حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

سامسونگ متخصصان چینی را برای توسعه پردازنده گرافیکی اختصاصی استخدام می‌کند

نوشته

1 سال قبل | یک دیدگاه | پردازشگرها، سامسونگ، شایعات

حدودا ۲ هفته پیش بود که درباره توسعه تراشه گرافیکی اختصاصی سامسونگ بر اساس معماری RDNA AMD، برای شما نوشتیم. همچنین گفته شده بود که تراشه Exynos 2500 سامسونگ با پردازنده گرافیکی AMD بهینه‌تری معرفی خواهد شد. به تازگی گزارشی به ما می‌گوید که سامسونگ متخصصان چینی را برای توسعه پردازنده گرافیکی اختصاصی استخدام می‌کند.

توسعه پردازنده گرافیکی اختصاصی سامسونگ توسط مهندسان جدید

طبق گزارش‌های جدید، سامسونگ در حال سرعت بخشیدن به توسعه GPU اختصاصی خود است. منابع چینی می‌گویند این شرکت کره‌ای یک مهندس چینی به نام Jiao Yang را استخدام کرده است. وی یک متخصص تحسین شده در زمینه توسعه GPU محسوب می‌شود.

وی در گذشته با هواوی و برای راه‌اندازی تیم توسعه GPU در این شرکت همکاری داشته است. او همچنین با Alibaba Damo Academy برای توسعه تراشه Hankuang 800 همکاری کرده که به گفته این شرکت، قدرتمندترین تراشه رابط هوش مصنوعی در جهان محسوب می‌شود.

همچنین او پیش از پیوستن به سامسونگ، توسعه تراشه‌های هوش مصنوعی را در Li Auto که یک برند خودروی الکتریکی در چین است، مدیریت کرد. در سامسونگ، یانگ مسئول ایجاد تیم‌هایی برای توسعه GPU اختصاصی و همچنین برنامه ریزی پروژه خواهد بود.

سامسونگ

سامسونگ

همچنین به نظر می رسد سامسونگ با Jiao Guofang هم مذاکره می‌کند. وی یکی از بنیانگذاران Biren Technology است. گووفانگ مسئول ایجاد تیم اسنپدراگون کوالکام بوده و همچنین بخشی از تیمی بود که معماری GPU نسل پنجم Adreno را توسعه داد.

با توجه به اینکه سامسونگ قبلاً یکی از بهترین متخصصان توسعه GPU را در این صنعت استخدام کرده و همچنان به دنبال استخدام یک متخصص دیگر است، به نظر می رسد این شرکت در مورد آماده‌سازی GPU اختصاصی خود برای ارائه با Galaxy S25 جدی است.

گزارش‌های قبلی ادعا می‌کردند که سامسونگ می‌خواهد یک پردازنده داخلی پرچم‌دار بسازد که برای گوشی‌های هوشمند و تبلت‌های رده بالا گلکسی بهینه شده است.

اما آنطور که شنیده می‌شود علاوه بر سری گلکسی اس ۲۳، برای گلکسی اس ۲۴ هم تصمیم گرفته به طور انحصاری از تراشه های اسنپدراگون کوالکام استفاده کند. احتمالا سال 2025 می‌توانیم شاهد بازگشت تراشه اگزینوس (شاید با یک برند جدید) به گوشی‌های سری گلکسی S باشیم. اخیراً، این شرکت همکاری خود را با AMD برای استفاده از فناوری‌های گرافیکی Radeon در تراشه‌های اگزینوس آینده تمدید کرده است.

نظر شما چیست؟ آیا سامسونگ باید در این زمینه هزینه کند یا بخش‌های دیگر را توسعه دهد؟

اشتراک در
اطلاع از
1 Comment
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
V800B

خب دیگه باید پرونده تراشه سامسونگ تموم دونسته بدونیم

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)