حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

با iOS 16 سرانجام می‌توانید آلبوم عکس‌های مخفی خود را با Touch ID یا Face ID قفل کنید

نوشته

1 سال قبل | بدون دیدگاه | اپل

با توجه به درخواست قابلیتی که حداقل پنج سال پیش از سوی کاربران مطرح شده بود، برنامه Photos در نسخه جدید سیستم‌عامل همراه اپل، iOS 16، درنهایت به شما این امکان را می‌دهد تا آلبوم عکس‌های مخفی خود را با رمز عبور یا ازطریق روش‌های بیومتریک، قفل کنید.

قفل کردن آلبوم مخفی در iOS 16

در نسخه‌های قبلی iOS، علامت‌گذاری یک عکس به‌عنوان مخفی، صرفاً آن را از آلبوم اصلی دوربین حذف می‌کرد و آن را در یک مکان جداگانه موجود در لیست آلبوم‌ها قرار می‌داد. اما چشمان کنجکاو می‌توانستند به‌راحتی بر روی آن ضربه زده تا آن‌ها را آشکار کنند.

بااین‌حال، یک اکوسیستم کامل از برنامه‌های شخص‌ثالث حاوی “پوشه مخفی” برای رفع این نقص ظاهر شده است و به عکس‌های ایمن اجازه می‌دهد توسط Face ID یا Touch ID محافظت شوند. سازندگان رقیب مانند سامسونگ برنامه‌های Secret Folder را به‌عنوان برنامه‌های پیش‌فرض خود، به‌ویژه برای رفع این نیاز ارائه می‌کنند.

قفل کردن آلبوم مخفی در iOS 16

قفل کردن آلبوم مخفی در iOS 16

با iOS 16 دیگر نیازی به اپلیکیشن جداگانه نخواهید داشت. خود برنامه Photos به‌طور خودکار آلبوم Hidden و آلبوم Recently Deleted را قفل می‌کند. به‌طور پیش‌فرض، این آلبوم‌ها برای دسترسی به Face ID ،Touch ID یا رمز عبور آیفون شما نیاز دارند.

این ویژگی به‌عنوان بخشی از سخنرانی اصلی WWDC اعلام نشد. چیزی که برجسته شد، اضافه شدن کتابخانه‌های عکس مشترک iCloud برای خانواده‌ها بود. با شروع از iOS 16، کاربران می‌توانند یک کتابخانه خانوادگی با حداکثر پنج نفر دیگر بسازند تا به‌طور خودکار عکس‌ها را با یکدیگر به‌اشتراک بگذارند. برنامه دوربین حتی به شما امکان می‌دهد عکس‌ها را مستقیماً به آلبوم عکس اشتراک‌گذاری‌شده ارسال کنید (یک رابط‌کاربری سوئیچ به شما این امکان را می‌دهد که برای هر عکسی که هنگام گرفتن عکس شخصی گرفته می‌شوید، آن را غیرفعال کنید).

iOS 16 از پاییز امسال برای همه کاربران آیفون (آیفون 8 به بعد) در دسترس خواهد بود. نسخه بتای توسعه‌دهنده نیز از هم‌اکنون و ازطریق وب‌سایت رسمی اپل در دسترس است.

نظر شما پیرامون ارائه قابلیت قفل آلبوم مخفی در گوشی‌های آیفون دارای iOS 16، سال‌های پس از رقیبان اندرویدی خود چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی