حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

انتقاد دولت آمریکا از موانع iOS که باعث محدودیت کاربران می‌شود

نوشته

1 سال قبل | بدون دیدگاه | اپل، اخبار

موضوع انحصارگری و محدودیت‌هایی که اپل باعث و بانی آن است، مدتی است بیش از گذشته مورد توجه قرار گرفته است. گویا انتقاد توسعه دهندگان و قانون گذاران کافی نبود که حالا پای انتقاد دولت آمریکا از موانع iOS نیز به این ماجرا کشیده شده است. در واقع دولت آمریکا معتقد است موانع iOS کاربران از دسترسی به سایر فروشگاه‌ها محدود می‌کند. با ترنجی همراه باشید.

انتقاد دولت آمریکا از موانع iOS بخاطر محدود کردن کاربران

اداره ملی ارتباطات و اطلاعات آمریکا (NTIA) تحقیقاتی را در مورد رقابت در اکوسیستم‌های اپلیکیشن موبایل آغاز کرده است. به نمایندگی از وزارت بازرگانی ایالات متحده، NTIA اکنون نظرات خود را در مورد رقابت در اکوسیستم برنامه‌های تلفن همراه درخواست کرده. ظاهرا iOS به عنوان یک هدف بزرگ در این تحقیقات قرار دارد. محرک اصلی این تحقیقات یک فرمان اجرایی در مورد ترویج رقابت در اقتصاد آمریکا از ژوئیه سال گذشته بود. هدف آن نیز ارائه توصیه‌هایی برای بهبود رقابت بود. همچنین این تحقیق کاهش موانع ورود را هدف قرار می‌دهد و سود بردن حداکثری کاربر را پیش می‌گیرد.

دستور اجرایی رئیس جمهور آمریکا، جو بایدن به این شرح بود که بخش فناوری اطلاعات آمریکا مدت‌هاست که موتور نوآوری و رشد این کشور است، اما امروزه تعدادی از سیستم عامل‌های غالب از قدرت خود برای حذف ورودی‌های بازار جهت کسب سود انحصاری و جمع آوری اطلاعات شخصی استفاده می‌کنند که می‌توانند برای آنها زمینه سوء استفاده را ایجاد کند. همچنین بسیاری از کسب‌ و کارهای کوچک در سرتاسر اقتصاد این کشور برای بقای خود به آن پلتفرم‌ها و بازارهای آنلاین نیاز دارند.

انتقاد دولت آمریکا از موانع iOS

درخواست رسمی برای اظهار نظر فهرستی است که چگونه iOS احتمالا به عنوان بخشی از تحقیقات مورد بررسی قرار می‌گیرد. در این مورد سوالات زیادی درباره مزایای توسعه یک برنامه مستقل برای پلتفرمی که با برنامه‌های وب چند پلتفرمی مقایسه می‌شود وجود دارد. همچنین این تحقیق شامل نحوه عملکرد برنامه‌های وب در پلتفرم‌های تلفن همراه، در دسترس بودن روش‌های دیگر توزیع برنامه و بارگذاری جانبی برنامه (امکان استفاده از فروشگاه‌های شخص ثالت) است.

به همین علت نیز در این تحقیق توجه ویژه‌ای به سیستم عامل iOS وجود دارد. بر اساس این گزارش، سیستم عامل اپل دارای موانع منحصر به فردی است که این موانع، مانع از استفاده بهتر کاربران و توسعه دهندگان از برنامه‌های وب می‌شود. علاوه بر این، آن‌ها می‌توانند از فروشگاه‌های برنامه جایگزین یا برنامه‌های جانبی بهره‌مند شوند که اپل از این موضوع جلوگیری کرده است. البته گویا این سه مورد به دستورالعمل‌های امنیتی اپل آسیب می‌زند.

سیستم عامل IOS در سراسر جهان محبوب بوده است

این درخواست اظهار نظر توضیح می‌دهد که چگونه برنامه اقتصاد در حال تبدیل شدن به روشی اساسی برای تعامل کاربران با محیط خود است، بنابراین بسیار مهم است که این بازار بسیار قوی و در دسترس همگان باشد. همچنین قابل ذکر است که دولت ایالات متحده به تازگی سیستم ثبت نام فدرال را باز کرده است. در نتیجه، هر کسی می‌تواند در مورد رقابت در اکوسیستم اپلیکیشن موبایل خود نظر دهد. همچنین این اطلاعات به عنوان بخشی از تحقیقات مورد استفاده قرار خواهد گرفت و این بخشی از دستور کار جو بایدن در آینده نزدیک خواهد بود.

به گفته GizChina، ایالات متحده اولین دولتی نیست که وضعیت iOS را دنبال می‌کند. اخیرا بریتانیا، ژاپن، کره جنوبی و اتحادیه اروپا مخالف سیاست‌های اپل در iOS هستند. همه این دولت‌ها می‌خواهند امکان بارگذاری جانبی برنامه‌ها و قابلیت همکاری اپلیکیشن‌ها توسط اپل انجام شود. اماکن بارگیری و نصب برنامه‌ها در خارج از فروشگاه‌های اصلی مزایایی زیادی دارد.

با این حال، نگرانی‌های امنیتی خاصی نیز وجود دارد و همچنین می‌تواند عامل مهمی در کاهش امنیت کاربرات هر پلتفرم باشد. در حالی که شرکت اپل باید با این نبرد حقوقی جدید مقابله کند، همچنین باید کارکنان خود را نیز کنترل کند که از بازگشت به کار عادی چندان راضی نیستند. با وجود مشکلات، این شرکت یکی از بهترین عملکردها را سه ماهه دوم مالی خود را سپری می‌کند. اخیرا این شرکت نتایج رکوردشکنی را از ژانویه تا مارس را به اشتراک گذاشته است.

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
محسن علیرضائیان