حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

پتنت مایکروسافت برای دستگاه تاشو جدیدی اخیرا رویت شده است

مایکروسافت این روزها بیش از هر زمان دیگری قدرتمند و توانا است. این شرکت در حوزه نرم‌افزار بسیار توانمند است و حوزه محصولات سخت‌افزارمحور نیز به خوبی عمل می‌کند. در همین رابطه، پتنت مایکروسافت برای دستگاه تاشو جدیدی اخیرا رویت شده است. در ادامه با ترنجی همراه باشید.

پتنت مایکروسافت برای دستگاه تاشو جدیدی رویت شد…!

وقتی صحبت از گوشی‌های تاشو (از نوع کتابی) است، بازار موبایل دو راه جداگانه را طی کرده است. از یک سو مدلی همچون گلکسی زد فولد ۳ شرکت سامسونگ وجود دارد، جایی که نمایشگر بزرگ آن تا می‌شود و در داخل پوسته گوشی قرار می‌گیرد و با یک صفحه نمایش ثانویه در بیرون، می‌توانید از آن برای کارهای سریع و به صورت یک موبایل معمولی استفاده کنید.

از سوی دیگر نیز مدلی همچون میت ایکس اس ۲ هواوی نیز وجود دارد که نمایشگر در سمت زوایای بیرونی دستگاه تا می‌شود. بنابراین، وقتی دستگاه تا شود، همچنان از آن صفحه بزرگ می‌توان به عنوان مرکز اصلی برای مشاهده محتوا استفاده کرد. هر دو فرم این دستگاه‌ها، مزایا و معایب خود را دارند و بسیاری از کاربران در این فکر هستند که آیا یک گوشی تاشو به سمت داخل بخریم یا یک دستگاه تاشو به سمت بیرون؟ خوب، مایکروسافت با پتنت جدیدش می‌خواهد بهشما بگوید که چرا نباید هر دوی این موارد را با هم داشته باشید؟

پتنت مایکروسافت برای دستگاه تاشو

 

اخیرا یک پتنت توسط ردموندی‌ها به ثبت رسیده است که یک تلفن تاشو با یک دریچه را نشان می‌دهد که می‌تواند ۳۶۰ درجه دور لولای خود بچرخد. بنابراین، هم می‌تواند تا شود و هم از حالت جمع شدن خارج شود. درست است که Surface Duo 2 مایکروسافت کاملا می‌تواند این کار را انجام دهد، با این حال، تلفن‌های Duo به وضوح دستگاه‌های ۲ صفحه‌ای هستند که توسط یک لولا در وسط به یکدیگر متصل می‌شوند.

حق ثبت اختراعی که در به تازگی مشاهده شده است، یک گوشی با صفحه نمایش بدون درز را از یک طرف به طرف دیگر نشان می‌دهد. تصور چنین طراحی خاصی بسیار سخت به نظر می‌رسد. زیرا صفحه نمایشی که می‌تواند مستقیما از وسط خود به داخل و خارج تا شود و همچنان در برابر تمام فشارهای فیزیکی مقاومت کند، کمی دور از منطق به نظر می‌رسد. اما شاید این مایکروسافت باشد که منطق‌های محدود را بشکند.

همانطور که Android Headlines اخیرا اشاره کرده است، ال‌جی به تازگی یکی از این پنل‌های صفحه نمایش خود را به نمایش گذاشته است. بله، همان ال‌جی که بازار گوشی‌های هوشمند را رها کرد، همچنان در زمینه‌های دیگر قدرتمند و توانا است و تولید نمایشگر یکی از تخصص‌های پر رونق این شرکت است.

پتنت مایکروسافت برای دستگاه تاشو

شرکت LG Display در SID 2022 (Society for Information Display Expo) حضور داشت و چشم انداز خود را برای آینده صنعت OLED را نشان داد. همچنین چند دستگاه مفهومی که هم مانند گوشی‌های هوشمند و هم به شکل لپ‌تاپ با فلپ‌هایی که می‌توانستند تا زاویه ۳۶۰ درجه به داخل و خارج شوند را نیز به نمایش گذاشت.

صفحه نمایش‌ها با فناوری شیشه بسیار نازک ساخته شده‌اند و دارای روکش اولئوفوبیک ویژه‌ای هستند که باید حداقل کمی بهتر باشد تا اثر انگشت را از صفحه نمایش براق آن دور نگه دارد. بنابراین، در تئوری، این می‌تواند دقیقا همان فناوری باشد که مایکروسافت می‌خواهد از آن برای گوشی تاشو جدید خود استفاده کند. به گفته خبرگزاری PhoneArena، آیا این دستگاه همان Surface Duo 3 خواهد بود؟

این موضوع البته امکان پذیر است. زیرا شایعات در حال حاضر روی یکی دیگر از محصولات Surface Duo کاملا بدبین هستند و به نظر می‌رسد که مایکروسافت امسال از معرفی و عرضه این دستگاه صرف نظر کند تا طراحی محصول تاشو خود را اصلاح کند. بنابراین، بسیار محتمل است که یک یا دو سال دیگر شاهد معرفی یک Surface Duo 3 با تکنولوژی بالاتری باشیم.

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
محسن علیرضائیان