حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

تراشه گلکسی S23 و گلکسی S24 احتمالا دارای نسخه اگزینوس نیست

نوشته

1 سال قبل | بدون دیدگاه | اخبار، سامسونگ، سخت‌افزار

سامسونگ یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های جهان در زمینه طراحی و تولید تراشه‌های موبایل محسوب می‌شود. با این حال به دلایلی خاص همواره پرچمداران خود را با دو نوع تراشه اگزینوس و کوالکام راهی بازار می‌کند. اما شاید این رویه مجددا تکرار نشود. زیرا گفته شده که تراشه گلکسی S23 و گلکسی S24 احتمالا دارای نسخه اگزینوس نیست. با ترنجی همراه باشید.

تراشه گلکسی S23 و گلکسی S24 چه مدلی خواهند بود؟!

مدتی پیش در ترنجی، درباره آغاز توسعه تراشه مخصوص Galaxy سامسونگ خواندیم. به دنبال ایجاد یک تراشه اختصاصی و قدرتمندتر برای گوشی‌های پرچمدار سری گلکسی S سامسونگ، گزارشی اخیرا ادعا می‌کند که این شرکت در تولید تراشه‌هایش از اپل الهام خواهد گرفت. اپل تراشه‌های سری A خود را برای جدیدترین و بهترین مدل‌های آیفون طراحی می‌کند و هر سال آن‌ها را بهبود می‌بخشد. طبق گزارش‌ها، سامسونگ یک تیم متخصص و توانمند را برای طراحی چیپست اختصاصی سری گلکسی S خود تشکیل داده است.

بر اساس گزارشی از خبرگزاری Naver در کره جنوبی (به نقل از SamMobile)، سامسونگ آنقدر روی طراحی این تراشه‌های اختصاصی متمرکز شده است که در سال‌های ۲۰۲۳ و ۲۰۲۴ تراشه‌های اگزینوس جدید و پیشرفته تولید نخواهد کرد و در همه بازارها از چیپست اسنپدراگون ساخت کوالکام استفاده می‌کند. در حال حاضر، جدیدترین چیپست اگزینوس هر ساله بر روی جدیدترین گوشی‌های گلکسی S استفاده می‌شود. اما در ایالات متحده، کانادا، تایوان و چین، گوشی‌های سامسونگ از جدیدترین تراشه‌های اسنپدراگون کوالکام استفاده می‌کنند.

تراشه گلکسی S23 و گلکسی S24

اگر گزارش این منبع درست باشد، تمام مدل‌های گلکسی S23 و گلکسی S24 در سال‌های ۲۰۲۳ و ۲۰۲۴ از تراشه‌های کوالکام استفاده خواهند کرد. پیش از این یک بار سامسونگ رویه‌ای خاص را پیش گرف و آن هم در سال ۲۰۱۵ بود که اسنپدراگون ۸۱۰ با مشکل داغ شدن بیش از حد مواجه شد. در نتیجه، سامسونگ از Exynos 7 Octa برای مدل‌های گلکسی S6 در کشورهایی استفاده کرد که پیش از آن از تراشه طراحی شده توسط کوالکام استفاده می‌کردند.

در مورد آیفون، طبق گزارش‌ها، اپل قصد دارد از تراشه‌های A15 Bionic که در سری آیفون ۱۳ سال گذشته استفاده شده بود، دوباره استفاده کند و نام جدیدی برای آن‌ها که در مدل‌های غیر پرو آیفون ۱۴ امسال استفاده می‌شوند، بگذارد. برای مثال اپل می‌تواند از A15 Bionic برای این گوشی‌ها استفاده کند و آن را A16 Bionic بنامد. این تراشه‌ها مانند A15 Bionic با استفاده از فرآیند تولید ۴ نانومتری ساخته می‌شوند.

آیفون ۱۴ پرو و ​​آیفون ۱۴ پرو مکس ظاهرا با نام جدید A16 Pro Bionic که با استفاده از فرآیند تولید ۳ نانومتری ساخته شده است، اجازه می‌دهد تا ترانزیستورهای یشتری در داخل تراشه قرار بگیرند و همچنین به آن اجازه می‌دهد تا قدرتمندتر و کم مصرف‌تر باشد.

“تراشه مخصوص Galaxy” راهبرد جدید سامسونگ

به گفته PhoneArena، چیپست طراحی شده توسط سامسونگ نه تنها برای استفاده در سری گلکسی S طراحی شده است، بلکه می‌تواند برای گوشی‌های تاشو این شرکت نیز استفاده شود. یکی از مشکلات این است که واحد تولید تراشه سامسونگ در حال حاضر با مشکل بازده پایین تراشه‌های ۳ و ۴ نانومتری خود مواجه است. اخیرا مشخص شده است که تنها ۳۵ درصد از تراشه‌های ساخته شده توسط سامسونگ با استفاده از فرآیند ۴ نانومتری، قادر به عبور از مرحله کنترل کیفیت هستند.

این آمار در مقایسه با نرخ بازده ۷۰ درصدی بدست آمده توسط TSMC در فرآیند تولید ۴ نانومتری، تفاوتی دو برابر را نشان می‌دهد. همین موضوع باعث شد تا شرکت شرکت کوالکام، تولید نسل بعدی تراشه خود را به TSMC واگذار کند. هدف سامسونگ عرضه یک تراشه بسیار قدرتمند برای گلکسی S25 در سال ۲۰۲۵ است که می‌تواند هر سال برای گوشی‌های بعدی گلکسی S به‌روزتر شود. این تراشه همچنین امکان استفاده در گوشی‌های تاشو این شرکت را دارا می‌باشد.

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
محسن علیرضائیان