حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

اپل iOS 16 با تمرکز بر صفحه قفل، بهبودهای Focus، برنامه Messages و سایر موارد رسما معرفی شد

نوشته

1 سال قبل | یک دیدگاه | iOS، اپل، برترین‌های ترنجی

اپل امروز در کنفرانس توسعه‌دهندگان WWDC 2022 خود، به‌طور رسمی از iOS 16 با ویژگی های جدید متمرکز بر شخصی‌سازی لاک اسکرین، بهبودهای Focus، برنامه Messages و موارد دیگر رونمایی کرد.

سیستم‌عامل iOS 16 اپل

در ابتدا به بررسی جدیدترین موارد اضافه‌شده به آخرین نسخه از سیستم‌عامل همراه اپل، iOS 16، می‌پردازیم.

سیستم‌عامل iOS 16 اپل

سیستم‌عامل iOS 16 اپل

صفحه قفل جدید

درهمان ابتدا، این شرکت می‌گوید که iOS 16 یک صفحه قفل کاملاً جدید با گزینه‌های شخصی‌سازی تازه را به‌ارمغان می‌آورد.

کریگ فدریگی، سرپرست بخش نرم‌افزار اپل، می‌گوید که iOS 16 شامل «بزرگ‌ترین به‌روزرسانی تاکنون اپل برای صفحه قفل است که کاملاً ظاهر و نحوه کارکرد آن را برای شما از بازنویسی می‌کند». شما می‌توانید ویجت‌ها را به صفحه قفل اضافه کرده، عمق میدان را با تصویر پس‌زمینه خود تنظیم کنید و همچنین نحوه نمایش ساعت و تاریخ صفحه قفل خود را شخصی‌سازی کنید.

صفحه قفل جدید iOS 16 اپل

صفحه قفل جدید iOS 16 اپل

همچنین یک گالری تصاویر پس زمینه جدید در iOS 16 برای صفحه قفل گنجانده شده است. اپل گزینه‌های جدید تصویر زمینه، به‌علاوه‌ي انیمیشن‌های جدید را هنگام باز کردن قفل آیفون اضافه کرده است.

iOS 16 همچنین شامل تغییراتی در نحوه ارائه نوتیفیکیشن‌ها در صفحه قفل نیز می‌شود. همچنین ویژگی‌های جدیدی که اپل آن را «Live Notifications» یا نوتیفیکیشن‌های زنده می‌نامد، وجود دارد. توسعه‌دهندگان می‌توانند این ویژگی را با یک API جدید، استفاده و برای سایر کاربران شخصی‌سازی کنند.

ویژگی‌های جدید Messages در iOS 16

اپل به سه مورد از رایج‌ترین شکایات در مورد Messages رسیدگی می‌کند. ویژگی‌های جدید عبارتند از:

ویرایش پیام‌ها

لغو ارسال پیام

علامت‌گذاری پیام‌ها به‌عنوان “خوانده نشده”

ویژگی‌های جدید Messages در iOS 16

ویژگی‌های جدید Messages در iOS 16

iOS 16 دسترسی به اشتراک‌گذاشته‌شده با شما را افزایش می‌دهد، ازجمله یکپارچه‌سازی جدید با پیام‌ها و یک API جدید که توسعه‌دهندگان می‌توانند از آن استفاده کنند.

همچنین تغییراتی در Dictation با «سیستم جدید دیکته روی دستگاه» وجود دارد. سیستم دیکته جدید به شما امکان می‌دهد به‌راحتی بین تایپ کردن و استفاده از دیکته برای نوشتن پیام جابجا شوید.

برای بهبود توانایی برنامه‌های شخص‌ثالث برای ادغام با سیری، اپل درحال معرفی App Intent API است. این به برنامه‌ها اجازه می‌دهد بدون کار اضافی با سیری ادغام شوند.

با iOS 16، ویژگی محبوب Live Text نیز برای اولین بار در حال گسترش به ویدیو است. این به شما امکان می‌دهد متن را از ویدیوها انتخاب کنید. همچنین یک Live Text API جدید وجود دارد که به توسعه‌دهندگان اجازه می‌دهد تا از ویژگی‌های Live Text استفاده کنند.

یک ویژگی جدید یادگیری ماشینی نیز اضافه شده است که به شما امکان می‌دهد به‌راحتی موضوع یک تصویر را انتخاب کنید، پس‌زمینه را بردارید و آن را در برنامه دیگری کپی کنید.

تغییرات جدید برنامه Wallet در iOS 16

iOS 16 همچنین ویژگی‌های جدیدی را به برنامه Wallet می‌آورد. در ایالت‌هایی که از شناسه‌های دیجیتال در کیف پول پشتیبانی می‌کنند، کاربران می‌توانند به‌طور ایمن تولد خود را با برنامه‌ها برای تأیید سن به‌اشتراک بگذارند.

تغییرات جدید برنامه Wallet در iOS 16

تغییرات جدید برنامه Wallet در iOS 16

Apple Pay Later اکنون به‌صورت رسمی معرفی شده است. Apple Pay Later یک ویژگی مالی جدید است که به مشتریان امکان می‌دهد هر خرید Apple Pay را در فروشگاه‌ها یا آنلاین به شش پرداخت هفتگی بدون بهره تقسیم کنند. پرداخت‌ها ازطریق اپلیکیشن Wallet مدیریت می‌شوند.

