حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

آمار فروش کامپیوترهای شخصی بازار چین در سه ماه اول سال ۲۰۲۲ منتشر شد

در چند وقت اخیر، اخبار زیادی درباره کاهش فروش محصولات مختلف می‌شنویم. این موضوع اکنون در بازارهای دیگری نیز به وقوع پیوسته و کاهش شدن روند عرضه و تقاضا شدت بیشتری خواهد گرفت. اخیرا آمار فروش کامپیوترهای شخصی بازار چین در سه ماه اول سال ۲۰۲۲ منتشر شده است. با ترنجی همراه باشید.

آمار فروش کامپیوترهای شخصی بازار چین

گزارش‌های اخیر حکایت از کاهش فروش در بخش رایانه‌های شخصی بازار چین دارد. در واقع، بسیاری از تولیدکنندگان مادربرد به دلیل تقاضای کم، قصد دارند حجم تولیدات خود را به مقدار زیادی کاهش دهند. امیدها به مجموعه بعدی محصولات از شرکت‌های بزرگی مانند AMD، Intel و NVIDIA است. با این حال، در حال حاضر می‌توانیم شاهد کاهش بزرگی در کل بازار مصرفی باشیم. طبق گزارش اخیر موسسه Canalys، فروش بازار محصولات دسکتاپ، نوت‌بوک و ورک استیشن در چین برای سه ماهه اول سال ۲۰۲۲ مجموعا ۱۱.۶۶ میلیارد محموله بوده است و لنوو همچنان رهبر بازار رایانه‌های شخصی چین می‌باشد.

همانطور که انتظار می‌رفت، لنوو برای یک دوره دیگر نیز رهبر بازار رایانه‌های شخصی مانده است. این شرکت با موفقیت حدود ۴.۲۹ میلیون دستگاه رایانه، نوت بوک و ورک استیشن عرضه کرده است. بنابراین، این شرکت در حال حاضر با سهم ۳۷ درصدی از بازار، در مقام اول ایستاده است. لنوو مدتی است که پادشاه بازار رایانه‌های شخصی بوده است و ظاهرا هنوز چیزی نمی‌تواند به دامنه تسلط این شرکت در بخش رایانه‌های شخصی خللی وارد سازد. از سوی دیگر، شرکت Dell که یک تولیدکننده آمریکای است، با عرضه ۱.۳۹ میلیون دستگاه، در رتبه دوم قرار گرفته است که منجر به کسب سهم ۱۲ درصدی از مجموعه کل بازار شده است. در نهایت نیز برند افسانه‌ای HP در جایگاه سوم ایستاده است. این شرکت نزدیک به ۰.۹۷ میلیون رایانه شخصی فروخته و ۸ درصد از سهم بازار را به خود اختصاص داده است.

آمار فروش کامپیوترهای شخصی بازار چین

در همین حال، ایسوس نیز با ۰.۸۳ میلیون، در میان پر فروش‌ترین شرکت‌ها قرار دارد. هواوی نیز با ۰.۷۱ میلیون دستگاه در این لیست حضور دارد. این پنج شرکت در واقع پنج شرکت برتر در زمینه فروش را تشکیل می‌دهند. فروش محصولات دسکتاپ با کاهش ۱۱ درصدی نسبت به سال گذشته به ۳.۹ میلیون دستگاه حتی بدتر شده است. نوت بوک‌ها تنها دسته محصولی بودند که با ۷.۷ میلیون واحد ترکیبی و ۶ درصد سهم بازار، رشد قابل توجهی را تجربه کردند.

ظاهرا نتایج بازار رایانه‌های شخصی چین تحت تاثیر شیوع مجدد ویروس کرونا در چین قرار گرفته است. این شیوع مجدد، چین را مجبور به اتخاذ تدابیر شدید و اعمال قرنطینه جدید کرده است. در نتیجه این امر بر تولید و همچنین تقاضا تاثیر گذاشته  و زنجیره‌های تامین دوباره با محدودیت دیگری مواجه شده‌اند. از همین روی، کمبود قطعات تولیدی بر کل بازار تاثیر می‌گذارد.

این موضوع باعث افزایش تورم و در نتیجه کاهش تقاضا شده و قدرت خرید مشتریان را رو به کاهش گذاشته است. قرنطینه در چین بر سایر بخش‌های این صنعت نیز تاثیر زیادی خواهد داشت. به عنوان مثال، عرضه سری آیفون ۱۴ به دلیل کمبود قطعات در خطر است و احتمالا با تاخیر قابل توجهی روبرو خواهد شد.

آمار فروش کامپیوترهای شخصی بازار چین

این تنها موضوع نیست و تولید و فروش بخش تبلت‌ها نیز روندی کاهش داشته است. این گزارش همچنین اطلاعات مربوط به تبلت‌ها را ارائه داده است. ظاهرا باز هم با یک آمار کاهشی دیگر روبرو هستیم. بازار چین اخیر شاهد کاهش ۱۳ درصدی دیگر در حجم فروش بوده، زیرا شتاب تقاضای ایجاد شده در طول همه‌گیری از بین رفته است. اپل با ۱.۲ میلیون عرضه در این بخش پیشتاز بوده است. این شرکت کوپرتینویی حدود ۲۶ درصد از سهم بازار را در اختیار دارد.

به گفته GizChina، هواوی با وجود تمام محدودیت‌ها و تحریم‌هایی که علیه‌اش اعمال شده است، با ۰.۹۳ میلیون واحد عرضه شده و ۲۰ درصد از سهم بازار در رتبه دوم قرار دارد. در نهایت، ما شیائومی را داریم که پس از احیای بخش تبلت‌های خود توانست با ۰.۶ میلیون دستگاه عرضه شده و ۱۳ درصد از سهم بازار، در جایگاه سوم قرار گیرد. Honor تنها شرکتی است که شاهد بهبود ۲ درصدی سهم بازار خود با عرضه ۰.۴ میلیون دستگاه است. با این حال، آنر در سال گذشته چندان به این بخش مرتبط نبوده است. در ادامه، لنوو نیز با ۰.۳ میلیون عرضه و ۷ درصد از سهم بازار، جایگاه پنجم را به خود اختصاص داده است.

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
محسن علیرضائیان