حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

شاید شیائومی رقیبی برای گلکسی زد فولد 3 بسازد: همان شیائومی میکس فولد 2؟!

نوشته

1 سال قبل | یک دیدگاه | شایعات، شیائومی

خانواده زد فولد باید برای چالش جدیدی آماده شود، زیرا شاید دستگاه تاشو مرموز شیائومی، سامسونگ را شگفت‌زده کند. آیا شیائومی میکس فولد 2 است؟! یا یک دستگاه دیگر خواهد بود؟ در هر صورت اخیراً در جدیدترین ساخته‌ های MIUI چین تصاویر گرافیکی جدید دیده می‌شود. منبع به نقل از عضو ارشد XDA می‌گوید که شیائومی دستگاه تاشو مرموز و جدیدی در مسیر تولید خود دارد. آنها می‌گویند شیائومی می‌تواند روی یک رقیب بالقوه برای Galaxy Z Fold 3 با نام رمز “zizhan” کار کند.

با قضاوت از روی تصاویر آپلود شده توسط منبع، “zizhan” درست مانند Galaxy Z Fold 3 سامسونگ و اولین تلفن تاشو شیائومی، یعنی Mi Mix Fold، که فقط در بازار چین موجود بود، ظاهر می‌شود. از تصاویر به اشتراک‌ گذاشته‌ شده، می‌بینیم که “zizhan” می‌تواند به جای ماژول مستطیلی موجود در Mi Mix Fold، یک تنظیم دوربین پشتی بیرونی به شکل مربع داشته باشد. همچنین می‌توانیم متوجه شویم که دوربین سلفی در سمت بیرونی می‌تواند در مرکز بالای صفحه نمایش خارجی قرار گیرد. درست مانند نسل اول گوشی های تاشو شیائومی میکس فولد، ممکن است ابن نسل جدید نیز دوربینی نمای داخلی نداشته باشد یا مانند سامسونگ آنرا در زیر صفحه نمایش مخفی کند.

کد های داخلی MIUI همچنین نشان می‌دهند که “zizhan” همان پنل صفحه نمایش مشابه “umi” را در نمای بیرونی خود خواهد داشت که نام رمز گوشی Mi 10 شیائومی است. بنابراین، ما به صفحه نمایشی با رزولوشن 2340 در 1080 و با نرخ تجدید 90 هرتز نگاه می‌کنیم. اندازه صفحه نمایش Mi 10 حدود 6.7 اینچ است. اما از آنجایی که گوشی دارای لبه های خمیده است، نمایشگر بیرونی دستگاه تاشو جدید شیائومی می‌تواند در اندازه‌ کمی متفاوت باشد.

شاید شیائومی رقیبی برای گلکسی زد فولد 3 بسازد: همان شیائومی میکس فولد 2؟!

شمایل گوشی تاشو جدید شیائومی

آیا “zizhan” همان شیائومی میکس فولد 2 است؟

هیچ مدرک مشخصی وجود ندارد که قاطعانه بگوید که zizhan همان شیائومی Mix Fold 2 است. اما احتمال یکی بودن این دو دستگاه زیاد است. به نظر می‌رسد این گوشی شبیه گوشی تاشو اصلی شیائومی و تنها تفاوت در موقعیت دوربین هاست و مشخصات نمایشگر است. همچنین، چندی پیش، گزارش دادیم که شیائومی یک پتنت جدید برای یک گوشی تاشو از نوع کتابی به ثبت رسانده است و ممکن است “zizhan” همان گوشی با کمی تغییر چهره باشد. اگر این دستگاه واقعاً شیائومی Mix Fold 2 باشد، می‌توانیم یک صفحه‌ نمایش حدوداً 8 اینچی LTPO در داخل آن تصور کنیم که انتظار داریم نرخ تازه‌سازی 120 هرتز را داشته باشد. بنابراین اگر این شایعات به واقعیت تبدیل شوند، نمایشگر داخلی شیائومی میکس فولد 2 بزرگتر از صفحه نمایش 7.6 اینچی گلکسی زد فولد 3 خواهد بود.

از نظر قدرت شایعات می‌گویند که قلب تپنده Mix Fold 2 از جنس اسنپدراگون 8 نسل 1 کوالکام خواهد بود. بنابراین، انتظار عملکرد پرچمدار را برای این دستگاه داشته باشید.

حداقل بر روی کاغذ اکثر موارد حاکی از آن است که گوشی تاشو جدید شیائومی رقیبی شایسته برای Galaxy Z Fold 3 سامسونگ خواهد بود. به احتمال زیاد، این بار، این شرکت چینی گوشی تاشو جدید خود را به بازار های دیگر از جمله بازار جهانی نیز عرضه خواهد کرد.

شاید شیائومی رقیبی برای گلکسی زد فولد 3 بسازد: همان شیائومی میکس فولد 2؟!

در نمای داخلی نمایشگر گوشی تاشو شیائومی اثری از دوربین نیست

قیمت احتمالی Xiaomi Mix Fold 2 چگونه می‌تواند باشد؟

اگر شیائومی می‌خواهد واقعاً با پادشاه بازار تاشو رقابت کند، باید گوشی تاشو جدید خود را با قیمتی وسوسه انگیز عرضه کند. اولین گوشی تاشو شیائومی دارای قیمت اولیه 9999 یوان بود که حدود 1540 دلار است. اگرچه این قیمت دقیقاً بیانگر قیمت عرضه یک محصول در بازار جهانی نیست. به این معنا که در بازار های جهانی احتمالاً قیمت ها با افزايش قابل توجه نسبت به چین همراه است.

گلکسی زد فولد 3 قیمت اولیه 1799 دلار داشت. همچنین شایعات می‌گویند که Z Fold 4 ارزان‌تر از این قیمت خواهد بود. آن هم در حالی که همچنان از قلم S Pen و همه موارد دیگر پشتیبانی می‌کند. بنابراین، شیائومی میکس فولد یا باید ویژگی‌ هایی داشته باشد که قاتل مشخصات سامسونگ گلکسی زد فولد 4 باشد و یا قیمت بسیار وسوسه انگیزی داشته باشد.

 

نظر شما چیست؟ آیا شیائومی می‌تواند رقیب شایسته‌ای برای خانواده سامسونگ گلکسی زد فولد بسازد یا خیر؟

اشتراک در
اطلاع از
1 Comment
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Mahdi

این کادر دوربین تو عکس رو خیلی دوست دارم کاش شیائومی بازم تو گوشی هاش ازش استفاده کنه

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
مصطفی‌ بشری