ارتقا Apple Maps

اپل درحال گسترش ویژگی Apple Maps Flyover و قابلیت‌های نقشه‌برداری مجدد به شهرهای جدید است. نقشه‌های بازطراحی‌شده به این شهرها می‌آیند:

آتلانتا

شیکاگو

لاس وگاس

لندن

لس آنجلس

ملبورن

میامی

مونترال

نیویورک

فیلادلفیا

سن دیگو

سانفرانسیسکو

سیاتل

سیدنی

تورنتو

ونکوور

واشنگتن

ارتقا Apple Maps

ارتقا Apple Maps

مسیریابی چندمرحله‌ای برای اولین بار به نقشه‌های اپل می‌آید. اپل می‌گوید که کاربران می‌توانند تا 15 توقف را از قبل برنامه‌ریزی کنند. همچنین می‌توانید از سیری برای اضافه کردن توقف‌های اضافی به یک مسیر درحین رانندگی استفاده کنید.

ویژگی‌های جدید ترانزیت در Apple Maps به کاربران این امکان را می‌دهد که مسیرهای حمل‌ونقل را با اطلاعات خاص در مورد قیمت و ادغام با Apple Pay برنامه‌ریزی کنند.

Sports

ویژگی‌های ورزشی جدید به اپل نیوز می‌آید. کاربران در ایالات‌متحده، بریتانیا، کانادا و استرالیا از این پس می‌توانند اطلاعات ورزشی را در Apple News پیدا کنند ازجمله ازطریق ویجت‌ها و نوتیفیکیشن‌ها. +Apple News پوشش ورزشی ممتاز را ازطریق مشارکت با نشریات خبری محلی به ارمغان می‌آورد.

بهبود قابلیت‌های اشتراک‌گذاری در iCloud

ویژگی‌های جدید اشتراک‌گذاری خانواده برای کنترل دقیق‌تر بر محتوایی که کودک می‌تواند به آن دسترسی داشته باشد.

Quick Start ویژگی‌های جدیدی را برای راه‌اندازی یک دستگاه جدید برای یک عضو خاص Family Sharing اضافه می‌کند.

iCloud Shared Family Photo Library امکان اشتراک‌گذاری عکس‌های iCloud خاص را با اعضای خانواده فراهم می‌کند.

امنیت شخصی

iOS 16 شامل یک ویژگی جدید ایمنی شخصی است که به کاربران امکان می‌دهد به‌سرعت اشتراک‌گذاری با کاربر دیگر را غیرفعال کنند، به‌خصوص در مواردی که یک مورد به‌اشتراک‌گذاشته‌شده، توهین‌آمیز است.

امنیت شخصی

امنیت شخصی

این ویژگی همچنین مدیریت افرادی که اطلاعات خاصی را با آن‌ها به اشتراک می‌گذارید، ازجمله مکان، داده‌های حساب، پیام‌ها و موارد دیگر را آسان‌تر می‌کند.

بهبود اپلیکیشن Home در iOS 16

iOS 16 همچنین ویژگی‌های جدیدی را با تمرکز بر استاندارد آتی Matter به برنامه Home می‌آورد. استاندارد Matter “فناوری اساسی” را برای لوازم جانبی خانه هوشمند جدید ارائه می‌کند و اپل در حال اجرای پشتیبانی از HomeKit است.

iOS 16 همچنین شامل یک برنامه کاملاً جدید Home با طراحی جدید، دسته‌بندی‌های جدید و موارد دیگر است. اکنون می‌توانید همه اتاق‌های خود را در یک صفحه، گزینه‌های دسته‌بندی جدید، پشتیبانی بهتر از چندین دوربین و موارد دیگر مشاهده کنید. کاشی‌های کلاسیک برنامه Home نیز بازطراحی شده‌اند، بنابراین کاشی‌های مهم‌تر بزرگ‌تر و کاشی‌های مهم‌تر، کوچک‌تر هستند.

ارتقا کامل CarPlay در iOS 16

با iOS 16، اپل تغییرات عمده‌ای را در CarPlay ایجاد می‌کند که برای «ارائه تجربه جدید CarPlay» در تمام سیستم‌های مختلف خودرو طراحی شده است. این موارد شامل طیف گسترده‌ای از ویژگی‌های جدید و ادغام با خود خودرو است.

CarPlay در iOS 16

CarPlay در iOS 16

CarPlay اکنون می‌تواند از اطلاعات اضافی خودروی شما، ازجمله آب‌وهوا، دسته‌های ابزار و غیره استفاده کند. می‌توانید آب‌وهوا را از طریق CarPlay تنظیم کرده، رادیو ماشین خود را کنترل کنید و شمار دیگری از شخصی‌سازی‌های دیگر. نقشه‌های اپل حتی می‌تواند در دسته ابزار نیز نمایش داده شود.

اپل می‌گوید این ارتقاء CarPlay در خودروهای جدید از اواخر سال آینده در دسترس خواهد بود.

درنهایت، نظر شما پیرامون سیستم‌عامل iOS 16 اپل و ویژگی‌های جدید ارائه‌شده برای آن چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
1 Comment
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
saeedshmd

جالبه اکثر بروزرسانی هاش مرتبط با کشور آمریکا و سایر کشورهای تحریم نشده است و تو ایران عملا نصف کاربرداش تحریمه.تنها نکته مثبتش اضاف شدن زبان فارسی بود که واسه من یکی که تفاوتی نمیکنه چون زبان پیش فرض گوشی اندرویدمم انگلیسیه

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی