حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

تغییرات ویدیو پلیر iOS 16 مشخص شد؛ ایجاد تغییراتی مفید و کاربردی

نوشته

1 سال قبل | بدون دیدگاه | iOS، آپدیت، اپل، اخبار

برنامه‌های ویدیو پلیر عموما بسیار مورد توجه هستند، زیرا اگر یک شرکت در محصولات خود توانسته باشد یک پخش کننده ویدیو مناسب را توسعه دهد، بی شک نیاز شما به نمونه‌های شخص ثالث رفع خواهد شد. اخیرا تغییرات ویدیو پلیر iOS 16 مشخص شده است که تغییراتی مفید و کاربردی را به همراه دارد. با ترنجی همراه باشید.

تغییرات ویدیو پلیر iOS 16 و ایجاد تغییراتی مفید و کاربردی

اخیرا اخبار جالبی برای کاربران فعلی و آینده iOS 16 و iPadOS 16 منتشر شده است. به گفته 9to5Mac، پخش کننده ویدیوی پیش فرض برای هر دو سیستم عامل iOS 16 و iPadOS 16، دارای ویژگی‌ها و قابلیت‌های جدید و اصلاح شده‌ای است. برنامه ویدیو پلیر توسط اپل در همه برنامه‌های خود استفاده می‌شود و همچنین در برخی از برنامه‌های شخص ثالث برای آیفون و آیپد نیز مورد استفاده قرار گرفته است. علاوه بر ویژگی‌ها و قابلیت‌های جدید ذکر شده، نسخه جدید ویدیو پلیر iOS 16، دارای یک رابط کاربری (UI) بهبود یافته است.

برخی از تغییراتی که Video Player سیستم عامل iOS و iPadOS اعمال شده است، بر اساس تغییراتی می‌باشد که در پخش کننده ویدیوی سیستمی در Apple TV در tvOS 15 ایجاد شده است. به عنوان مثال، یک بخش بازبینی در پخش کننده ویدیو، تشخیص عنوان ویدیویی که در حال مشاهده است را برای کاربران آسان‌تر می‌کند. این کار با استفاده از فونت‌های بزرگ‌تر که نام ویدیو را در قسمت خاصی نشان می‌دهد، انجام خواهد شد.

تغییرات ویدیو پلیر iOS 16

صرف نظر از اینکه دکمه مکث قابل مشاهده است یا خیر، ضربه زدن روی مرکز صفحه به طور موقت ویدیوی در حال مشاهده را متوقف می‌کند. جهت از سرگیری پخش ویدیو، باید برای بار دوم روی صفحه ضربه بزنید. در نسخه‌های قبلی کنترل‌های ویدیویی، کاربر باید یک بار ضربه بزند تا کنترل‌ها ظاهر شوند و دوباره در حالت مکث ضربه بزنند تا کنترلرها نمایان شوند. این مورد زمان‌بر دیگر در iOS 16 و iPadOS 16 وجود نخواهد داشت و روش جدید باعث صرفه جویی در زمان کاربر می‌شود.

تغییرات ویدیو پلیر iOS 16

اپل همچنین دکمه‌ای را حذف کرده است که با ضربه زدن روی آن، «fill display action» را انجام می‌دهد. با این رابط کاربری جدید و اصلاح‌شده ویدیو پلیر iOS، صرفا برای بزرگ‌نمایی، صفحه نمایش را پر از محتوا می‌کند. از آنجایی که پخش‌کننده ویدیوی جدید دیگر حالت دو بار ضربه زدن را نمی‌پذیرد، چنین حرکاتی دیگر به کاربران کمک نمی‌کند تا میزان پوشش صفحه توسط ویدیوی در حال مشاهده را تغییر دهند.

تغییرات ویدیو پلیر iOS 16

تغییر دیگری نیز به کاربران اجازه می‌دهد تا به جای ۱۵ ثانیه قبلی، یک ویدیو را ۱۰ ثانیه به جلو یا عقب ببرند. و زمان پخش را می‌توان در iOS 16 و iPadOS 16 با ضربه زدن روی منوی سه نقطه تغییر داد. گزینه‌های سرعت پخش بین مقادیری مانند 0.5x، 1x، 1.25x، 1.5x و 2x متغیر است. برخی از برنامه‌های شخص ثالث به کاربران اجازه می دهند هر گونه تغییر در گزینه‌های سرعت پخش را سفارشی سازی کنند.

به گفته خبرگزاری PhoneArena، هنگامی که نیاز به پاک کردن ویدیو دارید، اکنون می‌توانید این کار را از هر نقطه روی صفحه با کشیدن انگشت خود به چپ یا راست انجام دهید، چه کنترل‌ها قابل مشاهده باشند یا نه. با توجه به سرعت کشیدن انگشت شما، ویدیو به سرعت به جلو یا عقب می‌رود و همه کنترل‌های دیگر روی نمایشگر محو می‌شوند. با استفاده از این ویژگی جدید، کاربران می‌توانند ویدئویی را که مشاهده می‌کنند به سرعت به جلو یا عقب منتقل کنند. در حال حاضر در نسخه بتای توسعه دهندگان، iOS 16 احتمالا تا ماه سپتامبر میلادی، به صورت عمومی منتشر نخواهد شد.

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
محسن علیرضائیان