حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

ایلان ماسک رسما انصراف خود از خرید توییتر با قیمت 44 میلیارد دلار را اعلام کرد

نوشته

1 سال قبل | بدون دیدگاه | چهره ها، شبکه‌های اجتماعی

در ماه آوریل، ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا و اسپیس ایکس و همچنین ثروتمندترین فرد کنونی در جهان، اعلام کرد که قصد دارد توییتر را در قراردادی 44 میلیارد دلاری خریداری کند. بااین‌حال، روند این معامله یک ماه بعد پس از اعلام این خبر، به‌دلیل چندین مورد جنجالی متوقف شد. اکنون، به‌نظر می‌رسد که ایلان ماسک از قرارداد خرید توییتر انصراف داده است؛ زیرا رسما به این شرکت اطلاع داده که دیگر آن را خریداری نخواهد کرد.

انصراف ایلان ماسک از خرید توییتر

همان‌طور که بلومبرگ گزارش داده است، ماسک روز جمعه نامه‌ای به توییتر ارسال کرده که در آن تأیید کرده است که “توافق خرید” این شرکت را فسخ می‌کند. او همچنین گفت که توییتر “به تعهدات قراردادی خود عمل نکرده است.” درنتیجه، توییتر دیگر توسط میلیاردر معروف خریداری نخواهد شد.

قبل از اینکه ایلان ماسک قصد خود را برای خرید توییتر تأیید کند، نزدیک به 3 میلیارد دلار در این پلتفرم سرمایه‌گذاری کرده بود که حدود 10 درصد از سهام این شرکت را به او اختصاص می‌داد. چند هفته بعد، توییتر پیشنهاد ماسک را در قراردادی پذیرفت که انتظار می‌رفت اواخر امسال تکمیل شود.

بااین‌حال، بلافاصله پس از اعلام توافق، واکنش‌ها به این خبر کاملاً مثبت نبودند؛ زیرا ماسک همیشه از این پلتفرم به‌دلیل عدم ارائه‌ی «آزادی بیان مطلق» انتقاد کرده است. این میلیاردر از پروفایل توییتر خود برای حمله به کارمندان شرکت استفاده کرد و حتی گفت که به همه افرادی که مدارکی مبنی‌بر اثبات هویت خود ارائه دهند، نشان‌های تأیید شده می‌دهد.

این چیزی است که ایلان ماسک در آن زمان گفت:

    من در توییتر سرمایه‌گذاری کردم زیرا به پتانسیل آن برای تبدیل شدن به بستری برای آزادی بیان در سراسر جهان اعتقاد دارم و معتقدم آزادی بیان یک الزام اجتماعی برای یک دموکراسی کارآمد است.

انصراف ایلان ماسک از خرید توییتر

انصراف ایلان ماسک از خرید توییتر

اما اوضاع بین ایلان ماسک و توییتر خوب پیش نمی‌رفت. وی به‌دلیل ناراضی بودن از تعداد اکانت‌های جعلی و اسپم در توئیتر، این معامله را به حالت تعلیق درآورد.

در همان زمان، برخی گزارش‌ها حاکی از آن بود که این تنها بهانه‌ای برای ماسک است تا دیگر این پلتفرم را خریداری نکند. برخی بر این باور بودند که ماسک نمی‌تواند از عهده خرید این رسانه با قیمت گزاف آن برآید، درحالی‌که برخی دیگر معتقد بودند که او سعی دارد ارزش توییتر را کاهش دهد تا بهای کمتری برای آن بپردازد.

جوابیه رسمی توییتر پس از عقب‌نشینی ماسک

قرارداد اولیه شامل یک بند جریمه 1 میلیارد دلاری درصورت عقب‌نشینی ماسک از قرارداد بود، اما اکنون به‌نظر می‌رسد که توییتر می‌خواهد مسیر دیگری را در پیش بگیرد.

برت تیلور، رئیس توییتر در بیانیه‌ای اعلام کرد که هیئت‌مدیره این شرکت “متعهد به بستن معامله” با شرایط اولیه است و برای اجرای قرارداد خرید، اقدامات قانونی را دنبال خواهد کرد. به‌عبارت‌دیگر، توییتر از ایلان ماسک شکایت خواهد کرد تا او را مجبور به خرید این شرکت طبق وعده خود کند.

در این مرحله مشخص نیست که بعداً چه اتفاقی خواهد افتاد و احتمالاً زمان زیادی طول خواهد کشید تا این داستان برای همیشه به اتمام برسد.

نظر شما پیرامون انصراف ایلان ماسک از خرید توییتر چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی