حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

شیائومی MIX Fold 2 رسما معرفی شد: باریک‌ترین گوشی تاشو جهان

نوشته

1 سال قبل | 4 دیدگاه | برترین‌های ترنجی، شیائومی

کمپانی شیائومی امروز به‌طور رسمی از نسل دوم گوشی تاشو خود با نام MIX Fold 2 در چین رونمایی کرد. این گوشی به‌عنوان جانشین Mix Fold که سال گذشته عرضه شد، وارد بازار می‌شود. شیائومی میکس فولد 2 با ضخامت 5.4 میلی‌متری درحالت بازشده، نازک‌ترین گوشی تاشو جهان به‌شمار می‌رود. این دستگاه همچنین از مشخصات پیشرفته دیگر ازجمله لولای بهبودیافته، تراشه اسنپدراگون 8 پلاس نسل 1، دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی و نمایشگر داخلی Eco OLED با مصرف انرژی پایین بهره می‌برد.

گوشی تاشو شیائومی MIX Fold 2

یکی از ویژگی‌هایی که ضخامت باریک Mix Fold 2 را امکان‌پذیر می‌کند، «لولای میکرو قطره آب» نسل سوم شیائومی است که اجازه می‌دهد صفحه‌نمایش انعطاف‌پذیر را در ساختار لولای 8.8 میلی‌متری تاشو محکم‌تر کند. شیائومی اشاره می‌کند که ساختار «لولای قطره آب» فعلی روی گوشی تاشوی رقیب (با اشاره به میت X2 هواوی) 11.25 میلی‌متر ضخامت دارد. این شرکت اضافه کرد که با این لولا و پنل جدید، چین‌وچروک نمایشگر حتی کمتر از گذشته قابل‌مشاهده است و عمق متوسط آن ​​کمتر از 0.15 میلی‌متر می‌باشد.

شیائومی MIX Fold 2 دارای ضخامت 5.4 میلی‌متر درحالت بازشده‌ی خود بوده و وقتی تا شود، ضخامت آن به 11.2 میلی‌متر می‌رسد. به‌لطف لولای کوچک‌تر و قطعات داخلی نازک‌تر، وزن میکس فولد 2 تنها 262 گرم بوده که نسبت‌به 317 گرم میکس فولد اصلی، به‌میزان قابل‌توجهی کاهش یافته است.

شیائومی MIX Fold 2 با طراحی پنل پشتی متفاوتی نسبت‌به مدل قبلی خود عرضه می‌شود. این گوشی دارای دکمه‌های تنظیم صدا و دکمه‌های پاور در سمت راست خود است. دکمه پاور همچنین به‌عنوان یک اسکنر اثرانگشت ساخته‌شده توسط Goodix عمل می‌کند.

آخرین گوشی تاشو شیائومی همچنین در رنگ‌های مشکی و طلایی عرضه می‌شود.

نمایشگر بیرونی شیائومی میکس فولد 2 دارای پنل 6.5 اینچی AMOLED سامسونگ E5 با وضوح +FHD و رفرش‌ریت 120 هرتز است که با Corning Gorilla Glass Victus محافظت می‌شود. این نمایشگر اکنون نسبت‌به نسل قبلی به‌طور قابل‌ملاحظه‌ی عریض‌تر شده به‌طوری‌که به‌جای نسبت‌تصویر غیرمعقول 27:9، اکنون از نسبت 21:9 استفاده می‌کند که کاربرد آن را وسیع‌تر کرده است. هنگامی‌که دستگاه را باز کنید، با نمایشگر داخلی Eco² OLED با ابعاد 8.2 اینچی مواجه می‌شوید که وضوح 2.5K و رفرش‌ریت 120 هرتز را ارائه می‌دهد. صفحه‌نمایش داخلی همچنین دارای شیشه بسیار نازک انعطاف‌پذیر (30 میلی‌متر) است. هر دو نمایشگر داخلی و خارجی از Dolby Vision، حداکثر روشنایی 1000 نیت و TrueColour پشتیبانی می‌کنند. همچنین سه حسگر محیط اطراف گوشی برای روشنایی خودکار دقیق‌تر برای هر دو صفحه وجود دارد.

