حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

سخت افزار پیکسل واچ گوگل احتمالا یک نسخه LTE با CORTEX-M33 خواهد داشت

نوشته

1 سال قبل | بدون دیدگاه | اخبار، ساعت هوشمند، سخت‌افزار، گوگل

سخت افزار پیکسل واچ گوگل طی چند وقت اخیر مورد توجه رسانه‌ها بوده است. دلیل این موضوع هم آن است که اخبار و شایعاتی دال بر استفاده از تراشه ۴ سال پیش سامسونگ به گوش می‌رسید. اما حالا بر اساس اخبار و اطلاعات جدید، سخت افزار پیکسل واچ گوگل احتمالا یک نسخه LTE با CORTEX-M33 خواهد داشت. با ترنجی همراه باشید.

جزئیات سخت افزار پیکسل واچ گوگل مشخص شد

گوگل در کنفرانس I/O اخیر خود، اندروید ۱۳ را با قابلیت‌های خاص آن در نسخه دوم بتا معرفی کرد. با این حال، در این رویداد همچنین به معرفی گوشی هوشمند جدید این شرکت یعنی Pixel 6a و به نمایش گذاشتن پیکسل واچ و سری پیکسل ۷ آینده، پرداخته شد. ما انتظار داشتیم پیکسل واچ در این رویداد معرفی کامل‌تری داشته باشد، اما ظاهرا این شرکت هنوز به زمان بیشتری نیاز دارد.

این دستگاه در ماه اکتبر عرضه می‌شود و با توجه به تعداد اخبار منتشر شده درباره آن، گویا از اهیمت بیشتری برخوردار است. البته، گوگل به این دلیل که سخت‌افزار دستگاه را مخفی نگه می‌دارد، شناخته شده نیست. گویا پیکسل واچ گوگل با تراشه اگزینوس ۹۱۱۰ عرضه می‌شود که با توجه به قدیمی بودن و روند ساخت این چیپست (۱۰ نانومتری و محصول سال ۲۰۱۸) کمی اوضاعش نگران‌ کننده است. با این حال، گزارش‌های اخیر حاکی از آن است که این ساعت هوشمند با یک پردازنده دیگر نیز برای بهبود بهره‌وری انرژی عرضه می‌شود.

سخت افزار پیکسل واچ گوگل

جزئیات سخت افزار ساعت پیکسل تا این لحظه مشخص نیست اما اکنون، مکس واینباخ، نسخه جدید مجهز به این پردازنده را Cortex-M33 نامگذاری کرده است. توان مصرفی Cortex M33 بر حسب میکرو وات اندازه‌گیری می‌شود. بنابراین، ممکن است با باتری ۳۰۰ میلی آمپر ساعتی، مدت زیادی دوام بیاورد. علاوه بر پردازنده مشترک، Exynos 9110 با ۱.۵ گیگابایت رم و ۳۲ گیگابایت حافظه داخلی همراه خواهد شد. این دو پارامتر بسیار مناسب هستند زیرا ما در مورد یک ساعت هوشمند کوچک صحبت می‌کنیم.

همچنین، برنامه‌ها و ویژگی‌ها نباید چندان سخت‌گیرانه باشند. البته مطمئن نیستیم، زیرا Pixel Watch نسخه بعدی WearOS را معرفی خواهد کرد. ظاهرا این دستگاه به جای سخت‌افزار، در بخش نرم‌افزاری توان خود را نشان می‌دهد. با این حال، با وجود یک CPU قدیمی، این مقدار رم و فضای ذخیره سازی برای یک ساعت هوشمند بسیار مناسب است.

پیکسل واچ نسخه‌هایی با قابلیت اتصال LTE خواهد داشت

ساعت هوشمند پیکسل گوگل دارای یک موتور خطی برای بازخورد لمسی است و ارتعاشات بهتری نسبت به ساعت‌های با موتورهای ارتعاشی معمولی ارائه می‌دهد. تاکنون سه نسخه از Pixel Watch در پایگاه داده FCC مشاهده شده است. یکی فقط دارای اتصال Wi-Fi و بلوتوث (GQF4C) است. دو مورد دیگر دارای LTE (GBZ4S و GWT9R) هستند.

کورد اول تنها از سه باند ۵، ۶، و ۲۶ پشتیبانی می‌کند، در حالی که نسخه GWT9R از باندهای بسیار بیشتری پشتیبانی می‌کند که شامل ۲، ۴، ۵، ۱۲، ۱۳، ۱۷، ۲۵، ۲۶، ۶۶، و ۷۱ خواهد بود. شاید اولی یک دستگاه قفل شده توسط اپراتورها باشد که فقط باندهای لازم را دارد. اتصال سلولی این دستگاه را مستقل‌تر و هوشمندتر می‌کند. از این گذشته، نیازی نیست همیشه به گوشی هوشمند خود متکی باشید و در استفاده از برنامه‌هایی که نیاز به اتصال به اینترنت دارند، بهتر عمل خواهد کرد.

معرفی پیکسل واچ گوگل

جعبه شارژ این گجت دارای پورت USB Type-C نیز خواهد بود. بنابراین، کسانی که گوشی هوشمند پیکسل را خریداری می‌کنند، می‌توانند از همان شارژر همراه با کابل‌های USB C استفاده کنند. بر اساس این گزارش، شرکت Compal به عنوان تولید کننده اصلی ساعت پیکسل گوگل در نظر گرفته شده است. این شرکت تجربه زیادی در ساخت ابزارهای پوشیدنی دارد.

به گفته GizChina، جالب اینجاست که سال‌هاست که یکی از تولیدکنندگان کلیدی ساعت‌های اپل بوده است. بنابراین دارندگان Pixel Watch گوگل می‌توانند انتظار همین کیفیت را داشته باشند و Pixel Watch گوگل را به عنوان محصولی که در پاییز امسال عرضه می‌شود، خریداری کنند. فرض اصلی بر این است که پیکسل واچ گوگل در کنار سری پیکسل ۷ عرضه خواهد شد. همچنین ممکن این دو دستگاه در ماه اکتبر  عرضه شوند.

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
محسن علیرضائیان