حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

شیائومی 12 اولترا با دوربین 3D ToF و تراشه دوربین Surge C2 رونمایی می‌شود

نوشته

1 سال قبل | بدون دیدگاه | شایعات، شیائومی

ظاهرا شیائومی در حال بررسی دو نوآوری با شیائومی 12 اولترا است و یک دوربین ToF 3D و تراشه پردازش تصویر Surge C2 در پرچمدار آینده آنها وجود دارد. قطعاً هر دو تغییر با هدف بهبود کیفیت تصویربرداری در پرچمدار بعدی شیائومی هستند. این اطلاعات جدید احتمالاً قابل اطمینان هستند، زیرا مستقیماً از درون کد های اطلاعاتی رابط کاربری MIUI کشف شده‌اند. البته ممکن است شیائومی در نهایت آنها را تغییر دهد و نتیجتاً مشخصات دستگاه نهایی هم تغییر کند.

همانطور که گفتیم منبع نکاتی را در مورد اطلاعات دوربین Xiaomi 12 Ultra در کد MIUI کشف کرده است. طبق شایعات، شیائومی 12 اولترا با چیپست معرفی‌نشده اسنپدراگون 8 نسل 1 پلاس کوالکام عرضه خواهد شد. برای یادآوری باید بگویم که کوالکام قرار است اسنپدراگون 8 نسل 1 پلاس را با فناوری تولید TSMC معرفی کند. اگر به یاد داشته باشید نسخه پایه این پردازنده، یعنی اسنپدراگون 8 نسل 1، با کمک فناوری سامسونگ تولید می‌شد. اما کوالکام با توجه به ایرادات موجود، اینبار تصمیم گرفته است تا فناوری TSMC را محک بزند.

همانطور که اسکرین‌شات ها در زیر نشان می‌دهند، منبع کد های مربوط به دوربین سه بعدی Time of Flight (ToF) را پیدا کرده است که Mi 11 Ultra فاقد آن است. از لحاظ تئوری، Xiaomi 12 Ultra از دوربین ToF برای بهبود جلوه‌ های بوکه یا اندازه‌گیری مساحت، ارتفاع و عرض اجسام استفاده می‌کند. به طور خلاصه، دوربین های ToF عمق و فاصله بین دستگاه و یک جسم معین را بر اساس سرعت شناخته شده نور اندازه گیری می‌کنند.

استفاده از دوربین ToF و تراشه Surge C2 در دستگاه آینده شیائومی

استفاده از دوربین ToF و تراشه Surge C2 در دستگاه آینده شیائومی

شیائومی 12 اولترا از تراشه و سنسور های جدید استفاده می‌کند

شیائومی 12 اولترا دارای یک دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی تنظیم شده توسط لایکا است که ظاهراً از نوع سونی IMX989 خواهد بود. اطلاعات زیادی راجع به این سنسور مرموز سونی تاکنون وجود ندارد اما گمان می‌رود که اندازه‌ای بزرگ و در حدود یک اینچ داشته باشد. علاوه بر این، گمان می‌رود که این گوشی دارای دوربین‌ پریسکوپی 48 مگاپیکسلی و دوربین 48 مگاپیکسلی اولتراواید باشد که احتمالاً هر دو دارای لرزش‌گیر اپتیکال تصویر(OIS) نیز هستند.

علاوه بر این، منبع ادعا می‌کند که Xiaomi 12 Ultra برای اولین بار نسل بعدی پردازنده سیگنال تصاویر شیائومی، یعنی Surge C2، را معرفی خواهد کرد. این تراشه احتمالاً قرار است با تراشه ویوو V1 Plus رقابت کند. Surge C2 احتمالاً باید تراشه اسنپدراگون 8 نسل 1 پلاس را از شر وظایف گسترده در پردازش تصویر کمی رها کند و به این تراشه اجازه دهد به جای آن بر روی سایر وظایف CPU و GPU خود تمرکز کند. تراشه Surge C2 دومین نسل از تراشه های اختصاصی پردازش تصویر شیائومی است. نسل اول این تراشه ها با نام Surge C1 در دستگاه‌ تاشو شیائومی Mi Mix Fold استفاده می‌شود.

 

دوربین های ToF را کاربردی می‌دانید؟ در بخش نظرات به ما بگویید.

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
مصطفی‌ بشری