حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

حذف ۹۰۰ هزار برنامه قدیمی فروشگاه گوگل پلی توسط گوگل اجرا می‌شود

نوشته

1 سال قبل | بدون دیدگاه | اخبار، گوگل

فروشگاه‌های رسمی، محیطی امن و مطمئن برای نصب برنامه‌های مختلفی هستند که در طول روز ممکن است ساعت‌ها با آن‌ها سر و کله بزنیم. اما مخاطرات امنیتی نیز در این فروشگاه‌ها وجود دارد. به همین دلیل گوگل تصمیم گرفته است تا نسبت به حذف ۹۰۰ هزار برنامه قدیمی فروشگاه گوگل پلی اقدام نماید. با ترنجی همراه باشید.

حذف ۹۰۰ هزار برنامه قدیمی فروشگاه گوگل پلی

احتمالا به زودی شاهد کاهش تقریبا یک سوم برنامه‌های موجود در فروشگاه Google Play باشیم. زیرا گوگل برای پاک کردن برنامه‌های قدیمی آماده می‌شود. گوگل و اپل اقداماتی را برای رسیدگی به برنامه‌های قدیمی یا برنامه‌هایی که به مدت دو سال به‌روزرسانی دریافت نکرده‌اند، انجام خواهند داد. در مورد گوگل این عدد به ۸۶۹ هزار اپلیکیشن می‌رسد، در حالی که اپل حدود ۶۵۰ هزار اپلیکیشن قدیمی دارد. به گفته CNET، گوگل در حال آماده شدن برای پاک کردن این برنامه‌ها است و تا زمانی که توسعه دهندگان آن‌ها را آپدیت نکنند، دانلود آن‌ها برای کاربران غیر ممکن می‌شود.

دلیل اصلی اینکه هر دو شرکت این اقدامات را انجام می‌دهند، محافظت از ایمنی کاربرانشان است. برنامه‌های قدیمی‌تر از تغییرات API نسخه‌های جدید اندروید و iOS و همچنین روش‌های توسعه جدیدی که محافظت پیشرفته‌تری ارائه می‌دهند، استفاده نمی‌کنند. در نتیجه، برنامه‌های قدیمی‌تر ممکن است مشکلات امنیتی داشته باشند که برنامه‌های جدیدتر این مشکل را ندارند.

حذف ۹۰۰ هزار برنامه قدیمی فروشگاه گوگل پلی

به همین دلیل است که گوگل تصمیم به حذف ۹۰۰ هزار برنامه منسوخ شده از فروشگاه GOOGLE PLAY گرفته است. در همان زمان، برخی از توسعه دهندگان از برنامه‌هایی برای حذف اپلیکیشن‌هایی که به مدت دو سال در فروشگاه Google Play به روز نشده اند شکایت کرده‌اند. برخی از توسعه دهندگان معتقدند که اقدامات اپل و گوگل منصفانه نیست. به نظر می‌رسد هیچ یک از این دو شرکت تمایلی به تغییر تصمیم خود ندارند و علی رغم نگرانی‌های توسعه دهندگان، قطعا این حرکت درستی برای ایمنی کاربران است.

اخیرا گوگل محدودیت‌های بیشتری را برای کاربران فروشگاه محتوای دیجیتال خود در روسیه در نظر گرفته است. اکنون توسعه دهندگان نمی‌توانند برنامه‌های کاربردی را آپلود کنند. در همین حال، آپدیت‌هایی برای آن‌ها در نسخه روسی فروشگاه Google Play و اعلامیه مربوطه در صفحه پشتیبانی این شرکت ظاهر شده است. در همان زمان، دانلود برنامه‌های رایگان اندروید از فروشگاه گوگل پلی روسیه همچنان در دسترس است. برنامه‌ها و بازی‌های پولی که قبلا توسط کاربران دانلود شده‌اند نیز به کار خود ادامه خواهند داد. گوگل در ماه مارس سیستم پرداخت پلی استور را برای کاربران روسی به حالت تعلیق درآورد.

گوگل پلی استور آمار دانلود 28.3 میلیارد برنامه در فصل اول 2022 را به‌ثبت رساند

به گفته GizChina، برای برنامه‌های پولی، وقتی می‌خواهید با استفاده از سیستم پرداخت Google، اشتراک پولی را خریداری یا ثبت‌ کنید، خطایی ظاهر می‌شود. در این پیام آمده است که توسعه دهندگان می‌توانند پس از پایان دوره فعلی، مهلت دوره را برای مشترکین موجود تمدید کنند. علاوه بر این، با استفاده از Developer API، توسعه‌ دهندگان می‌توانند تمدید اشتراک پولی را تا یک سال به تعویق بیاندازند.

اگر برنامه یک سری خدمات ضروری را ارائه دهد، به توسعه دهندگان توصیه می‌شود که آن را رایگان کنند یا به طور موقت از ارائه امکان صدور اشتراک پولی خودداری کنند. گوگل در همین زمینه گفته است که وضعیت فعلی به سرعت در حال تکامل است و ممکن است در آینده تغییرات بیشتری در خط مشی این شرکت رخ دهد. گوگل تمامی اخبار و اطلاعیه‌های موجود در صفحه پشتیبانی را به کاربران اطلاع می‌دهد.

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
محسن علیرضائیان