حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

بزرگترین تلویزیون OLED سامسونگ در راه است؟

نوشته

10 ماه قبل | بدون دیدگاه | تلویزیون، سامسونگ، شایعات

گفته می‌شود که سامسونگ بزرگترین تلویزیون OLED خود را معرفی خواهد کرد. این محصول اندازه ۸۳ اینچی داشته و احتمالا در سپتامبر ۲۰۲۳ (اوایل شهریور تا اوایل مهر ماه) معرفی می‌شود. طبق گزارشی از Business Korea، این تلویزیون آینده سامسونگ از یک پنل OLED WRGB ساخت LG Display استفاده خواهد کرد.

بزرگترین تلویزیون OLED سامسونگ از پنل های LG Display استفاده می‌کند

سامسونگ به تازگی نام تلویزیون آینده خود را (KQ83SC90A) در موسسه ملی مرکز تحقیقات رادیوی ثبت سازگاری کرده است. ثبت سازگاری برای ساخت، فروش و واردات تجهیزات پخش و ارتباطات مانند تلویزیون الزامی است. به طور معمول، یک محصول سه ماه پس از تکمیل این فرآیند معرفی خواهد شد.

در رویداد CES 2022، سامسونگ الکترونیکس تلویزیون S95B را معرفی کرد. دستگاه مذکور اولین تلویزیون OLED این شرکت در ۱۰ سال اخیر بود. این تلویزیون از پنل QD-OLED ساخت سامسونگ دیسپلی بهره می برد. با این حال، Samsung Display می‌تواند تنها 1.5 میلیون پنل QD-OLED در سال تولید کند که برای سامسونگ الکترونیکس کافی نیست. تقاضای بیشتری برای خرید تلویزیون های OLED سامسونگ در بازار وجود دارد. همچنین لازم به ذکر است که سامسونگ در حال حاضر تنها پنل های ۵۵ اینچی، ۶۵ اینچی و ۷۷ اینچی QD-OLED تولید می‌کند.

چرا سامسونگ از پنل های ال جی استفاده می‌کند؟

از سوی دیگر، ال‌جی دیسپلی می‌تواند سالانه حدود ۱۰ میلیون پنل OLED (WRGB) تولید کند. این میزان بیشتر از تقاضای تلویزیون های OLED ال جی است. همان طور که SamMobile اشاره می‌کند، این کمپانی می‌تواند با ظرفیت باقی مانده، پنل های OLED ۸۳ اینچی بسازد. در حال حاضر، جزئیاتی از مشخصات این تلویزیون آینده سامسونگ در دست نیست. انتظار می رود که این محصول دارای یک پنل OLED WRGB با وضوح 4K باشد. در حقیقت این همان پنلی است که LG Display در اختیار سامسونگ الکترونیکس قرار خواهد داد.

در حال حاضر، فقط LG Display پنل‌های OLED ۸۳ اینچی تولید می‌کند. این پنل ها، هم اکنون در تلویزیون های سونی و ال جی به کار گرفته می شوند. سامسونگ سومین برندی خواهد بود که تلویزیون‌ های OLED ۸۳ اینچی را به بازار عرضه خواهد کرد. بر اساس گزارش ها، ال جی دیسپلی هر سال ۵۰۰ هزار پنل OLED WRGB را به سامسونگ الکترونیکس می‌فروشد. بزرگترین تلویزیون OLED سامسونگ به احتمال زیاد بسیار گران خواهد بود. بنابراین در تعداد محدودی به فروش خواهد رسید. از این نیم میلیون پنل فروخته شده از سوی ال جی دیسپلی به سامسونگ، تنها تعداد محدودی از آن ها اندازه بزرگ ۸۳ اینچی دارند. پنل‌های باقی‌مانده‌ای که سامسونگ الکترونیک از LG Display خریداری می‌کند ممکن است از نظر اندازه کوچک‌تر باشند و به زودی شاهد عرضه تلویزیون‌ های OLED ۴۳ اینچی، ۴۸ اینچی، ۵۵ اینچی، ۶۵ اینچی و ۷۵ اینچی WRGB از سوی سامسونگ باشیم.

تلویزیون ۱۱۰ اینچی 16K برند BOE رسما معرفی شد: جشن ۳۰ سالگی بوئی

 

نظر شما چیست؟ این تلویزیون بزرگ ۸۳ اینچی OLED سامسونگ چه قیمتی خواهد داشت؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سهیل سلیمانی