حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

گزارش مالی اپل در فصل دوم 2022 اعلام شد: رکورد درآمد در سه‌ماهه منتهی‌به مارس

نوشته

1 سال قبل | بدون دیدگاه | اپل، عملکرد تجاری شرکت ها

اپل امروز رسماً گزارش درآمد خود در فصل دوم مالی سال 2022 را اعلام کرد که سه‌ماهه اول سال شامل ماه‌های ژانویه، فوریه و مارس را پوشش می‌دهد. برای این فصل، اپل درآمد 97.3 میلیارد دلاری را گزارش کرده که نسبت‌به سال گذشته، 9 درصد افزایش داشته است. این شرکت همچنین سود خالص 25 میلیارد دلاری و سود هر سهم به‌میزان 1.52 دلار را نیز گزارش کرد. با احتساب تمامی این موارد، اپل بهترین درآمد سه‌ماهه دوم در تاریخ شرکت خود را به‌لطف عملکرد بی‌نظیر آیفون و مک کسب کرده است.

گزارش مالی اپل در فصل دوم 2022

با گزارش درآمد اپل در فصل فوق‌العاده قوی تعطیلات و رکوردشکنی این شرکت در سه‌ماهه اول 2022، تحلیلگران بار دیگر انتظارات زیادی برای سه‌ماهه دوم 2022 داشتند. انتظار می‌رفت که اپل درآمد کل 95.51 میلیارد دلاری را درمقابل 89.58 میلیارد دلار برای مدت‌زمان مشابه در سال گذشته گزارش کند.

وال‌استریت همچنین رشد کسب‌وکارهای آیفون، مک، ابزارهای پوشیدنی و خدمات را پیش‌بینی کرده بود، درحالی‌که انتظار می‌رفت درآمد آیپد کاهش یابد.

خود اپل بار دیگر از ارائه هرگونه پیش‌بینی برای این سه‌ماهه خودداری کرده و تنها به اعلام نگرانی در مورد مشکلات عرضه اشاره کرده بود. این مشکلات اعم از همه‌گیری COVID-19 و کمبود عرضه، همچنان بر درآمد اپل و توانایی این شرکت در پیش‌بینی درآمد آینده خود تأثیر می‌گذارد.

گزارش مالی اپل در فصل دوم 2022

گزارش مالی اپل در فصل دوم 2022

اپل همچنین دیگر تعداد فروش را برای هیچ‌یک از محصولات خود گزارش نمی‌کند؛ اما درعوض گزارشی از تفکیک درآمد براساس دسته‌بندی محصول ارائه می‌دهد. در اینجا تفکیک کامل برای سه‌ماهه دوم مالی 2022 آمده است:

آیفون: 50.57 میلیارد دلار (5.5 درصد افزایش نسبت‌به سال گذشته)

مک: 10.43 میلیارد دلار (14.3 درصد افزایش نسبت‌به سال گذشته)

آیپد: 7.65 میلیارد دلار (2.2 درصد کاهش نسبت‌به سال گذشته)

ابزارهای پوشیدنی: 8.82 میلیارد دلار (12.2 درصد افزایش نسبت‌به سال گذشته)

خدمات: 19.82 میلیارد دلار (17.2 درصد افزایش نسبت‌به سال گذشته)

واکنش سهام AAPL

با توجه به افزایش درآمد اپل، سهام AAPL بیش از 2 درصد افزایش یافته و به 167 دلار به‌ازای هر سهم رسیده است. سهام این شرکت دیروز با قیمت 156.57 دلار بسته شد و درجریان معاملات امروز و پیش از انتشار درآمد، 4.52 درصد افزایش یافت.

اپل همچنین سود نقدی 0.23 دلاری را برای هر سهم عادی خود اعلام کرده است که افزایش 5 درصدی را نشان می‌دهد. هیئت‌مدیره این شرکت همچنین مجوز افزایش 90 میلیارد دلاری به برنامه بازخرید سهام موجود را صادر کرده است.

نقل‌قول مدیران اجرایی اپل

تیم کوک، مدیرعامل اپل، درباره نتایج درآمد سه‌ماهه دوم سال 2022 این شرکت بیان می‌کند:

 رکورد درآمدی این سه‌ماهه گواهی‌بر تمرکز بی‌وقفه اپل بر نوآوری و توانایی ما برای ایجاد بهترین محصولات و خدمات در جهان است. ما از دیدن پاسخ قوی مشتریان به محصولات جدید خود و همچنین پیشرفتی که برای حذف کربن در زنجیره تأمین و محصولات خود تا سال 2030 درحال انجام هستیم، خرسندیم. ما مثل همیشه متعهد هستیم که نیروی خوبی در جهان باشیم؛ هم در آنچه ایجاد می‌کنیم و هم در آنچه‌که پشت‌سر می‌گذاریم.

لوکا ماستری، مدیر مالی اپل، نیز اضافه کرد:

 ما از رکوردهای کسب‌وکار خود در سه‌ماهه منتهی‌به مارس بسیار خرسندیم، زیرا رکورد درآمدی بی‌سابقه را برای خدمات و همچنین درآمد سه‌ماهه مارس برای آیفون، مک، گجت‌های پوشیدنی‌ها و لوازم‌جانبی به‌ثبت رساندیم. تداوم تقاضای قوی مشتریان برای محصولات‌مان، به ما کمک کرد تا به بالاترین حد خود برای دستگاه‌های فعال دست یابیم. عملکرد عملیاتی قوی ما بیش از 28 میلیارد دلار جریان نقدی عملیاتی ایجاد کرده که به ما این امکان را می‌دهد تا درطول این سه‌ماهه، نزدیک به 27 میلیارد دلار به سهامداران خود بازگردانیم.

شما می‌توانید گزارش مالی کامل اپل را در صفحه رسمی وب‌سایت این شرکت مطالعه فرمایید.

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی