حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

شیائومی 12 اس اولترا با اسنپدراگون 8+ نسل 1 و سنسور دوربین 1 اینچی رسما معرفی شد

نوشته

1 سال قبل | 2 دیدگاه | برترین‌های ترنجی، شیائومی

پس از انتشار شایعات و گمانه‌زنی‌های بسیار و تأخیر چندماهه، کمپانی شیائومی سرانجام از پیشرفته‌ترین گوشی هوشمند پرچمدار خود با نام Xiaomi 12S Ultra رونمایی کرد. شیائومی 12 اس اولترا از بهترین سخت‌افزار فعلی در دنیای اندروید شامل تراشه جدید و بهبودیافته اسنپدراگون 8+ نسل 1 درکنار سنسور دوربین اصلی کاملا جدید IMX989 سونی با ابعاد 1 اینچی استفاده می‌کند.

شیائومی 12 اس اولترا

با شروع از مهم‌ترین بخش این دستگاه، عمده پارامترهای دوربین 12S Ultra مشابه با Mi 11 Ultra است که شامل سنسور نیم اینچی برای لنزهای فوق‌عریض و زوم پریسکوپی می‌شود. بااین‌حال، لنز اصلی از یک سنسور کاملا جدید استفاده کرده و شیائومی ادعا می‌کند که این دستگاه به‌راحتی چشمگیرترین دوربین گوشی‌های هوشمند در جهان را دارا خواهد بود.

لنز اصلی دوربین با فاصله‌کانونی 23 میلی‌متری، از سنسور جدید 1 اینچی IMX989 سونی با پیکسل‌های 1.6 میکرومتری و رزولوشن 50.3 مگاپیکسلی استفاده می کند. این حسگر تصویر، بزرگ‌ترین سنسور حال‌حاضر در گوشی‌های هوشمند است و در حالت 12.5 مگاپیکسلی و ترکیب پیکسلی 4 در 1، بزرگ‌ترین پیکسل‌های مجزا را با 3.2 میکرومتر به‌ارمغان می‌آورد. این لنز همچنین از لرزشگیر اپتیکال تصویر بهبودیافته با نام HyperOIS نیز بهره می‌برد که به‌خصوص در ضبط ویدیو، خود را نشان می‌دهد.

در همکاری جدید شیائومی و لایکا، این برند آلمانی متخصص دوربین، فناوری تصویربرداری خود را هم ازنظر طراحی اپتیک و هم ازنظر نرم‌افزار تصویربرداری را به Xiaomi 12S Ultra آورده است. لنز شامل سنسور 1 اینچی، یک لنز 8P است که مشکلاتی مانند سایه انداختن، انحراف رنگی و برجای‌ماندن شبح تصویر را برطرف می‌کند. علاوه‌بر این، پوشش جوهر لبه لنز و همچنین مواد کوپلیمر الفین حلقوی و فیلتر نور مادون‌قرمز با فناوری پوشش چرخشی وجود دارد. لایکا همچنین کل ماژول دوربین عقب را با برچسب نمادین Summicron خود تزئین کرده است.

ازنظر نرم‌افزاری دو سبک عکاسی وجود دارد: «Leica Authentic Look» و «Leica Vibrant Look». هدف از ارائه‌ی این سبک‌ها، ثبت تصاویر واقعی و طبیعی با تمرکز بر کنتراست نور و سایه و همچنین افزودن عمق به عکس‌ها است. Leica Authentic Look، با حفظ کنتراست نور و سایه، “حس عمق سه‌بعدی با برتری مشخصه زیبایی‌شناسی نور و سایه اثبات شده لایکا را به عکس‌ها اضافه می‌کند”. Leica Vibrant Look نیز از عکاسی محاسباتی شیائومی با زیبایی‌شناسی لایکا بهره می‌برد. علاوه‌بر این، فیلترهای اختصاصی لایکا نیز برای این گوشی هوشمند وجود دارد: Leica Vivid ،Leica Natural ،Leica BW Natural و Leica BW High Contrast.

