حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

نمونه اولیه پیکسل ۷ پرو بیانگر ضعف تراشه تنسور ۲ در برابر رقبا است 

نوشته

1 سال قبل | بدون دیدگاه | اخبار، شایعات، گوگل

گوگل با سری پیکسل ۶ و پیکسل ۶ پرو، یک تراشه اختصاصی به نام Tensor را نیز معرفی کرد که این موضوع توانست دست این شرکت را برای شخصی سازی بیشتر باز بگذارد. اما گویا نمونه اولیه پیکسل ۷ پرو ضعف تراشه تنسور ۲ در برابر رقبا را نشان می‌دهد. در ادامه با ترنجی همراه باشید…!

نمونه اولیه پیکسل ۷ و احتمال ضعف تراشه تنسور ۲ گوگل

اگر ماجرای دیده شدن نمونه اولیه پیکسل ۷ پرو در دستان یک کاربر ناآگاه که در ابتدای ماه جاری رخ داد را به خاطر بیاورید، می‌توان گفت که گوگل نمونه اولیه این دستگاه را سریعا جمع آوری کرده و آن را غیرقابل استفاده نمود. به نظر می‌رسد نمونه‌های اولیه دیگری نیز در دسترس هستند و اگرچه گوگل چنین دستگاه‌هایی را غیرقابل استفاده می‌کند، اما با کمال تعجب، هنوز می‌توان اطلاعاتی از آن‌ها جمع‌آوری کرد.

یک گروه تلگرامی به نام Google News با شخصی که نمونه اولیه این دستگاه را در دست داشته است تماس گرفته و ظاهرا توانسته است اطلاعاتی در مورد تراشه دستگاه از بوت لاگ آن پیدا کند. این اطلاعات در کانال تلگرام این گروه به اشتراک گذاشته شده است و نکاتی اجمالی و جالب درباره نسل دوم تراشه تنسور گوگل را فاش می‌کند. بر این اساس، گویا تراشه تنسور ۲ گوگل نمی‌تواند یک ارتقاء بزرگ باشد.

خلاقیت و میل به دانش، بشریت را به اوج رسانده است و اکنون این ویژگی‌ها بار دیگر نتایج جالبی را ارائه کرده است. گزارش‌های دریافتی درباره پیکسل ۷ پرو که توسط گوگل غیر قابل استفاده شده بود، در یک گروه تلگرامی به نام Google News جزئیاتی را درباره تراشه Tensor 2 نشان می‌دهد. طبق گزارش‌ها، این چیپست، Tensor نسل دوم نامیده می‌شود.

نمونه اولیه پیکسل ۷ پرو

ابتدا این گروه تلگرامی متوجه شده بود که پیکسل ۷ پرو اندکی ارتقاء در بخش صفحه نمایش خواهد داشت. پنل پیکسل ۶ پرو از یک مدل سامسونگ با کد S6E3HC3 استفاده می‌کند و پیکسل ۷ پرو نیز ظاهرا از پنلی با کد S6E3HC4 استفاده خواهد کرد. طبق گزارش‌ها، رزولوشن این پنل ۳۱۲۰x۱۴۴۰ پیکسل است (همان وضوح نمایشگر پیکسل ۶ پرو) و بعید است که پنل جدیدتر به معنای پیشرفتی بزرگ در نمایشگر این دو مدل جدید باشد، اما بازهم می‌تواند تغییرات کوچکی به همراه داشته باشد.

این اطلاعات در تضاد با شایعات دیگری است که نشان می‌داد گوگل بازهم از نمایشگرهای سال گذشته در پیکسل ۷ و پیکسل ۷ پرو استفاده خواهد کرد، اما باید منتظر بمانیم و ببینیم در نهایت چه خواهد شد. در حال حاضر، این گروه تلگرامی مشخص کرده است که تراشه دستگاه دارای پیکربندی CPU به صورت ۲+۲+۴، یعنی دو هسته پرقدرت، دو هسته متوسط ​​و چهار هسته ضعیف خواهد بود.

نسل دوم تراشه Tensor گوگل در سری Pixel 7 به کار می‌رود

در مورد هسته های ضعیف و معمولی، طبق گزارش‌ها، گوگل تصمیم گرفته است از Cortex-A55 در آن‌ها استفاده کند. برای کسانی که نمی‌دانند، باید گفت که این یک هسته CPU Armv8 است و نمی‌توان آن را با هسته‌های نسل جدید Armv9 (که Cortex-X2، Cortex-A710، Cortex-A510 می‌باشند) ترکیب و مطابقت داد. به عنوان مثال، در تراشه پرچمدار اسنپدراگون ۸ نسل ۱ کوالکام چنین موضوعی به چشم می‌خورد.

این موضوع به آن معنا است که گوگل برای استفاده از Cortex-A55 به دنبال هسته‌های CPU قدیمی‌تر مانند Cortex-A78 و Cortex-X1 می‌باشد. این هسته‌ها در تراشه اسنپدراگون ۸۸۸، یعنی چیپست پرچمدار سال گذشته که در سری گلکسی S21 یافت شد، استفاده می‌شد. متاسفانه، این می‌تواند بدان معنا باشد که چیپست جدید Tensor حداقل روی کاغذ از چیپست های پرچمدار فعلی مانند اسنپدراگون ۸ نسل ۱ یا ۸ پلاس نسل ۱، عقب‌تر خواهد ماند و هنگامی که تراشه‌های جدید در سال ۲۰۲۳ معرفی شوند، فاصله تراشه تنسور ۲ حتی بیشتر از قبل خواهد شد.

با این حال، به خاطر داشته باشید که مشخصات روی کاغذ لزوما منعکس کننده تجربیات روزمره کاربران نیست. باید منتظر بمانیم و ببینیم که پیکسل ۷ پرو چه زمانی به طور رسمی عرضه خواهد شد و اینکه آیا فقدان عملکرد مشابه نسل ۸ آنقدر قابل توجه خواهد بود که برای پیکسل ۷ یک شکست تلقی شود یا خیر؟

این گروه تلگرامی همچنین به برخی از اسم رمز گوشی‌ها اشاره کرده است. نام‌های رمز تایید شده توسط منابع مطلع مربوط به نمونه اولیه پیکسل ۷ پرو عبارتند از Panther (Pixel 7)، Cheetah (Pixel 7 Pro) و Felix (که این مورد آخری، احتمالا به Pixel 7a اشاره دارد).

به گفته PhoneArena، با توجه به افشای اطلاعات قبلی و همچنین افشای مشخصات پیکسل ۷ و پیکسل ۷ پرو توسط گوگل در رویداد Google I/O امسال، می‌دانیم که این دو گوشی از طراحی ظریفی مشابه پرچمداران سال گذشته گوگل با برخی رنگ‌های جدید برخوردار خواهند بود. تاکنون انتظار نمی‌رفت که دوربین این دو دستگاه تغییری جدی داشته باشند و حتی هنوز اطلاعاتی در مورد ظرفیت باتری آن‌ها نشنیده‌ایم. این دو گوشی احتمالا در پاییز در ماه اکتبر رونمایی می‌شوند.

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
محسن علیرضائیان