حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

عملکرد اسنپدراگون ۸ نسل ۱ پلاس نسبت به قبل خنک‌تر، پایدارتر و قدرتمندتر است

نوشته

1 سال قبل | یک دیدگاه | اخبار، سخت‌افزار، کوالکام

شرکت آمریکایی کوالکام‌ سال‌هاست که تراشه‌های معروف دنیای موبایل را برای سازندگان آن‌ها تولید می‌کند. این شرکت اگرچه در ظاهر یه رویه جدید نامگذاری را برای محصولات خود پیش گرفت اما گویا این تغییر صرفا به نامگذاری محدود نیست و عملکرد تراشه اسنپدراگون ۸ نسل ۱ پلاس نسبت به قبل خنک‌تر، پایدارتر و قدرتمندتر است. با ترنجی همراه باشید.

عملکرد اسنپدراگون ۸ نسل ۱ پلاس عملکردی به مراتب بهتر خواهد داشت…!

تراشه اسنپدراگون ۸ نسل ۱ پلاس به زودی معرفی می‌شود. طبق شایعاتی که قبلا در این مورد منتشر شده بود، این تراشه باید حداکثر در ماه می ارائه شود. اما یوگش برار، کارشناس داخلی مشهور شبکه اخیرا گفته است که اولین نمایش رسمی اسنپدراگون ۸ نسل ۱ پلاس در ماه ژوئن برگزار خواهد شد. او همچنین اولین برداشت خود از وضعیت و عملکرد این پردازنده جدید را به اشتراک گذاشته است.

به گفته وی، نتایج تست‌های عملکردی این تراشه امیدوارکننده به نظر می‌رسد. برای مثال در بخش عملکرد شاهد افزایشی ۱۰ درصدی نسبت به اسنپدراگون ۸ نسل ۱ خواهیم بود. علاوه بر این، این منبع گفته است که مشکل خاصی در مورد این تراشه از نظر گرمایش وجود ندارد و گویا بسیار پایدار عمل می‌کند و مصرف باتری کمتری نسبت به نسخه قبلی به همراه خواهد داشت.

عملکرد اسنپدراگون ۸ نسل ۱ پلاس

این اطلاعات در طول آزمایشات اولیه ارائه شده است و ظاهرا در پیش‌بینی‌های خود خوشبین است و خاطرنشان می‌کند که این تراشه بیش از حد گرم نخواهد شود، قدرت پردازنده در اوج فشار افت نمی‌کند و مصرف انرژی خوبی نیز دارد. بنابراین تراشه اسنپدراگون ۸ نسل ۱ پلاس نسبت به قبل خنک‌تر، پایدارتر و قدرتمندتر است.

شاید بتوان دلیل این ۳ پیشرفت را استفاده از فناوری پردازش ۴ نانومتری جدید TSMC دانست. اگر به یاد بیاورید، تولید اسنپدراگون ۸ نسل ۱ پلاس به این سازنده تراشه تایوانی یعنی TSMC سپرده شده و همچنین نسخه “پایه” چیپست توسط فناوری‌های سامسونگ ایجاد شده است. ما از قبل می‌دانیم که اسنپدراگون ۸ نسل ۱ پلاس در شیائومی ۱۲ اولترا و وان پلاس ۱۰ اولترا حضور دارد. همچنین تقریبا یا بهتر بگوییم مطمئنا اوپو، ویوو، آنر و سایر شرکت‌ها نیز دستگاه‌های خود را با این تراشه جدید عرضه خواهند کرد.

تراشه اسنپدراگون ۸ نسل ۱ پلاس احتمالا اردیبهشت ماه ١۴٠١ معرفی خواهد شد

اعداد موجود در نتایح SM8475 (Snapdragon 8 Gen 1+) نشان دهنده عملکردی بسیار خوب هستند. به طور کلی انتظار یک جهش ۱۰ درصدی در مقایسه با نسل قبلی این تراشه وجود دارد. وضعیت تولید حرارت نیز خوب و متعادل است، پایداری تراشه بالا است و مصرف انرژی در مقایسه با مدل استفاده شده در دستگاه‌های آزمایشی نیز کمی بهتر است. همچنین ما از قبلا می‌دانیم که MediaTek در سال ۲۰۲۱ با سهم ۴۶ درصدی، بازار SoC گوشی‌های هوشمند اندرویدی را رهبری کرده است و بالاتر از رقیب خود یعنی کوالکام که در سال ۲۰۲۱ حدود ۳۵ درصد از سهم بازار را در اختیار داشت، قرار گرفته است.

به گفته GizChina، موسسه آماری Counterpoint Research گزارش دیگری را منتشر کرده است که به تشریح نقاط قیمتی می‌پردازد. جایی که Qualcomm، MediaTek، Exynos، HiSilicon و Unisoc در عملکرد فروش موفق بوده‌اند. بیشتر رشد سهم متعلق به بازار مدیاتک در سال ۲۰۲۱ در بخش تراشه‌های زیر ۲۹۹ دلار بوده است. به دلیل تقاضای زیاد برای چیپست‌های سری Dimensity 700، Dimensity 800 و Helio این رشد عملی شده است. کوالکام با حدود ۵۰ درصد از سهم بازار در تمامی باز‌ه‌های قیمتی بالای ۳۰۰ دلار، (به جز گروه قیمتی ۷۰۰ تا ۷۹۹ دلار که سامسونگ با ۴۶ درصد از سهم بازار پیشتاز بوده)، بر بازار پرچمداران متوسط ​​تا پریمیوم تسلط داشته است.

نرخ تولید اسنپدراگون ۸ نسل ۱ پلاس ساخت TSMC تا ۷۰٪ بیشتر از ۸ نسل ۱ سامسونگ خواهد بود

تحقیقات موسسه Counterpoint همچنین توضیح می‌دهد که چرا MediaTek توانسته است بازار گوشی‌های هوشمند ارزان قیمت را تسخیر کند. دلیل این امر تغییر روند بازار جهانی به علت کمبود و کاهش چیپست است. از آنجایی که کوالکام قادر به تامین و تولید تراشه‌های خود از سوی TSMC و سامسونگ نبود، این شرکت در عوض بر افزایش عرضه چیپست‌های سری اسنپدراگون ۷۰۰ و ۸۰۰ تمرکز کرده است که همین موضوع نیز منجر به افزایش درآمد و سودآوری آن شده است.

اشتراک در
اطلاع از
1 Comment
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Mahdi

مدیر عامل کوالکام رو پیدا کنم

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
محسن علیرضائیان