حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

سنسور سونی پیکسل ۶ پرو احتمالا امکان باز کردن قفل با چهره کاربر را فراهم می‌کند

نوشته

1 سال قبل | بدون دیدگاه | اخبار، دوربین، گوگل

سری پیکسل ۶ پرو، گوشی‌های بسیار قدرتمند و با کیفیتی هستند و البته اگر از باگ‌های نرم‌افزاری بی شماری که دارند چشم پوشی کنیم، می‌توانند همراه خوبی برای شما باشند. بر اساس بررسی‌های صورت گرفته، سنسور سونی پیکسل ۶ پرو احتمالا امکان باز کردن قفل با چهره کاربر را فراهم می‌کند. با ترنجی همراه باشید.

سنسور سونی پیکسل ۶ پرو احتمالا قابلیت Face Unlock را به Pixel 6 Pro خواهد آورد

همانطور که احتمالا می‌دانید، اگر گوگل بخواهد ویژگی Face Unlock را به پیکسل ۶ پرو اضافه کند، باید چالش‌های حضور یک سنسور ۲ بعدی‌ که ایمنی کمتری دارد را به جان بخرد. به این دلیل که بدون افزودن ویژگی‌های سخت‌افزاری خاص، ایجاد یک طرح عمیق از چهره کاربر دور از ذهن و غیر قابل ممکن است و تطبیق یک تصویر مسطح از صورت کاربر با یک تصویر دو بعدی با کسی دیگر، این امکان را به شما می‌دهد که از چهره کاربر عکسی گرفته و از آن برای فریب ویژگی Face Unlock و باز کردن قفل دستگاه استفاده کنید.

واقعیت این است که راهی برای ایجاد یک طرح عمیق از چهره کاربر بدون نیاز به تمام سخت افزارهای مورد استفاده در Face ID آیفون و Face Unlock سری Pixel 4 وجود ندارد. طبق گفته 9to5Google، ممکن است راهی برای پیکسل ۶ پرو (و نه پیکسل ۶ معمولی) وجود داشته باشد که بتواند این ویژگی را ارائه دهد. همچنین این وب سایت توضیح می‌دهد که چرا شایعات مربوط به سیستم تشخیص چهره آینده Pixel مربوط به پیکسل ۶ پرو است نه و نه پیکسل ۶.

سنسور سونی پیکسل ۶ پرو

در واقع Pixel 6 Pro از سنسور تصویربرداری IMX 663 سونی (در مقابل IMX355 پیکسل ۶) استفاده می‌کند. به طور کلی تفاوت زیادی بین این دو سنسور وجود دارد و اولی از فوکوس خودکار دو پیکسل (DPAF) پشتیبانی می‌کند در حالی که دومی از چین قابلیتی پشتیبانی نخواهد کرد. همانطور که 9to5Google اشاره می‌کند، از زمان پیکسل ۲، گوگل از فوکوس خودکار دو پیکسلی برای ایجاد نقشه‌های عمقی در حالت پرتره تنها با یک لنز استفاده کرده است.

در یک پست وبلاگی که توسط گوگل در سال ۲۰۱۷ نوشته شده بود، این شرکت توضیح داد که چگونه می‌توان تنها با یک دوربین، یک طرح عمیق برای حالت پرتره ایجاد کرد. برای محاسبه عمق، می‌توانیم از یک الگوریتم استریو استفاده کنیم. پیکسل ۲ دوربین دوگانه ندارد، اما دارای فناوری خاصی به نام پیکسل‌های فوکوس خودکار تشخیص فاز (PDAF) است که گاهی به آن فوکوس خودکار دو پیکسلی (DPAF) نیز می‌گویند. گرچه این قابلیت کار را ا حدودی راحت می‌کند اما ایده بدی است.

اگر کسی تصور کند که لنز (کوچک) دوربین پشت تلفن را به دو نیمه تقسیم کند، نمای جهان همانطور که از سمت چپ لنز دیده می‌شود، با نمای سمت راست کمی متفاوت است. این دو ویوو متفاوت هستند. زیرا کمتر از ۱ میلی‌متر از هم فاصله دارند (تقریبا به اندازه قطر لنز)، اما آن‌ها به اندازه کافی متفاوت هستند تا حالت استریو را محاسبه کنند و یک نقشه عمیق تولید کنند. فراموش نکنید که پیکسل ۶ پرو دارای چندین دوربین در پشت دستگاه است.

هیچ تضمینی وجود ندارد که Google Face Unlock را به Pixel 6 Pro اضافه کند

این فقط یک توضیح فرضی است که توضیح می‌دهد چگونه گوگل می‌تواند به کاربران Pixel 6 Pro بدون نیاز به سخت‌افزار خاصی، ویژگی Face Unlock امن‌تری را ارائه دهد. به هر حال PDAF با نام DPAF با سنسور IMX663 سونی که در پیکسل ۶ پرو به کار رفته است استفاده می‌شود. اما تا زمانی که گوگل یک flood illuminator را در جایی در داخل گوشی قرار ندهد، باز کردن قفل با چهره در شرایط نور کم واقعا کاربردی نیست.

باگ عجیب پیکسل ۶ پرو

اما هنوز اسکنر اثر انگشت زیر نمایشگر وجود دارد که می‌تواند در مواقعی که امکان استفاده از Face Unlock وجود ندارد، مورداستفاده قرار گیرد. به یاد داشته باشید، آیفون‌های اپل و سری پیکسل ۴ تنها یک روش بیومتریک برای باز کردن قفل دستگاه‌ها دارند و بنابراین وجود flood illuminator یک ضرورت می‌باشذ. فقط به این دلیل که خود گوگل می‌گوید که نقشه‌های عمیق با استفاده از PDAF امکان پذیر است، به این معنی نیست که گوگل از این روش برای ارائه نوعی سیستم تشخیص چهره ایمن در پیکسل ۶ پرو استفاده می‌کند.

به گفته PhoneArena، همه چیز به سخنان نمادین ریاضی دان ایان مالکوم با بازی جف گلدبلوم در مجموعه پارک ژوراسیک بازمی گردد، زمانی که او گفت دانشمندان شما آنقدر درگیر این بودند که آیا می‌توانند یا خیر، دست از فکر کشیدن بر نمی‌داشتند. از این گذشته، تاثیر چنین قابلیتی بر باتری دستگاه که خود از قبل تعریفی ندارد می‌تواند خیلی زیاد باشد. ماه گذشته، یکی از مشاوران توییتر گفت که گوگل در حال آزمایشی است که اگر بهبود عملکرد باتری ۵۰۰۳ میلی‌ آمپر ساعتی پیکسل ۶ پرو از طریق ویژگی‌های ماهانه به دستگاه اضافه شود، چه تاثیری بر آن خواهد داشت.

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
محسن علیرضائیان