حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

رشد ۳۳ درصدی فروش مدیاتک بخاطر عملکرد خوب تراشه‌ های دیمنستی ۸۰۰۰ و ۹۰۰۰

مدیاتک از سال‌ها پیش تا به امروز، به عنوان یکی از برترین تولید کنندگان تراشه‌های موبایل، مورد توجه عموم شرکت‌ها بوده است. این شرکت در چند سال اخیر رشد و فروش خوبی تجربه کرده است و شاهد رشد ۳۳ درصدی فروش مدیاتک بخاطر عملکرد خوب تراشه‌ های دیمنستی ۸۰۰۰ و ۹۰۰۰ هستیم. در ادامه با ترنجی همراه باشید.

رشد ۳۳ درصدی فروش مدیاتک به چه دلایلی محقق شده است؟!

بر اساس آمار و اطلاعات دریافتی، در میان گوشی‌های هوشمند عرضه شده در نیمه اول سال جاری، سازندگان بیشتری از نسل جدید تراشه‌های Dimensity مدیاتک استفاده کرده‌اند. از زمان عرضه رسمی سری Dimensity، مدیاتک عملکرد بسیار خوبی داشته است. برای نیمه اول سال، سری تراشه‌ های دیمنستی ۸۰۰۰ و ۹۰۰۰، محرک‌های اصلی این شرکت بوده‌اند. در حالی که Dimensity 9000 سهم زیادی را دارد، Dimensity 8100 و Dimensity 8000 نیز فروش بسیار خوبی را تجربه می‌کنند. در مجموع، این تراشه‌ها عملکرد مالی مدیاتک را افزایش داده‌اند، به طوری که طی پنج ماه گذشته، درآمد این شرکت تا ۳۳ درصد افزایش یافته است.

رشد ۳۳ درصدی فروش مدیاتک

طبق اطلاعات منتشر شده توسط مدیاتک، درآمد این شرکت در ماه مه حدود ۵۲.۷۶ میلیارد دلار بوده است که نسبت به ماه آوریل حدود ۱ درصد کاهش داشته است، اما نسبت به سال قبل حدود ۲۶.۰۱ درصد افزایش داشته و بیش از ۵۰ میلیارد دلار برای سه ماه متوالی، یعنی ۳۳.۰۷ درصد افزایش یافته است و به ۲۴۷.۴ میلیارد NT$ رسیده است و با این شرایط، این شرکت هیچ مشکلی برای تکمیل هدف سه ماهه دوم خود ندارد.

تولید کنندگان در حال کاهش سفارش هستند

با این حال، ژوئن آینده، وضعیت در بازار تلفن همراه متفاوت خواهد بود. به دلیل فشارهای مختلف مانند تورم، سازندگان تلفن همراه شروع به تعدیل موجودی‌های خود کرده‌اند و به همین دلیل، خرید قطعات تلفن همراه کاهش یافته است. بنابراین انتظار نمی‌رود عملکرد ماه ژوئن مدیاتک خوب به نظر برسد. با این حال، این مشکل برای تولید کنندگان، موضوع خاصی نیست.

به گفته خبرگزاری GizChina، برندهای اصلی تلفن همراه امسال تحت تاثیر قرار خواهند گرفت. چندی پیش حتی اخباری مبنی بر تعلیق خرید سامسونگ منتشر شد که به یک پیش‌بینی در بازار تلفن همراه تبدیل شده بود. در بازار تراشه‌ها، کوالکام و مدیاتک رقبای مستقیم هستند و سال‌هاست که همینطور بوده است.

مدیاتک

در حالی که تا پیش از این به نظر می‌رسید بسیاری از برندها، محصولات کوالکام را برای پردازنده های پرچمدار ترجیح می‌دهند، اما گویا حالا به نظر می‌رسد که وضعیت مدیاتک در فروش تراشه گوشی‌های هوشمند میان رده و پایین رده بهتر است. با این حال، از زمان ظهور فناوری 5G، سری Dimensity فروش این شرکت را افزایش داده است.

عملکرد جدیدترین تراشه پرچمدار این شرکت یعنی Dimensity 9000 کمی بهتر از اسنپدراگون ۸ نسل ۱ کوالکام است. به همین دلیل کوالکام مجبور شده است تا اسنپدراگون ۸ پلاس نسل ۱ را زودتر به بازار عرضه کند تا از MediaTek در بازار تراشه‌های پرچمدار جلوتر باشد.

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
محسن علیرضائیان