؤال نکرده است. این شرکت اکنون اصرار دارد که این پرونده در ماه سپتامبر به دادگاه برود.

شرکت حقوقی انتخاب‌شده توسط توییتر در این مورد “Wachtell، Lipton، Rosen & Katz” بود که وکالت مشتریانی مانند AT&T ،Pfizer و JP Morgan Chase را برعهده داشت. از سوی دیگر، ماسک نیز «Quinn Emanuel Urquhart & Sullivan» را به خدمت گرفته است، شرکتی که مسئول دفاع از سامسونگ در برابر شکایت حق اختراع اپل بود.

دیدگاه شما پیرامون شکایت توییتر از ایلان ماسک به‌دلیل انصراف از تصاحب 44 میلیارد دلاری این شبکه اجتماعی چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی