حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

گوگل پلی استور آمار دانلود 28.3 میلیارد برنامه در فصل اول 2022 را به‌ثبت رساند

نوشته

1 سال قبل | بدون دیدگاه | گوگل

به‌تازگی و طبق گزارش جدید گوگل، آمار پلی استور از رشد دانلود برنامه ها در سه‌ماهه اول سال 2022 حکایت دارد و جای تعجب نیست که اپلیکیشن‌های TikTok و اینستاگرام، بیش از سایر برنامه‌ها علت این حجم از استقبال کاربران بوده‌اند.

آمار دانلود برنامه گوگل پلی استور

SensorTower گزارش می‌دهد که گوگل پلی استور به‌طورکلی تنها در سه‌ماهه اول سال 2022، شاهد 28.3 میلیارد دانلود برنامه مستقل بوده است. این مقدار، رشد اندکی درمقایسه با مدت مشابه سال گذشته را نشان می‌دهد که در آن حدود 28 میلیارد دانلود ثبت شده بود. بااین‌حال، این میزان بسیار بیشتر از فروشگاه اپل بود؛ به‌طوری‌که اپ استور تنها 8.6 میلیارد دانلود در همان بازه زمانی به‌ثبت رسانده بود.

آمار دانلود برنامه گوگل پلی استور

آمار دانلود برنامه گوگل پلی استور

البته، برنامه‌های برتر در هر دو پلتفرم دقیقاً همان چیزی بود که اکثر مردم انتظار داشتند. TikTok رهبری این آمار را برعهده داشته و تا سه‌ماهه اول 2022 از 3.5 میلیارد بار دانلود در گوگل پلی و اپ استور عبور کرده بود. اینستاگرام، فیس‌بوک و واتس اپ که هر سه متعلق‌به متا هستند نیز، سه جایگاه بعدی را به خود اختصاص داده‌اند. دراین‌میان، تلگرام نیز خود را به جایگاه پنجم پردانلودترین‌ها رسانده که از میان آن‌ها، استقبال کاربران اندرویدی بسیار بیشتر از طرفداران اپل بوده است.

با تقسیم اختصاصی این آمار در گوگلی پلی استور، اینستاگرام و فیس‌بوک با میزان کمی بیش از 120 میلیون دانلود درصدر جدول دانلودها باقی مانده‌اند. TikTok نیز با کمتر از 120 میلیون دانلود در سه‌ماهه اول، سومین جایگاه را به خود اختصاص داده است. بااین‌حال، در ایالات‌متحده، TikTok موفق‌شده تا از اپلیکیشن‌های متا پیشی بگیرد.

همچنین گوگل برای اولین بار از سال 2020، جایگاه خود را به‌عنوان برترین ناشر در فروشگاه‌های گوگل پلی و اپ استور اپل از دست داد. این گزارش ادعا می‌کند که متا، به‌ویژه به‌لطف کاربران اندرویدی، تعداد دانلودهای بیشتری نسبت‌به برنامه‌های متعلق‌به گوگل داشته است.

بازی‌های موبایلی همچنان با رشد 2.1 درصدی در Google Play، به 12.03 میلیارد دانلود در سه‌ماهه اول 2022 رسیده‌اند. همچنین محبوب‌ترین بازی‌ها در طول این مدت، Subway Surfers ،Garena Free Fire و Merge Master بوده‌اند.

درنهایت دیدگاه شما پیرامون آمار دانلود برنامه و بازی‌ها در گوگل پلی استور چیست؟ شما کدام یک از برنامه‌های اشاره‌شده را دانلود و استفاده کرده‌اید؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی