حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

آمار فروش پیکسل ۶ در انگلیس، گوگل را در جمع ۵ تولید کننده برتر قرار می‌دهد

سری پیکسل ۶ گوگل با وجود ایرادات و مشکلات زیادی که در بخش نرم‌افزاری کاربران را اذیت می‌کرد، اما گویا در فروش بسیار خوب عمل کرده است. بر اساس گزارش‌هایی که اخیرا منتشر شده است، آمار فروش پیکسل ۶ در انگلیس گوگل را در جمع ۵ تولید کننده برتر قرار می‌دهد. در ادامه با ترنجی همراه باشید.

آمار فروش پیکسل ۶ در انگلیس، این شرکت را در جمع ۵ تولید کننده پر فروش این بازار قرار داده است

گوگل به دلیل تصمیمش برای محدود کردن عرضه سری پیکسل به بازارهای معدودی مانند ایالات متحده و ژاپن مورد انتقاد قرار گرفته بود. اما یک گزارش جدید نشان می‌دهد که این رویکرد حداقل در یک کشور نتیجه مثبتی به همراه داشته است و آن هم انگلیس است. زیرا سری پیکسل ۶، گوگل را به جمع ۵ شرکت برتر انگلیس قرار داده است

فرانسیسکو جرونیمو از موسسه IDC گزارش داده است که گوگل در آغاز سال ۲۰۲۲، به پنجمین برند بزرگ گوشی‌های هوشمند در انگلیس تبدیل شده و این اولین بار است که سری پیکسل گوگل در رتبه ۵ این بازار قرار می‌گیرد. این شرکت بین ماه‌های ژانویه تا مارس، حدود ۱۶۳.۹۰۰ گوشی پیکسل عرضه کرده است که برای بهبود بازار این شرکت کافی است. با همین حجم عرضه محدود، گوگل ۳.۳ درصد از سهم بازار و بهبود قابل توجهی نسبت به ۵۰.۹۰۰ دستگاه فروخته شده در سه ماه اول سال ۲۰۲۱ را کسب کرده است.

آمار فروش پیکسل ۶ در انگلیس

گوگل هنوز یک بازیکن نسبتا کوچک در بازار انگلیس است، اما این نتایج نشان می‌دهد که سری پیکسل ممکن است بالاخره به یک برگ برنده برای گوگل تبدیل شود. سری پیکسل ۶، یک زبان طراحی کاملا جدید همراه با یک پردازنده سفارشی سازی شده Tensor را معرفی کرد. این عرضه همچنین با یک کمپین بازاریابی بزرگ پشتیبانی شده بود و البته بدون اینکه به در دسترس بودن در هر چهار اپراتور اصلی انگلیس (Vodafone، Three، O2، EE) اشاره کنیم، این شرکت توانسته است توجه بسیار زیادی را به خود جلب نماید.

عرضه سری پیکسل احتمالا در سه‌ ماهه جاری کاهش می‌یابد، زیرا پرچمداران پیکسل ۶ دیگر جز محصولات قدیمی بازار محسوب می‌شوند، اما تقاضا برای آن‌ها احتمالا در ماه‌های تابستان افزایش می‌یابد، زیرا وقتی پیکسل 6a میان‌رده قبل از عرضه پیکسل ۷ در ماه اکتبر وارد بازار شود، می‌توانیم شاهد فروش مناسبی برای آن باشیم.

عملکرد دو شرکت اپل و سامسونگ در انگلیسی هنوز هم عالی است

جلوتر از گوگل در بازار انگلیس، شرکت‌هایی چون Oppo و HMD Global (نوکیا) قرار دارند. شرکت اوپو حدود ۲۰۵.۹۰۰۰ دستگاه در سه ماه جاری به فروش رسانده و ۴.۲ درصد سهم بازار این کشور را در اختیار دارد و همچنین نوکیا نیز با فروش ۲۱۰.۷۰۰ دستگاه گوشی هوشمند و سهم ۴.۳ درصد، با اختلاف کمی جلوتر بوده است. با این حال در نهایت بازار انگلیس تحت سلطه دو شرکت اپل و سامسونگ است.

به گفته PhoneArena، این دو برند در سه ماهه اول سال ۲۰۲۲ مجموعا ۸۰.۳ درصد سهم از بازار این کشور را به خود اختصاص داده‌اند که به لطف عملکرد قوی سامسونگ، از ۷۵ درصد در ابتدای سال ۲۰۲۱، شاهد یک افزایش فوق‌العاده هستیم.

همچنین گفته شده است که سامسونگ و اپل مجموعا ۸۹ درصد از درآمدزایی کلی این بازار بزرگ را انجام داده‌اند. این سازنده کشور کره جنوبی، حدود ۱.۵۸ میلیون گوشی هوشمند را در این سه ماهه، در بریتانیا فروخته است که از ۹۰۰.۰۰۰ دستگاه سه ماه قبلی بسیار است. عملکرد این شرکت به تفصیل ذکر نشده است، اگرچه گمان می‌رود عرضه گلکسی S21 FE و گلکسی S22 نقش مهمی در آن داشته باشند.

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
محسن علیرضائیان