نمایشگر خارجی شیائومی MIX Fold 2

نمایشگر خارجی شیائومی MIX Fold 2

نمایشگر داخلی شیائومی MIX Fold 2

نمایشگر داخلی شیائومی MIX Fold 2

در بخش عکاسی، این بار دیگر خبری از فناوری «لنز مایع» نیست. این گوشی دارای یک ماژول دوربین افقی بوده که از سه لنز دوربین با گواهی لایکا تشکیل شده است. ترکیب دوربین این گوشی شامل یک سنسور اصلی 50 مگاپیکسلی IMX766 سونی با OIS، سنسور 13 مگاپیکسلی فوق‌عریض و یک سنسور تله‌فوتو 8 مگاپیکسلی با زوم اپتیکال 2 برابری است. این دستگاه قابلیت ضبط ویدیوهای 8K را دارد و همچنین از ضبط با فرمت Dolby Vision HDR نیز پشتیبانی می‌کند.

با توجه به ضخامت گوشی، برآمدگی دوربین اجتناب‌ناپذیر بود، بنابراین شیائومی فقط می‌توانست ارتفاع ماژول دوربین را به حداقل برساند و این کار را با تغییر به محرک SMA (آلیاژ حافظه شکل) برای تعبیه لرزشگیر اپتیکال دوربین اصلی انجام داد. بااین‌حال، مشخص نیست که آیا این راه‌حل نقص عملکردی نیز دارد یا خیر.

مشخصات دوربین شیائومی MIX Fold 2

مشخصات دوربین شیائومی MIX Fold 2

با مشارکت لایکا، برنامه دوربین Mix Fold 2 حالت “Leica Authentic” برای کسانی که عکس‌های طبیعی را ترجیح می‌دهند و همچنین حالت “Leica Vibrant” به‌منظور اشباع رنگ‌ها را ارائه می‌کند. صرف‌نظر از حالت عکاسی، این تلفن تاشو هنگام عکاسی صدای شاتر کلاسیک Leica M3 را نیز تولید می‌کند و فیلترهای مختلف الهام گرفته از لایکا، جلوه‌های لنز و عناصر رابط کاربری را در سراسر برنامه دوربین خواهید دید. اگر اغلب از بچه‌ها یا حیوانات خانگی درحال حرکت سریع عکس می‌گیرید، این گوشی ظاهراً از فناوری هوش‌مصنوعی «CyberFocus» شیائومی استفاده می‌کند که از CyberDog این شرکت به ارث رسیده و پیش از این نیز در سری Xiaomi 12 ارائه شده بود.

مشخصات کامل شیائومی MIX Fold 2

مشخصات کامل شیائومی MIX Fold 2

شیائومی میکس فولد 2 قدرت خود را از تراشه پرچمدار Snapdragon 8+ Gen 1 کوالکام به‌همراه 12 گیگابایت رم و حداکثر 1 ترابایت حافظه داخلی تأمین می‌کند. این گوشی هوشمند تاشو توسط یک باتری 4500 میلی‌آمپرساعتی با پشتیبانی از شارژ سریع 67 واتی پشتیبانی می‌شود. ازنظر نرم‌افزاری، این دستگاه MIUI 13 مبتنی‌بر اندروید 12L را اجرا می‌کند.

Xiaomi MIX Fold 2 دارای برچسب قیمتی 8999 یوان (1335 دلار) برای مدل پایه با حافظه داخلی 256 گیگابایتی است. گزینه‌های حافظه 512 گیگابایتی و 1 ترابایتی به‌ترتیب با قیمت 9999 یوان (1483 دلار) و 11999 یوان (1780 دلار) به‌فروش می‌رسند. پیش‌فروش این گوشی از امروز آغاز شده و در 16 آگوست نیز به‌دست مشتریان می‌رسد. متأسفانه تاکنون پیرامون عرضه جهانی این گوشی تاشو صحبتی به میان نیامده است.

نظر شما درباره گوشی تاشو شیائومی MIX Fold 2، طراحی و مشخصات آن چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
4 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Mahdi

چقدر هم نسبت به فولد۳ سامسونگ ارزونتره ، ایول داره

arvin20

ادیت: زد فولد ۴

Mahdi

ادیت هم نشه بازم قبوله از زد فولد ۳ هم ارزونتره

arvin20

نسبت به زد فلیپ ۴ ارزش خرید بالاتری داره

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی