حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

پرفروش ترین ساعت های هوشمند جهان در سه ماهه اول ۲۰۲۲؛ اپل واچ سری ۷ در صدر

ساعت‌های هوشمند ذاتا گجت‌هایی هستند که در کسب تجربه‌ای بهتر از زندگی تکنولوژی‌ محور به شما کمک می‌کنند. حال اگر این ساعت‌ها، اسم اپل را یدک بکشند چطور؟ اخیرا، پرفروش ترین ساعت های هوشمند جهان در سه ماهه اول سال ۲۰۲۲ مشخص شده‌اند و اپل واچ سری ۷ و اپل واچ SE در صدر جدول هستند. با ترنجی همراه باشید.

پرفروش ترین ساعت های هوشمند جهان کدامند؟!

اپل در حال حاضر پرفروش‌ترین گوشی هوشمند، تبلت، هدفون بی‌سیم و بلندگوی هوشمند جهان را برای سه ماهه اول ۲۰۲۲ دارد. اکنون، داده‌های جدید نشان می‌دهد که این شرکت در بازار پرسود ساعت‌های هوشمند نیز جایگاه اول را به خود اختصاص داده است. اینطور که پیداست، اپل واچ سری ۷، پرفروش ترین ساعت هوشمند در سراسر جهان است.  فرانسیسکو جرونیمو، تحلیلگر بازار، اینفوگرافیک کوچکی را در مورد پرفروش ترین ساعت‌های هوشمند جهان در سه ماهه اول امسال به اشتراک گذاشته است و جای تعجب نیست که اپل کاملا در این رده‌بندی تسلط کامل داشته است.

پرفروش ترین ساعت های هوشمند جهان

اپل واچ سری ۷، گران‌ترین ساعت هوشمند این برند با قیمت اولیه ۳۹۹ دلار در ایالات متحده، بین ژانویه تا مارس ۲۰۲۲، به پرفروش‌ترین ساعت هوشمند جهان تبدیل شده است. شایعات اولیه به طراحی مجدد کامل لبه‌های صاف اشاره می‌کردند، اما طراحی نهایی اپل واچ سری ۷، نشان‌ دهنده تغییری متوسط ​​نسبت به سری ۶ بود و همان ظاهر کلی را با صفحه‌نمایش بزرگ‌تر و حاشیه‌های نازک‌تر همراه می‌کرد.

همانطور که لیست پرفروش‌ترین ساعت‌های هوشمند جهان نشان می‌دهد، به نظر نمی‌رسد این موضوع، مسئله افزایش تقاضا را مختل کند. در واقع، جایگاه اپل در بازار ساعت‌های هوشمند بسیار مستحکم است. دومین ساعت هوشمند محبوب جهان در سه ماهه اول باز هم محصولی از اپل است. اپل واچ SE علیرغم نسبتا قدیمی بودنش، همچنان به عملکرد خوب خود ادامه می‌دهد.

این ساعت هوشمند جذاب، حالا به دومین سالگرد معرفی خود نزدیک می‌شود، اما قیمت ۲۷۹ دلاری آن مشتریان را همچنان علاقه‌مند نگه داشته است. این مدل طراحی فوق‌العاده اپل واچ سری ۴ و اپل واچ سری ۶ را ارائه می‌دهد، اما بدون پشتیبانی از ویژگی‌های خاصی مانند پشتیبانی از ECG عرضه شده است و برای اکثر مشتریان، این ساعت هوشمند حتی بیش از حد مناسب است، از این رو محبوبیت آن بالاست.

پرفروش ترین ساعت های هوشمند جهان

فروش ساعت‌های هوشمند احتمالا در ماه‌های آینده نیز ثابت بماند، زیرا اخیرا تعداد کمی از رقبا محصول جدیدی عرضه کرده‌اند. اما به طور کلی، فروش نسل فعلی Watch SE اپل در ماه سپتامبر به پایان می‌رسد، یعنی همان زمانی که اپل نسخه نسل دوم این ساعت را عرضه می‌کند. جزئیات در مورد آنچه که این دستگاه ارائه خواهد داد، بسیار ناچیز است. اما به احتمال زیاد همان طراحی مدل فعلی را با تراشه‌ای سریع‌تر و برخی از ویژگی‌های اضافی ارائه می‌دهد.

اپل واچ سری ۳ نیز پرفروش است، اما اپل تولید آن را کاهش می‌دهد

در حالی که اپل واچ سری ۷ و اپل واچ SE، عمده فروش ساعت‌های هوشمند اپل را به خود اختصاص دادند، سری ۳ ارزان‌تر و بسیار قدیمی‌تر، در نهایت به افزایش سهم بازار این برند به ۵۱.۲ درصد در سه ماهه اول ۲۰۲۲ کمک خوبی کرد. اپل واچ سری ۳ با قیمت ۱۹۹ دلار به فروش می‌رسد و در ابتدا، در سال ۲۰۱۷ عرضه شده بود. این واقعیت که تقریبا پنج سال از عمر آن می‌گذرد به این معنا است که این روزها خرید آن به ندرت توصیه می‌شود، اما این گجت همچنان آنقدر محبوب است که به پنجمین ساعت هوشمند پرفروش در سراسر جهان تبدیل شود.

پرفروش ترین ساعت های هوشمند جهان

با این حال، سری ۳ به پایان عمر خود نزدیک می‌شود. علیرغم اینکه این ساعت هوشمند هنوز هم در حال فروش است، اپل بیش از WatchOS 8، از آن پشتیبانی نمی‌کند و ویژگی‌های watchOS 9 که اخیرا معرفی شده‌اند را دریافت نخواهد کرد و تقریبا به طور قطع در سپتامبر، پشتیبانی از آن متوقف خواهد شد.

سامسونگ تنها برند دیگری است که ساعت‌های هوشمند آن در بین ۵ برند برتر قرار داد

در مورد دو جایگاه دیگر در لیست ۵ ساعت هوشمند برتر باید گفت که این ساعت‌ها متعلق به گلکسی واچ ۴ سامسونگ و گلکسی واچ ۴ کلاسیک هستند که اولین ساعت‌های این شرکت که با سیستم عامل ارتقا یافته Wear OS گوگل می‌باشند. این دو ساعت هوشمند به اندازه‌ای محبوب هستند که مجموعا ۱۸.۹ درصد از سهم بازار جهانی را برای سامسونگ به دست آورده‌اند.

باتری حجیم برای نسخه بزرگ‌تر گلکسی واچ ۵ سامسونگ

به گفته PhoneArena، این نشان دهنده رشد قوی کره‌ای‌ها در سه ماهه اول ۲۰۲۰ بوده است، یعنی همان زمانی که این برند هنوز ساعت‌های هوشمند مجهز به تایزن را عرضه می‌کرد. از آخرین داده‌های بازار مشخص است که سامسونگ تصمیم درستی برای جایگزینی تایزن با Wear OS گرفته است. با توجه به اینکه این شرکت اکنون روی نسل بعدی گلکسی واچ ۵ و واچ ۵ پرو کار می‌کند، این حرکت باید تا نیمه دوم سال ۲۰۲۲ و پس از آن نیز ادامه یابد.

پشت سر سامسونگ، از نظر میزان کل فروش، برند گارمین با سهم ۷.۲ درصدی و هواوی با سهم ۴.۵ درصدی حضور دارند. فیت بیت که متعلق به گوگل است، در مجموع با سهم ۳.۶ درصدی، جایگاه پنجم را به خود اختصاص داده است، هرچند جالب است که ببینیم پس از عرضه Pixel Watch در پاییز امسال، این وضعیت چگونه ادامه می‌یابد.

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
محسن علیرضائیان