حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

دانلود موازی برای گوگل پلی استور به زودی ارائه خواهد شد

نوشته

1 ماه قبل | بدون دیدگاه | گوگل

یکی از قابلیت‌هایی که به نظر من واقعا جای آن در فروشگاه نرم‌افزاری اندروید یعنی Play Store خالی است، امکان دانلود همزمان برنامه و بازی‌هاست. گاهی شما می‌خواهید یک اپ یا بازی کم‌حجم را دانلود کنید اما دانلود حجیمی که در صف وجود دارد، این کار را غیرممکن می‌کند. خبر خوب این‌که دانلود موازی برای گوگل پلی استور به زودی ارائه خواهد شد.

دانلود موازی برای گوگل پلی استور

به نظر می‌رسد گوگل در حال برنامه ریزی برای ارائه ویژگی «دانلود موازی» در پلی استور یا فروشگاه نرم افزاری اندروید است. باید بدانید که جدیدترین نسخه فروشگاه نرم افزاری Google Play به این سمت اشاره می کند، این فقط یک شایعه نیست. در اسکرین‌شات‌های زیر می‌توانید نحوه عملکرد آن را ببینید.

طبق نتایج کاوش در نرم‌افزار Google Play Store نسخه 40.0.13 می‌توان با فعال کردن Flagهای خاص، قابلیتی را با توانایی بارگیری چندین برنامه به طور همزمان دریافت کرد.

این عالی به نظر می رسد، نه؟ خوب، بله، اما متاسفانه به نظر نمی‌رسد این ویژگی برای به‌روزرسانی‌های نرم افزار یا بازی‌های شما کار کند. این ویژگی فعلا فقط برای نصب یک برنامه کار می کند.

گوگل همچنین محدودیتی برای تعداد دانلودهای همزمانی که می توانید انجام دهید قرار داده است. در حاضر حاضر فقط ۲ دانلود را به صورت همزمان می‌توان انجام داد. البته توجه داشته باشید که منبع این خبر توانست از طریق کدهای خاص، تعداد آن را به ۵ عدد برساند.

چهار سال پیش هم چنین تصمیمی وجود داشت

اگر همه این‌ها آشنا به نظر می‌رسد، دلیل خوبی برای آن وجود دارد. این ویژگی چهار سال پیش در حال آزمایش بود. با این حال، هرگز به صورت نهایی در نیامد. همچنین در آن زمان کمی متفاوت عمل می‌کرد.

همانطور که گفته شد، به نظر می‌رسد گوگل این‌بار برای عرضه چنین قابلیتی جدی‌تر است. در واقع می توانیم شاهد ورود این ویژگی به عنوان یک ویژگی پیش‌فرض و در آینده نزدیک باشیم. با این حال، این قابلیت فروشگاه نرم‌افزاری اندروید هنوز در مرحله آزمایش است، بنابراین کسی نمی‌داند که چقدر طول می‌کشد.

البته اگر گوگل این ویژگی را بیشتر بهبود دهد، عالی خواهد بود. ما ۳ پیشنهاد داریم:

  1. اول: این ویژگی با به‌روزرسانی برنامه و بازی‌ها هم کار کند.
  2. دوم: محدود ۲ دانلود همزمان قابل تغییر باشد.
  3. سوم: قابل غیرفعال کردن باشد.

نظر شما چیست؟ از این ویژگی استفبال می‌کنید؟ برای شما اهمیت دارد؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)