دوربین شیائومی 12 اس اولترا

دوربین شیائومی 12 اس اولترا

دو دوربین دیگر در پشت Xiaomi 12S Ultra دارای سنسور 48 مگاپیکسلی IMX586 سونی با ابعاد 1/2.0 اینچی هستند که در Mi 11 Ultra استفاده شده است. دوربین فوق‌عریض شامل یک لنز با فاصله‌کانونی 13 میلی‌متری با f/2.2 و فوکوس خودکار به‌همراه توانایی‌های عکاسی ماکرو است. دوربین تله‌فوتو نیز دارای لنز پریسکوپی 120 میلی‌متری با f/4.1 و OIS بوده که از بزرگنمایی تا 120 برابر بهره می‌برد. هر دوی این حسگر تصویرها عکس‌های 12 مگاپیکسلی با پیکسل‌های 1.6 میکرومتری ثبت می‌کنند. برای دوربین سلفی، شیائومی این گوشی را به یک سنسور 32 مگاپیکسلی مجهز کرده است.

Xiaomi 12S Ultra می‌تواند فایل‌های JPEG یا HEIF با کارایی بالا را در 8 بیت و همچنین فایل‌های 10 بیتی DNG RAW با نمایه تعبیه‌شده برای Lightroom Adobe را ضبط کند.

در بخش ویدئو، شیائومی 12S Ultra اولین گوشی اندرویدی است که از ضبط Dolby Vision HDR پشتیبانی می‌کند. ویدیوهای 10 بیتی h.265 در HLG با فضای رنگی Rec.2020 در هر دو کیفیت 4K و FullHD ضبط می‌شوند. در 4K، نرخ 30 فریم‌برثانیه و 60 فریم‌برثانیه تا 80 مگابیت‌درثانیه را دریافت می‌کنید، درحالی‌که در 1080p نرخ 60 فریم‌برثانیه با حجم 55 مگابیت‌درثانیه و 30 فریم‌برثانیه با حجم 35 مگابیت‌درثانیه را دارید. همچنین ضبط ویدیو 8K نیز برای لنز اصلی دوربین این دستگاه درنظر گرفته شده است.

با عبور از بخش دوربین، به بررسی سایر مشخصات این دستگاه می‌رسیم. در قسمت جلو، شیائومی 12S Ultra به یک نمایشگر E5 Super AMOLED 6.73 اینچی با وضوح 2K و دقت رنگ 10 بیتی به‌همراه پشتیبانی از AdaptiveSync Pro مجهز شده است که می‌تواند از طریق فناوری LTPO 2.0، رفرش‌ریت را به‌طور متغیر از 1 هرتز تا 120 هرتز تغییر دهد. این صفحه‌نمایش همچنین دارای گواهینامه Dolby Vision و +HDR10 نیز بوده و از حداکثر روشنایی 1500 نیز بهره می‌برد.

نمایشگر شیائومی 12 اس اولترا

نمایشگر شیائومی 12 اس اولترا

باتری این گوشی نیز 4860 میلی‌آمپرساعتی بوده و از شارژ بی‌سیم 67 واتی و شارژ بی‌سیم 50 واتی به‌همراه شارژ بی‌سیم معکوس 10 واتی پشتیبانی می‌کند. با شارژ سیمی، این دستگاه می‌تواند تنها در 15 دقیقه به 50 درصد شارژ برسد، درحالی‌که شارژ بی‌سیم می‌تواند شارژ 40 درصدی آن را در 15 دقیقه تأمین کند.

شارژ شیائومی 12 اس اولترا

شارژ شیائومی 12 اس اولترا

شیائومی دو تراشه Surge سفارشی را برای مدیریت باتری بهترین گوشی خود تعبیه کرده است. تراشه شارژ Surge P1 از باتری در برابر شارژ بیش‌ازحد محافظت می‌کند و عمر آن را طولانی می‌کند، درحالی‌که Surge G1 استفاده از باتری را مدیریت کرده و استقامت آن را طولانی می‌کند.

در بخش مشخصات سخت‌افزاری، شیائومی 12 اس اولترا با اسنپدراگون 8+ نسل 1 درکنار 8 یا 12 گیگابایت حافظه رم LPDDR5 و 256 یا 512 گیگابایت حافظه داخلی UFS 3.1 همراه شده است. شیائومی ادعا می‌کند که تراشه جدید کوالکام در مقایسه با 8 نسل 1، تا 10 درصد در عملکرد GPU و CPU و تا 30 درصد نیز در راندمان انرژی بهبودیافته است.

شیائومی همچنین به خود افتخار می‌کند که 12S Ultra دارای یک مکانیسم ابتکاری جدید خنک‌کننده مایع سه‌بعدی است که از یک شبکه مویرگی برای پمپاژ مایع خنک‌کننده متراکم‌شده در سمت مخالف ناحیه گرم استفاده می‌کند.

مانند نسل پیشین گوشی‌های اولترا این شرکت، 12S Ultra به بلندگوهای استریو تنظیم‌شده توسط Harman Kardon با پشتیبانی از Dolby Atmos تجهیز شده است. همچنین نرم‌افزار این گوشی را رابط‌کاربری MIUI 13 شیائومی مبتنی‌بر اندروید 12 شکل می‌دهد.

در بخش طراحی، گوشی هوشمند پریمیوم جدید غول فناوری چینی دارای بافت چرم گاو در پنل پشتی خود است. پشت Xiaomi 12S Ultra همچنین دارای یک جزیره دوربین مستطیلی بزرگ بوده که یک ماژول دایره‌ای کوچک‌تر برای تعبیه لنزهای دوربین را در خود جای داده است. این جزیره دوربین حتی دارای نام تجاری لایکا نیز می‌باشد که نشان‌دهنده‌ی مشارکت جدید این دو شرکت است. طراحی و ابعاد این ماژول دایره‌ای، برای ما ظاهر لنز دوربین‌های عکاسی لایکا را تداعی می‌کند. قابل‌ذکر است که برجستگی ماژول دوربین دایره‌ای از طلای 23 عیار در لبه‌ی خود ساخته شده است. همچنین طبق ادعای شیائومی، چرم استفاده‌شده در این گوشی، دوستدار محیط زیست بوده و برپایه‌ی سیلیکون ساخته شده است و درطول زمان زرد نمی‌شود و دربرابر آلودگی و سایش مقاوم است. درهمین‌حال، قسمت جلویی دستگاه دارای حاشیه‌ها و چین باریکی بوده و از یک سوراخ نمایشگر در وسط صفحه‌نمایش بهره می‌برد.

رنگ مشکی کلاسیک شیائومی 12 اس اولترا

رنگ مشکی کلاسیک شیائومی 12 اس اولترا

رنگ سبز سرسبز شیائومی 12 اس اولترا

رنگ سبز سرسبز شیائومی 12 اس اولترا

شیائومی 12 اس اولترا 225 گرم وزن داشته و در دو رنگ مشکی کلاسیک و سبز سرسبز با روکش پشتی چرم ارائه می‌شود.

از سایر امکانات 12S Ultra می‌توان به گواهی IP68 به‌منظور مقاومت برابر نفوذ آب و گردوغبار، حسگر اثرانگشت اپتیکال زیر نمایشگر، WiFi 6E، بلوتوث 5.2 و IR Blaster اشاره کرد.

مشخصات کامل شیائومی 12 اس اولترا

مشخصات کامل شیائومی 12 اس اولترا

قیمت و دسترسی

متأسفانه شیائومی تأیید کرده است که این گوشی در خارج از چین عرضه نخواهد شد.

همچنین قیمت شیائومی 12S Ultra در سه مدل با رم و حافظه داخلی متفاوت شامل موارد زیر است:

8 گیگابایت + 256 گیگابایت: 5999 یوان (~896 دلار)

12 گیگابایت + 256 گیگابایت: 6499 یوان (970 دلار)

12 گیگابایت + 512 گیگابایت: 6999 یوان (~ 1045 دلار)

درنهایت، دیدگاه شما پیرامون گوشی هوشمند پریمیوم شیائومی 12 اس اولترا و طراحی و مشخصات آن چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
2 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
mega08

سنسور اثر انگشت اپتیکال 🤦‍♂️

alikarimi

سلام، این همه هی میخواد12اس رونمایی بشه اونم با این مشخصات عالی و قدرتمند اونوقت فقط مختص چین هستشو فروش جهانی نداره، هیچی، پس حرف زدن در موردش اشتباهه،

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی