حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

آیفون 14 پرو احتمالاً از قابلیت نمایشگر همیشه روشن (AOD) بهره می‌برد

نوشته

1 سال قبل | بدون دیدگاه | اپل، شایعات

شایعات جدید نشان می‌دهد که آیفون 14 پرو و ​​14 پرو مکس آینده، با ارتقا صفحات ProMotion خود ممکن است از قابلیت نمایشگر همیشه روشن استفاده کنند. گفتنی است که این روزها نمایشگری که با فرکانس 90 یا 120 هرتز به‌روزرسانی می‌شود، به یک ویژگی استاندارد در گوشی‌های هوشمند پرچمدار تبدیل شده است. آیفون 13 پرو و ​​پرو مکس سال گذشته نیز طبق این روال اولین گوشی های هوشمند اپل بودند که دارای صفحه نمایش 120 هرتزی بودند. اما برخلاف بعضی نمونه های سایر شرکت ها تنها از کاهش نرخ بروزرسانی تا 10 هرتز پشتیبانی می‌کردند. تحلیل‌گر صنعت نمایشگر ها، راس یانگ، حالا می‌گوید اپل می‌خواهد با استفاده از صفحات LTPO با قابلیت کاهش نرخ بروزرسانی تصویر تا 1 هرتز، ورق را در تولیدات خود برگرداند. با ترنجی در بررسی این خبر همراه ما باشید.

Razer Phone 1 روند نمایشگر های با نرخ تازه سازی بالا را آغاز کرد و این روند توسط سامسونگ محبوب شد. پیش از آن، اکثر گوشی‌ های هوشمند با نرخ تازه‌سازی 60 هرتز عرضه می‌شدند. نرخ تازه سازی، در واقع تعداد دفعاتی است که نمایشگر در هر ثانیه نو می‌شود. بر روی کاغذ یک صفحه نمایش 120 هرتزی دو برابر سریعتر از یک صفحه نمایش 60 هرتزی تازه می‌شود، که باعث می‌شود محتوای در حال حرکت سریعتر و روان تر به نظر برسد.

اشاره راس یانگ به احتمال استفاده از قابلیت نمایشگر همیشه روشن (AOD) در آیفون 14 پرو

اشاره راس یانگ به احتمال استفاده از قابلیت نمایشگر همیشه روشن (AOD) در آیفون 14 پرو

مصرف انرژی احتمالاً دلیل تاخیر اپل در استفاده از نمایشگر همیشه روشن بوده است

مسئله این است که نرخ تازه سازی بالاتر صفحه نمایش، انرژی باتری را سریعتر تخلیه می‌کند. بنابراین برای مقابله با آن، سازندگانی مانند اپل و سامسونگ از فناوری اکسید پلی کریستالی با دمای پایین (LTPO) استفاده می‌کنند که نرخ تازه سازی پویا را امکان پذیر کرده و بسته به شرایط تغییر می‌کند. این قابلیت بسته به محتوای در حال نمایش کاملا منطقی به نظر می‌رسد. زیرا هنگامی که صفحه نمایش محتوای ثابتی مانند متنی ساده را نشان می‌دهد، حقیقتاً به نرخ تازه سازی بالا نیازی نیست.

اپل فناوری نرخ تازه سازی بالای خود را ProMotion می‌نامد. در حال حاضر آیفون 13 پرو و ​​پرو مکس تنها دستگاه های آیفون قادر به کاهش نرخ تازه سازی تا 10 هرتز هستند. در مقابل اما همانطور که گفتیم، گوشی‌ هایی مانند گلکسی اس 22 اولترا می‌توانند نرخ به‌روزرسانی را حتی تا 1 هرتز کاهش دهند. این موضوع نه تنها عمر باتری را حفظ می‌کند، بلکه به عملکرد نمایشگر همیشه روشن نیز کمک خواهد کرد. هرچند برای مدت کوتاهی انتظار می رفت که آیفون 13 نیز قابلیت صفحه نمایش همیشه روشن را داشته باشد، اما این امر محقق نشد.

قابلیت AOD در اپل واچ از گذشته وجود دارد

اپل واچ سری 5 و نسخه های جدیدتر دارای ویژگی همیشه روشن است که به آنها امکان می‌دهد زمان و سایر اطلاعات قابل نمایش را همیشه و بدون دردسر نشان دهند. راس یانگ‌، کارشناس صنعت نمایشگر می‌گوید که انتظار دارد این ویژگی در سال جاری به آیفون 14 پرو و ​​پرو مکس نیز اضافه شود.

این قابلیت به طور بالقوه به شما امکان می‌دهد تاریخ، زمان و اعلان ها را بدون نیاز به باز کردن قفل گوشی آیفون خود مشاهده کنید.

همانطور که از روند سال گذشته برمی‌آید، تنها آیفون 14 پرو 6.1 اینچی و آیفون 14 پرو مکس 6.7 اینچی احتمالاً صفحه نمایش ProMotion دارند. در حالی که آیفون 14 ساده 6.1 اینچی و آیفون 14 مکس 6.7 اینچی با صفحه نمایش 60 هرتز عرضه خواهند شد. همچنین شایعه شده است که مدل‌های پرو به جای بریدگی برای دوربین جلو و فناوری Face ID، دارای یک بریدگی به شکل i هستند. مدل‌ های پرو همچنین به احتمال زیاد دارای دوربین اصلی جدید و تراشه قدرتمندتر هستند. این می‌تواند به آنها کمک کند تا بهترین گوشی‌ های سال 2022 در این بخش شوند.

نسخه‌ های استاندارد اما احتمالاً از همان تراشه A15 Bionic استفاده می‌کنند که خط تولید فعلی را تامین می‌کند. انتظار می‌رود همه گوشی ها دارای دوربین سلفی بهبود یافته و قابلیت اتصال ماهواره‌ای باشند.

به نقل از منبع، پیش از این انتظار می‌رفت اپل سری آیفون 14 را در ماه سپتامبر معرفی کند. اما با گزارش جدید مبنی بر اینکه محدودیت‌ های اقتصادی و کرونا در چین اپل را از برنامه عقب می‌اندازد، نمی‌توان گفت که آیا این شرکت بتواند به برنامه اولیه عرضه خود پایبند باشد یا خیر.

 

قابلبت نمایشگر همیشه روشن را به نسبت انرژی مصرفی آن مفید و لازم می‌دانید؟ در بخش نظرات دیدگاه خود را به ما بگویید.

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
مصطفی‌ بشری