حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

گوگل پلی استور به طور کامل در ایران فیلتر شد

نوشته

1 سال قبل | بدون دیدگاه | اخبار داخلی، برترین‌های ترنجی

فروشگاه نرم افزاری رسمی سیستم عامل اندروید یعنی Google Play Store مدتی با محدودیت‌هایی مواجه بود. به این صورت که می توانستید آن را باز کرده و نرم افزار یا بازی مورد نظر را در آن جستجو کنید اما دانلود نمی شد. حالا اما دیگر حتی باز هم نمی شود. برخی می گویند این اتفاق که گوگل پلی استور به طور کامل در ایران فیلتر شد، مربوط به اخطار امنیتی گوگل به کاربران برای پاک کردن روبیکا است. البته این یک فرضیه است و به دلیل همزمانی این دو اتفاق مطرح می شود.

فیلتر شدن کامل گوگل پلی استور

شنیده‌ها و برخی شواهد نشان می‌دهد که سرویس “گوگل پلی استور” که مدتی دچار محدودیت و سپس رفع فیلتر شده بود، بار دیگر در ایران مسدود شده و این بار این محدودیت به صورت تمام و کمال انجام شده است.

در حقیقت طبق شنیده‌ها، این بار برخلاف قبل که اپ فروشگاه گوگل پلی باز می‌شد، اما دانلود از آن میسر نبود، این سرویس دیگر فعال نیست و به طور کامل مسدود شده است.

به هر صورت فعلا باید منتظر اخبار رسمی در این زمینه بود و دید که آیا این هم یک اختلال موقتی است یا به صورت دائمی شاهد مسدودیت Google Play Store خواهیم بود؟

حذف ۱.۲ میلیون برنامه مخرب اندرویدی از فروشگاه گوگل پلی

اهمیت فروشگاه نرم افزاری گوگل برای کاربران و یک دستگاه اندرویدی آنقدر بالاست که وقتی برند Huawei از دسترسی به آن محروم شد، فروش آن به قعر جدول سقوط کرد. حال این که ما به صورت خودخواسته این سرویس حیاتی را به روی کاربران ببندیم، یک خودتحریمی بزرگ است. هر چند که با توجه به فیلترشدن تمام پلتفرم‌های ارتباط جمعی محبوب در ایران، فیلترشدن های متعدد روی گوشی اکثر کاربران وجود دارد، شاید این فیلترینگ گوگل پلی استور یک معضل بزرگ نباشد اما باز باید منتظر بازخوردهای رسمی باشیم.

شما بدون فیلترشکن امکان هرگونه دسترسی به Google Play Store دارید؟

هشدار امنیتی گوگل: روبیکا را پاک کنید

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)