حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

اشاره به نمایشگر همیشه روشن آیفون 14 پرو در کدهای منبع iOS 16

نوشته

1 سال قبل | بدون دیدگاه | اپل

سیستم‌عامل iOS 16 اپل در WWDC 2022 این شرکت معرفی شد که یکی از بزرگ‌ترین تغییرات آن، یک صفحه قفل کاملاً بازطراحی‌شده است. اکنون می‌توانید صفحه قفل آیفون خود را با ویجت‌ها، فونت‌ها، والپیپرهای پویا و موارد دیگر شخصی‌سازی کنید. همه این ویژگی‌ها درحالی ارائه می‌شوند که شایعات حاکی از آن است که آیفون 14 پرو می‌تواند یک نمایشگر همیشه روشن جدید داشته باشد. اکنون، 9to5Mac چندین مرجع در iOS 16 پیدا کرده است که نشان می‌دهد، قابلیت AOD از سوی اپل درحال توسعه بوده و امکان استفاده از آن در آیفون‌های آینده وجود دارد.

نمایشگر همیشه روشن آیفون 14 پرو در کدهای منبع iOS 16

مارک گورمن از بلومبرگ برای اولین بار گزارشی از صفحه قفل اصلاح‌شده ارائه کرد که به‌عنوان بخشی از iOS 16 اضافه می‌شود. گورمن همچنین خاطرنشان کرد که iOS 16 بر اساس پشتیبانی از قابلیت نمایشگر همیشه روشن که احتمالاً با آیفون 14 پرو و 14 پرو مکس ارائه خواهد شد، توسعه داده می‌شود.

اکنون که اولین نسخه بتای توسعه‌دهنده در دسترس است، 9to5Mac چندین مرجع را کشف کرده است که تأیید می‌کنند iOS 16 واقعاً از نمایشگر همیشه روشن پشتیبانی می‌کند. در iOS 16، سه فریمورک جدید اضافه شده است که مربوط به مدیریت نور پس‌زمینه نمایشگر آیفون است. مدیریت نور پس‌زمینه یکی از جنبه‌های کلیدی فعال کردن ویژگی نمایشگر همیشه روشن است.

هر یک از این چارچوب‌ها شامل ارجاعاتی به قابلیت نمایشگر همیشه روشن هستند. ازنظر تئوری، می‌توانید حدس بزنید که این ویژگی‌ها با اشاره به ویژگی‌های نمایشگر همیشه روشن موجود اپل واچ اضافه شده‌اند، اما در اینجا این‌طور نیست.

نمایشگر همیشه روشن آیفون 14 پرو در کدهای منبع iOS 16

نمایشگر همیشه روشن آیفون 14 پرو در کدهای منبع iOS 16

تمام فریم‌ورک‌های کشف‌شده توسط 9to5Mac توسط اجزای مختلف iOS ازجمله صفحه قفل استفاده می‌شود. علاوه‌بر این و مهم‌تر از همه، ارجاعات متعددی به نمایشگر همیشه روشن در Springboard وجود دارد؛ این همان چیزی است که قفل صفحه (و صفحه اصلی) آیفون را مدیریت می‌کند. اپل واچ از Springboard استفاده نمی‌کند.

درنهایت، شماری از کدهای پنهان در iOS 16 نیز وجود دارد که مهندسان اپل می‌توانند از آن‌ها برای فعال کردن قابلیت نمایشگر همیشه روشن، حتی در دستگاه‌های پشتیبانی‌نشده، استفاده کنند. این بدان معناست که مهندسان اپل می‌توانند این ویژگی را در آیفون 13 پرو، حتی پیش از ارائه این ویژگی با آیفون 14 پرو و ​​آیفون 14 پرو مکس در اواخر سال جاری، آزمایش کنند.

اگر تعجب می‌کنید که چرا ویژگی نمایشگر همیشه روشن به سری آیفون 14 پرو محدود می‌شود، حتی اگر اپل این ویژگی را بر روی آیفون 13 پرو آزمایش کند، به فناوری رفرش‌ریت ProMotion برمی‌گردد.

رفرش‌ریت نمایشگر سری آیفون 13 پرو، می‌تواند از 120 هرتز تا 10 هرتز متغیر باشد. برای زمینه، نمایشگر همیشه روشن اپل واچ می‌تواند تا نرخ نوسازی 1 هرتز کاهش یابد. این به نمایشگر همیشه روشن اجازه می‌دهد تا یک گزینه باشد و همچنین عمر باتری اپل واچ را از بین نبرد. اگرچه تأیید نشده است، اما ممکن است آیفون 14 پرو بتواند با فرکانس 1 هرتز نیز کار کند تا عمر باتری را حفظ کرده و درعین‌حال ویژگی نمایشگر همیشه روشن را ارائه دهد.

درنهایت، واضح است که iOS 16 از بسیاری جهات درحال ایجاد زمینه برای ویژگی AOD است. ویجت‌ها و طرح‌های نوتیفیکیشن جدید بر روی صفحه قفل برای نمایشگر همیشه روشن عالی هستند و کد زیربنایی iOS 16 تأیید می‌کند که چنین قابلیتی در حال توسعه است.

نظر شما درباره احتمال ارائه قابلیت نمایشگر همیشه روشن با آیفون 14 پرو، به‌استناد کد منبع یافت‌شده در iOS 16 چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی