حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

آپدیت Face Unlock پیکسل ۶ احتمالا به زودی منتشر خواهد شد

نوشته

2 سال قبل | بدون دیدگاه | آپدیت، اخبار، گوگل

پیکسل ۶ و پیکسل ۶ پرو گوگل دو اسمارت فون جذاب بودند که البته باگ‌های نرم‌افزاری زیادی که داشتند، تا حدی درخشش آن‌ها را کم کرد. یکی از این موارد مشکل حسگر اثر انگشت بود که مشکلات زیادی به وجود آورد. با این حال گویا آپدیت Face Unlock پیکسل ۶ احتمالا به زودی منتشر خواهد شد. با ترنجی همراه باشید.

آپدیت Face Unlock پیکسل ۶؛ بهبود قابلیت‌های امنیتی در پرچمداران گوگل

برای اکثر کاربران سری پیکسل ۶ گوگل، استفاده از حسگر اثر انگشت اپتیکال زیر نمایشگر، تجربه تلخ و آزار دهنده‌ای بوده است. البته گوگل مشکل این حسگر را از طریق آپدیت‌های نرم‌افزاری برطرف کرده و سرعت آن را نیز بهبود بخشیده است. از سوی دیگر انتظار می‌رود که گوگل به کار برای بهبود این ویژگی ادامه دهد. اما از ماه نوامبر، کسانی که پیکسل ۶ و پیکسل ۶ پرو دارند، گفته‌اند که تیم پیکسل ظاهرا روی راهی برای فعال کردن Face Unlock در آخرین مدل‌های سری پیکسل کار می‌کنند.

ویژگی Face Unlock در سری پیکسل ۴ معرفی شد و تنها اسکنر بیومتریک در گوشی‌های سال ۲۰۱۹ گوگل بود. به عبارت دیگر، آن مدل‌ها اسکنر اثر انگشت نداشتند. مانند Face ID اپل، فیس آنلاک در Pixel 4 و Pixel 4 XL از اسکن سه بعدی برای ارائه تشخیص چهره ایمن‌تر و همچنین تایید هویت کاربر هنگام باز کردن قفل دستگاه یا باز کردن برخی برنامه‌ها و تکمیل تراکنش‌ها درپلتفرم‌های پرداخت تلفن همراه، استفاده می‌کرد.

گمانه‌زنی‌هایی وجود داشت که گوگل در انتشار آپدیت بعدی برای ویژگی‌های فصلی پیکسل، قابلیت Face Unlock را اضافه می‌کند و گمانه‌ زنی‌های اولیه درباره احتمال افزوده شدن آن فقط به Pixel 6 Pro بود. اما تاکنون، پس از دو بار آپدیت فصلی، ویژگی Face Unlock در این دستگاه ظاهر نشده است.

آپدیت Face Unlock پیکسل ۶

اما برای اولین بار، ممکن است شواهدی داشته باشیم که نشان دهد گوگل واقعا روی Face Unlock کار می‌کند و می‌تواند آن را برای نسخه‌های پایه و پرو پیکسل ۶ منتشر کند. یکی از کاربران Reddit با نام Special_Command7893 هنگام راه‌اندازی پیکسل ۶ خود بوده و هنگامی که با گزینه‌هایی برای انتخاب قفل صفحه مواجه شد، متوجه شده است که دستگاه دارای ویژگی Face Unlock است.

به خاطر داشته باشید که اگرچه یک سیستم تشخیص چهره را می‌توان از طریق آپدین نرم‌افزاری فعال کرد، اما این قابلیت اسکن سه‌بعدی نخواهد داشت، زیرا قطعات مورد نیاز برای این کار در مدل‌های پیکسل ۶ گنجانده نشده است و تشخیص چهره دو بعدی را می‌توان با نگه‌داشتن یک عکس فریب داد. عکس مقابل دوربین برخی پیشنهاد کرده‌اند که گوگل می‌تواند از کاربران بخواهد تا عملی مانند حرکت دادن سر خود را انجام دهند تا ثابت کنند تصویر صورت آن‌ها از قبل توسط دوربین سلفی برداشته نشده است.

آپدیت Face Unlock پیکسل ۶

به گفته وب سایت خبری PhoneArena، در حال حاضر، قابلیت Face Unlock برای Pixel 6 یا Pixel 6 Pro شما هیچ کار خاصی انجام نمی‌دهد. اگر قرار است گوگل اجازه تشخیص چهره را در این سری بدهد، باید آن‌ها را آپدیت نماید. با توجه به اینکه هیچ کس دیگری این را گزارش نکرده است، به سختی می‌توان به طور قطعی گفت که این کار گوگل چه معنایی دارد. تا زمانی که گوگل برای رفع این مشکل وارد عمل نشود، دارندگان سری پیکسل ۶ همچنان باید با حسگر اثر انگشت قفل گوشی هایشان را باز کنند. نظر شما در این مورد چیست؟ آیا شما از پیکسل ۶ یا پیکسل ۶ پرو استفاده می‌کنید؟ به نظر شما آپدیت شدن این دو دستگاه و بهره‌مندی از ویژگی Face Unlock می‌تواند به بهبود امنیت آن کمکی کند؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
محسن علیرضائیان