حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

شکایت اپل از گروه NSO به‌دلیل حمله به کاربران آیفون با نرم‌افزار جاسوسی Pegasus

نوشته

2 سال قبل | بدون دیدگاه | اپل

اپل روز سه‌شنبه طی بیانیه‌ای رسمی اعلام کرد که علیه گروه NSO که به توسعه نرم‌افزار جاسوسی پیشرفته Pegasus برای حمله و نظارت بر کاربران دستگاه‌های iOS و اندروید معروف می‌باشد، شکایت کرده است. اپل ادعا کرده که از سازندگان این نرم‌افزارهای جاسوسی شکایت می‌کند تا از سوءاستفاده بیشتر و آسیب رساندن به کاربران خود جلوگیری کند.

شکایت اپل از گروه NSO

Pegasus با درنظر گرفتن دولت‌ها و سازمان‌های مجری قانون توسعه داده شد، زیرا گروه NSO نرم‌افزارهای جاسوسی را به کاربران عادی نمی‌فروشد. با این حال، بیشتر کشورهایی که پگاسوس را خریداری کرده‌اند، به نقض حقوق بشر شناخته می‌شوند که افرادی مانند روزنامه‌نگاران و مخالفان سیاسی را نیز در معرض خطر قرار می‌دهند.

کریگ فدریگی، معاون مهندسی نرم‌افزار اپل تأکید می‌کند که دستگاه‌های iOS بسیار ایمن هستند، اما او در ادامه اذعان می‌کند که شرکت‌هایی مانند NSO Group میلیون‌ها دلار برای ابزارهای پیچیده به‌منظور شکستن سیستم امنیتی اپل هزینه می‌کنند. اکنون این شرکت انتظار دارد با شکایت قضایی به این موضوع پایان دهد.

 دستگاه‌های اپل ایمن‌ترین سخت‌افزار مصرف‌کننده در بازار هستند؛ اما شرکت‌های خصوصی که نرم‌افزارهای جاسوسی تحت حمایت دولتی را توسعه می‌دهند، حتی خطرناک‌تر نیز شده‌اند. درحالی‌که این تهدیدات امنیت سایبری تنها بر تعداد بسیار کمی از مشتریان ما تأثیر می‌گذارد، ما هرگونه حمله به کاربران خود را بسیار جدی می‌گیریم و دائماً در تلاش هستیم تا امنیت و حفاظت از حریم خصوصی در iOS را تقویت کرده تا همه کاربران خود را ایمن نگه داریم.

شکایت اپل از گروه NSO

شکایت اپل از گروه NSO

همان‌طور که توسط اپل مشخص شده است، نرم‌افزار جاسوسی Pegasus می‌تواند به هکرها اجازه دهد تا به میکروفون، دوربین و سایر داده‌های حساس در دستگاه‌های اپل و اندروید دسترسی داشته باشند. مهاجمان از شناسه‌های جعلی اپل برای ارسال داده‌های مخرب به دستگاه قربانی استفاده می‌کنند تا بتوانند بدون اطلاع کاربر، نرم‌افزار جاسوسی Pegasus را نصب کنند.

این شرکت مستقر در کوپرتینو تأکید می‌کند که این نرم‌افزار جاسوسی فقط داده‌ها را از دستگاه‌های کاربران جمع‌آوری کرده و هیچ سرور مرتبط با اپل به خطر نیفتاده است. اپل همچنین بر بهبودهای امنیتی متعددی که با iOS 15 انجام شده است، تأکید می‌کند که شامل مکانیسم BlastDoor برای محافظت از پیام‌های کاربران است.

 درحالی‌که نرم‌افزارهای جاسوسی گروه NSO به تکامل خود ادامه می‌دهند، اپل هیچ مدرکی دال بر حملات موفقیت‌آمیز از راه دور علیه دستگاه‌هایی که iOS 15 و نسخه‌های بعدی را دارا می‌باشند، مشاهده نکرده است. اپل از همه کاربران می‌خواهد که آیفون خود را به‌روز کرده و همیشه از جدیدترین نسخه سیستم‌عامل استفاده کنند.

علاوه‌بر این شکایت، اپل همچنین از کمک 10 میلیون دلاری به سازمان‌هایی که به نمایندگی از امنیت سایبری فعالیت می‌کنند، خبر داده است. جزئیات بیشتر در این مورد را می‌توانید در وب‌سایت اپل مطالعه فرمایید.

دیدگاه شما پیرامون شکایت اپل از گروه هکری NSO به‌علت حمله به کاربران آیفون و تهدید امنیتی آنان چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی