حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

آغاز توسعه تراشه مخصوص Galaxy سامسونگ

نوشته

1 سال قبل | بدون دیدگاه | سامسونگ

یک ماه پیش بود که برای شما نوشتیم “تراشه مخصوص Galaxy” راهبرد جدید سامسونگ خواهد بود. به تازگی می شنویم که شاهد آغاز توسعه تراشه مخصوص Galaxy سامسونگ هستیم.

تراشه مخصوص Galaxy

سامسونگ یکی از معدود شرکت‌هایی است که چیپ‌ست‌های خود را تولید می‌کنند. این غول کره جنوبی مجموعه ای از پردازنده ها را با نام تجاری اگزینوس سامسونگ دارد که از تراشه های پرچمدار گرفته تا ارزان قیمت یا میان رده را شامل می شود.

اخیرا گزارش هایی مبنی بر افزایش استفاده از تراشه های خود در گوشی های هوشمند سامسونگ گلکسی منتشر شده است. همچنین شایعه شده بود که روی یک چیپست اختصاصی برای دستگاه های پرچمدار Galaxy کار می شود.

تراشه اگزینوس ۱۲۸۰

Exynos 1280

اکنون، گزارش جدیدی از کره منتشر شده است که ادعا می‌کند که بخش راه‌حل‌های دستگاه سامسونگ الکترونیکس (DS) توسعه یک پردازنده برنامه (AP) را به‌ویژه برای گوشی‌های هوشمند سری گلکسی سامسونگ آغاز کرده است.

اگرچه سامسونگ سال‌هاست که تراشه‌های اگزینوس تولید می‌کند، اما این شرکت هنوز پردازنده‌ای اختصاصی برای طیف تلفن‌های هوشمند گلکسی تولید نکرده است که اکنون تصمیم گرفته است روی آن کار کند.

“تراشه مخصوص Galaxy” راهبرد جدید سامسونگ

این شبیه کاری است که اپل با تراشه‌های سری A انجام می‌دهد، که تنها دستگاه‌های اپل را تامین می‌کنند. با این حال، انتظار نمی رود که AP جدید سامسونگ تا سال 2025 در دسترس باشد. بهینه سازی متمرکز بر یک خط محصول به جای داشتن یک پیکربندی کلی، قطعا به سامسونگ کمک می کند عملکرد بهتر و مصرف انرژی کم را ارائه دهد.

این شرکت تاکنون از تراشه های کوالکام و مدیاتک به همراه خط تولید اگزینوس خود استفاده کرده است. با این حال، اکثر گوشی های هوشمند پرچمدار این برند بسته به منطقه، از چیپست کوالکام اسنپدراگون و تراشه های اگزینوس آن بهره می برند.

به غیر از یک تراشه اختصاصی برای گوشی‌های هوشمند خود، سامسونگ همچنین بر گسترش سهم بازار تراشه‌های اگزینوس تمرکز کرده و تصمیم گرفته است تا تراشه‌های خود را روی گوشی‌های هوشمند بیشتری که از این برند تولید می‌شوند، استفاده کند.

نظر شما چیست؟ فکر می کنید سامسونگ با این راهبرد موفق شود؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)